Italian Ice Bar

Plutselig var jeg ikke innlogget, derfor de to siste meldingene fra “Gjest”. Har sendt beskjed til Admin om å slette dem.

Nå føler jeg meg ferdig med 2. etg. som er kontorlokaler. 2 separate kontorer til sjefene og kontorlandskap til de andre. Vannautomat, kaffetrakter og en sittegruppe er også på plass. Går i gang med 3. etg. nå. :stuck_out_tongue:

De hvite tynne delene som ligger rundt bygningen skal være under “listen” med TAN-farge, slik at 2. etg. bare hviler oppå. De andre delene er bare ekstra smågodt.

Tilbakemeldinger mottas med takk.

Stilig! :slight_smile: Likte måten du lagde vinduene i andre etasje :slight_smile:

Heisann!

Veldig bra is-bar! Jeg har blitt inspirert av den til å benytte en tilsvarende markise i et annet prosjekt jeg holder på med, men sliter imidlertid med å finne/skjønne hvilke brikker du har benyttet her?

Aiai! Den var jo råfin! Er dette virkelig din første MOC? Da har du skills! Smakfult og flott fargekombinasjon. Helhetlig veldig bra! Og jeg likte sittegruppene inne spesielt godt :slight_smile:

Blir spennende å se når hele huset blir ferdig:)

Ja, endelig ferdig, må til kiropraktor pga klosser i ryggen… det føles i allefall som om ryggraden er av klosser akkurat nå.

Igjen takk for tilbakemeldingene, de har hjulpet meg underveis til å i det heletatt bli ferdig og “do my best”. Er godt fornøyd med resultatet og har lært underveis. Spesielt veggene og skillet mellom hver etg. har vært tema for noen nå i ettertid, rare og til tider uforståelige valg. Men jeg tør ikke endre på det nå, det får jeg ta når jeg har byggverket på stuebordet og det skal bygges.

  1. etg. inneholder høy standard innredning, flatskjerm, kunst på veggen, spisebord til 6 pers, åpen kjøkkenløsning med god skapplass, godt utst. bad (klossettet kommer) med italienske (hva ellers) fliser på gulvet. Legg merke til fjernkontrollen til TVen på sofabordet :slight_smile:

Bygget inneholder 2414 klosser og koster 3725 kr

Viste byggverket stolt frem til min kone som sammen med resten av familien har fulgt interessert med i prosessen, da hun lurte på hvor de skulle sove… HALLO? Jeg hadde GLEMT soverommet!!

Nødløsningen ble at jeg tok plass fra badet (helt inntil vasken) og 2 knotter fra gangen utenfor kjøkkenet. Pga døren inn til badet og plass til seng ble det bare 8 knotter bredt og 5 knotter dypt. Fikk likevel plass i en dobbeltseng. Kjipt at de må gå gjennom soverommet for å gå på badet, menmen. Man lærer…

Hmm… noen klosser Lego er utsolgt for, så det går ikke an å bestille det for øyeblikket. Noen som har noen erfaring vedr. dette? Skulle jo ikke tro at Lego kunne bli tom for klosser… Tar det lang tid? Er bare noen 6x8 svarte og hvite plater

Byggeinstruksjonen er på over 1000 sider og ser HELT meningsløs ut! Følger en veldig ulogisk rekkefølge. Er det kankje helt samme rekkefølge jeg selv har bygget i? :slight_smile: Hehe

Veldig bra! :slight_smile:

Så ikke noe til soverommet, men regner med at bildene er fra før du la til det.

Men jeg ville lagt fjernkontrollen oppå bordet, for det ser ut som den er en av bordflisene.?

LEGO er av og til utsolgt for klosser, sånn er det bare… Men da har man jo Bricklink som backup :wink: Eller slik som jeg gjør det, Bricklink som både hoved og LEGO for nye sett… Mye billigere klosser enn på LEGO.com er det oxo…

Byggeinstruksjonen… Hehe… Altså, hvis du bare skal lage en liten bil, ville den kanskje hatt noe for seg… Byggeintruksjonen er en fullstendig automatisert tilleggstjeneste… Det vil si at det ikke er noen med overblikk på byggverket ditt, som “sorterer” ut hva som er lurest å bygge først i forhold til sluttresultatet…
Sett deg ved PC’n og bygg når du har klossene :wink:

Takk for det Daniel, hehe, fjernkontrollen skal ikke ligge slik, det kommer en 1x2 med en knott som den skal festes på :slight_smile:
Soverommet kom jo i 12. time, så da var det for sent ifht bildene :slight_smile: Det ble jo bare plass til et lite rom med en dobbelseng i, svært enkelt gjort siden alle veggene rundt var ferdige.

Bricklink har jeg ikke noe erfaring med, men er det brukte eller nye deler? Det kunne jo vært et alternativt det ja, å bestille de utsolgte delene derfra… Men jeg får ikke bestilt noe som helst fra Lego hvis det mangler så mye som èn liten kloss… Så da er vi jo strengt tatt like langt.

Skikkelig bra! Nå ble jeg inspirert til å lage modulhus også.

Liker veldig godt 3. etasjen din. Stue og spisebord delen er perfekt. Dette ble veldig bra.

Du har ikke prøvd deg på å regne ut en bricklink pris?

Ok :slight_smile:

Kort fortalt, Bricklink er en enorm samling av mennesker som selger LEGOklosser nye og brukte… Sortert og lett oversiktlig… Hver person har på en måte sin egen butikk… Veldig enkelt system :slight_smile:

Når det gjelder at du ikke får bestilt fra LEGO pga det mangler noen brikker, sletter du bare de brikkene fra byggverket, men noterer dem ned på et ark… :wink:

Takk, takk. Litt flaut egentlig, men den eneste delen Lego er utsolgt for er en flat, svart 2x4… Den må jo være på topp 10-listen over mest produserte deler. Vet ikke hvor i bygget den er heller, så det er litt vanskelig å fjerne den :slight_smile: Mumle… De var også utsolgt for de svarte 6x10 takplatene, men de har jeg byttet ut med hvite… -Men det ble ikke like fint.

Bricklink…: Byggetegningen på isbar-bygget inneholder ingen komplett oversikt over deler og antall, (slik som på originalterninger fra ordinære byggesett) men må jeg liksom søke opp hver enkelt del på BrickLink? Det kommer til å ta 1000 år… :slight_smile:

Tror du trenger en titt på denne siden jeg: eurobricks.com/forum/index.p … opic=39841

Nyttige tips og tricks for LDD der, bla. et program du kan laste ned for å få en liste med brikker ut fra LDD-filene dine som kan importeres i bricklink :wink:

Takk for det Cecilie, har faktisk vært inne på den linken før, men jeg har problemer med å orientere meg… Flere (konkrete) tips mottas med takk.

Lastet forresten opp byggverket på nytt til Lego.com, og nå var det en rekke helt andre deler de var utsolgt for, så det kan jo virkelig ble en prøvelse å treffe akkurat den dagen de har alt inne…

KimVille Ice shop .complete, nå MED soverom! :slight_smile:
Skal endre slik at gulvet utenfor soverom/kjøkken er svart, slik som listen langs gulvet i stuen. Da blir det mer helhetlig.

Har forresten ikke WINzip, så får ikke dra nytte av linkene fra linken du sendte Cecilie :frowning:

Høres jo veldig rart ut, de burde jo ikke nekte deg å bestille hvis de manglende delene er rett rundt hjørnet. Virker som et tullete lagersystem… Tror jeg må forhøre meg om dette…

Er du på windows eller mac? Gjetter på mac, siden winzip vel er standard i windows? :stuck_out_tongue: Isåfall funker vel ikke LDDManager som linkes til fra den siden jeg refererte til nei.

Nei, jeg har PC… kjøpt i mai 2010, så den burde være oppdatert… :slight_smile: Argh, alltid noe… Supert om du har mulighet for å forhøre deg med Lego ang deler som er utsolgt. “Not available” selv om det bare mangler èn ussel kloss så jeg har 10-talls av fra før. Da kan de heller enten ettersende utsolgte deler eller kunden kan akseptere at settet kommer uten…

Spørsmål postet, skal si fra når jeg får et svar :slight_smile:

Jeg er ikke noe windows-ekspert (linux-bruker her :stuck_out_tongue:), men kanskje noen andre her inne kan hjelpe deg? Hvis winzip ikke er preinstallert, så går det sikkert an å laste det ned.

Har du vista eller win 7 skal du kunne høyreklikke på mappen dersom den er .zip og trykke på pakk ut filer.
ellers kan du laste ned win-rar, send gjerne PM om det sku være noe, så slipper vi å vende hele tråden om til datafeil :wink:

Svar fra DesignByMe-teamet:

Men ingen kommentar om det var mulig å løse problemer med manglende brikker på lager på en mer smidig måte enn å bare nekte kunden å bestille… :unamused:

Ok, prøver igjen å bestille denne MOCen men støter på samme problem, denne gangen er det 6 ulike deler som er OUT OF STOCK

Quantity Color Id
2 BRIGHT RED 300321

75 WHITE 346001

19 WHITE 362201

12MEDIUM STONE GREY 4211412

1 MEDIUM STONE GREY 4211438

1 BRIGHT YELLOW 4261269

Går det an i BUILD MODE å søke på brikkenr for å finne dem i selve MOCen og får dem slettet for så å bestille de manglende brikkene på BrickLing i ettertid?

Edit: Fant ut av det og har endelig bestilt Italian Icebar!! :slight_smile: