Juni månedskonkurranse: Kjøretøy/fartøy

Da er det klart for ny måned og ny konkurranse:

Lag et kjøretøy/fartøy! Det kan være bygd på noe som eksisterer eller fri fantasi.

Krav: Det MÅ være to hjul på, så lager du noe som ikke triller på land, må du være kreativ. Det er ingen krav til hva slags hjul du bruker, så lenge det er minimum 2 stk. Det kan være flere hjulom du ønsker.
Kjøretøyer/fartøyet må ikke kjøre på de to hjulene, men de må være synlig. Det er ikke lov å bygge dem inn. Du må bruke hele hjul, altså ikke bare felg, men du velger selv hva slags hjul du bruker. Det er ikke er krav at hjulene har gummidekk.
Størrelse: Fartøyet må være minst 20 studs langt

Frist: 30. juni kl. 23:59

Alle regler skrevet i egen regeltråd må også være fulgt, se Konkurranseregler

Dersom du leverer inn bidrag her, godtar du at bidraget blir brukt på Brikkelaugets sosiale medier. Dersom du ikke skriver noe annet, blir nick brukt ved publisering.

Premie: Vinneren får en unik premiekloss og et sett sponset av en fantastisk butikk med et utrolig flott utvalg av både gamle og nye sett:
Brikkebutiken

Får vinneren
Creator Expert 10298 Vespa!

3 Likes

Spørsmål: når du seier det må vere to hjul, snakker me da om at det må vere to hjul som den kan kjøre på, eller to hjuldeler som kan vere brukt på kreativ måte?

1 Like

To hjul som enten kan kjøres på eller hjul som er brukt på enkreativ måte. MEN! Man må kunne se hjulene! Å bygge dem inn i noe vil derfor ikke godkjennes.

Det er ikke et krav om at det er hjul med dekk, men det holder ikke med bare en felg

Det er lov å bruke flere enn to hjul også.

2 Likes

Det skal kunne kjøres

Ja , de skal kunne kjøres, men den må ikke kjøre på de to hjulene. Jeg skal oppdatere reglene så det kommer tydelig frem

1 Like

Siden ikke det står spesifisert så går jeg utifra at digitale bidrag er lov?

Det er ofte en fordel for oss som ikke har opparbeidet så mange brikker man skulle ønske man hadde.

Nei, på denne konkurransen er det ikke lov med digitale bidrag. Vi kan ha en konkurranse med digitale bidrag på et senere tidspunkt, men disse månedskonkurransene skal være med fysisk LEGO.

Er det lov med bil med henger, så lenge begge deler er over 20 studs?

1 Like

Ja kjør på

1 Like

Ettersom all LEGOen er pakket ned i påvente av snarlig flytting kan jeg ikke bygge noe nå, men deltar med denne lille saken satt sammen av klosser liggende på hytta til ære for et par fornøyde nevøer. Føltes for galt ikke å delta i en kjøretøybyggekonkurranse…


3 Likes

…og diskvalifiserer umiddelbart meg selv etter å ha regnet på lengden. Dette er dessverre bare 18-19 studs :sob:

det løser du med noen kraftige effektpotter! :grinning:

Antar at de 2 hjulene ikke MÅ være bilhjul? (les: toghjul godkjent?)

Ja det er jo et kjøretøy

1 Like

Ja - hvis jeg hadde hatt tilgang til bilen. Men den står igjen på hytta…

10 Likes

Hotrod trøll

4 Likes


Sommersparken 2023!

Instagram; @brikkepappa

4 Likes

For mitt bidrag til kjøretøy-konkurransen har jeg gjenskapt en 28-hjuling jeg bygde som barn av duplo, men nå i «smålego»

28 wheelers, 40 years apart by Einar Baggerud, on Flickr

5 Likes

Kan kjøretøyet inngå i en større scene eller er det kun selve kjøretøyet som skal legges inn som bidrag?