Italian Ice Bar

Har sittet to kvelder nå og blitt kjent med LDD og synes det er veldig festlig.
Holder på å tegne et MOC modulbygg som skal være i 3 etasjer.
Vet ikke hva som skal være i de de to øverste (tips mottas med takk), men på gateplan skal det i allefall være italiensk iskrembar! Håper noen av dere liker det så langt, etasjen er ikke ferdig, spesielt ikke bak disken (kjøkkenet). Håper jeg får tilbakemeldinger, gleder meg til det.

Litt nærmere… Godt fornøyd med sittegruppene…

me like

Håper du bygger den i brikker også.

Personlig mening: Dropp den røde stripa på fortauet. Tror ikke du ville se et slikt trekk i virkeligheten. Men er vel smak og behag.

En god start dette her. Sittegruppene har du all grunn til å være fornøyd med, ser veldig bra ut :slight_smile: Ellers er jeg enig med Gahrian, den røde stripa på fortauet blir litt i overkant. Sammen med de litt for godt plasserte lampene ser inngangspartiet ut som inngangen til et ekslusivt hotell med rød løper og det hele :wink:

Hvis du har tenkt å bygge etasjer over, har du tenkt å ha noen trapp opp til dem? :wink: Forslag til etasjene over: kontorlokaler? Ser for meg at jeg hadde spist mye is hvis vi hadde kontorer rett over en italiensk iskrembar :laughing:

Thumbs up!

Veldig bra laget.
Var faktisk på en Italiensk iskrembar i Frankfurt i Tyskland som lignet litt på denne!! Fargetemaet stemmer også veldig bra :slight_smile:
Det var også noen lignende benker der. Forskjellen var at det var en del større og hadde mange fler sitteplasser. Var også en del sitteplasser ute med litt enklere møbler med store parasoller på de runde bordene. Og så var det en luke på høyre side sett forfra hvor man kunne kjøpe iskrem direkte om man ikke skulle sitte inne i baren. De solgte også iskrem i den luken på siden utenom åpningstidene til kafé-området inne.

Tusen takk for tilbakemeldingene, det er utrolig kjekt å få! :slight_smile: Tredje kvelden, føler jeg er ferdig med første etasje nå. Har prøvd flere trappeløsninger, men det blir ikke bra nok. Og da er det vel bedre å la være? Vil ikke gå utenfor platen på 32x32.

Jeg er enig i kritikken som er kommet og har tonet ned inngangspartiet noe. Når det er sagt, skal det sies at dette ER en ganske ekslusiv isbar… :astonished:)

Litt artig, da jeg kjørte hjem fra jobb gledet jeg meg til å sitte å se på byggverket, men kom med ett på at det ikke eksisterer i virkeligheten. Enda. Kommer nok til å bestille, må bare bli ferdig med de andre etasjene. Så langt er det 763 klosser og koster 1169 kr.

Det går an å velge “generate building instructions” fra toolbox-menyen i LDD. Har gjort det, men noen som vet hvor jeg kan finne den? Virker ikke som om det lagrer seg noen fil på PC`en…

Har sjekket tråden min x antall ganger i dag i håp om flere tilbakemeldinger nå som 1. etg. er ferdig men blitt like “skuffet” hver gang… snufs :slight_smile: Håper i allefall dere liker resultatet, men bare har “glemt” å skriv det ;o)

Siden dette er mitt første “offisielle”, seriøse MOC-verk teller hver tilbakemelding ekstra mye. :blush:

Ser veldig bra ut dette. Liker logoen over døra :slight_smile:

Når det gjelder building instructions, så er disse kun interaktive i LDD, dvs at du må velge riktig view mode, og da kan du interaktivt bla igjennom instruksjonene. Tror det er en knapp for det oppe til høyre. Der skal det være en knapp for building mode, en for instruction mode og en for view mode eller noe sånt (husker ikke om det er de riktige navnene). Jeg har aldri sett noen måte å lage dem til en fil.

Stå på! Gleder meg til andre etasje :wink:

Grunnen til at folk ikke sier noe er vel fordi de er målløse av beundring :slight_smile:
Jeg syns iallefall den ble veldig flott.
Eneste jeg savnet var noen sittegrupper på utsiden med ett lite rundt bord med parasoll over. Man vil jo sitte ute på sommerstid å spise is :slight_smile:

Ser veldig bra ut Chilis. Likte isdisken din!

Gleder meg til å se den “in-real-bricks”

Skikkelig kul butikk!

Når det gjelder byggeinstruksjoner i LDD så kan du lagre de til HTML (altså fil). Du velger dette ved å gå inn på “Building Guide Mode”, og deretter velge “Generate HTML building guide” øverst til venstre. LDD lagrer da byggeinstruksjonen din som en HTML-fil du kan åpne i nettleseren din. Alle bildene (altså alle stegene i byggeinstruksjonen) lagres da i en egen mappe som heter Building Instructions [dittprosjektnavn]-images.

Veldig bra. Likte bokstavene over inngangen veldig godt, sammen med fargene og designet er dette ei sjappe man får lyst til å gå innom og kjøpe seg en is i. Keep it up, gleder meg til neste etg:)

Sånn! 100% ferdig 1. etg. Addet to sittegrupper utenfor som ønsket :slight_smile: Naturlig å ha uteplasser utenfor en isbar ja. Fikk med en utestand også for de som ikke har tid å gå inn. :wink:

TUSEN TAKK for alle tilbakemeldingene, det er som “bensin på bålet”, gir ekstra energi :slight_smile:

Det der ble jo skikkelig stilig! :slight_smile:

Mhmm, nå magler bare de siste etasjene :wink:

Fine uteplasser det der :slight_smile: Men jeg lurer på om jeg kanskje syns parasollene på bordene ser noe krampaktig små ut. Kanskje du skulle prøvd med den som er hakket større?

Det er vel plassproblemer inn mot vinduet kan jeg tenke meg.
Jeg syns også de parasollene var litt små, men siden stolene står så tett inn mot vinduet er det neppe plass til noe større parasoll. Alternativt må stolene og bordet flyttes litt ut, men da sperrer de jo fortauet.
Ett kompromiss er kansje å flytte parasollen til bordenden, enten ha en 1x2 jumperplate lengst ut mot fortauet og bruke samme festemetode som nå. Da kan du kansje øke med en størrelse? Alternativt kan du sette en slik clip sak på bordenen ut mot fortauet og ha en litt lengre stang til parasollen.

Godt poeng, det tenkte jeg ikke på…

Godt jobbet Chilis! Dette var pent! Var selv i Italia i desember 2010, og på et par iskrembarer, og du har jo truffet ganske bra her! De fargene som representerer flagget ser også bra ut!