Italian Ice Bar

Wheyyy! :smiley:

Yeeeeei! Italian Ice Bar er endelig kommet i deler og ikke minst satt sammen!! Vil si meg godt fornøyd med resultatet. Bildene er tatt litt i hui og hast så det mangler en og annen detalj noen steder… Håper dere liker det! :slight_smile:

flickr.com/photos/chilislego … 9407882245

Utrolig kul!

Den ble veldig fin! Gratulerer med første MOC :slight_smile:

Veldig stilig. Liker spesielt godt kontoretasjen, flott interiør der. Fasaden er også veldig flott - til å være første forsøk er den utrolig bra. Det eneste jeg savner er trapper mellom etasjene :slight_smile:

Bra byggverk det der med fine detaljer i bygget :slight_smile:

Ble veldig flott, du kan være stolt av den!

Hva ente prisen for denne MOCen på?

Den ser super ut =) Gleder meg til å se flere modulhus =)

Yeah! Gratulerer med bra MOC:)
Ekstra artig å se denne MOC’n siden du har latt oss følge store deler av prosessen fra ide til ferdig resultat:)

Slenger meg på her, dette ble veldig bra! :smiley:

Til Lego betalte jeg vel ca 3350 kr, men måtte ta vekk 75 stk plate 1 x 8 og 30 stk brick 1 x 3, disse måtte jeg kjøpe på BL, så gikk vel ca 150 kr der. Så det endte vel på 3500 kr.

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger! Det kommer garantert flere modulhus! :wink:

Ang trapp har jeg tenkt samme tanken, savner det og lurer på om jeg skal nøye meg med en trappeløsning på baksiden, nærmest som en rømningsvei, eller om jeg skal slå på stortrommen og smelle inn en heis i høyre hjørne. Går fint i 1 etg. men det ene kontoret i 2. etg må flyttes og det samme med kjøkkenet i 3.etg. Innspill mottas med takk.

Heis er vel kanskje den minst plasskrevende løsningen. Men hvis du bygger en vindeltrapp á la den jeg har brukt i mitt apotek eller bankbygningen jeg bygget ferdig for ikke så lenge siden, så tar ikke den mer plass enn 7x7 studs. Forankrer du den i veggene er det også en stødig løsning.

Det ble jo reint lekkert IRB :slight_smile:
Ser du snakker om trapp på baksiden. Heis er jo mye stiligere, men man bør jo ha en trapp i tillegg.
Du har dør ut fra 3.etg på baksiden, men ikke i 2.etg? :slight_smile:

Jeg må bare bøye meg i snøen, denne var flott!

Takk, takk alle sammen :slight_smile:

Fonix; Trapp OG heis er helt uaktuelt! :slight_smile: Brannforskrifter får høre virkeligheten til. Jeg heller litt mot en heis, for ta avgjørelsen etter jeg har bygget Town Hall, -se hvordan de har gjort det der. Døren i 3. etg ble satt inn midlertidig for å “holde av plassen” hvis trapp. Hvis det blir alternativet kommer det dør i 1. og 2. også :wink:

Tenkte å hamstre 4 x 1 x 5 vinduer fra BL og vente på LUGBULKen for å lage noen litt enklere kontorbygninger/høyhus før jeg går i gang med et mer tid- og detaljkrevende prosjekt. :slight_smile:

Den heisen i Town Hall var jo like enkel som den var genial. Er jo bare en plate med en rad med brikker under og en arm som går ut på siden som kan låse heisen i rett høyde. Når man tar tak i armen følger hele plata med opp. Og så er heisrommet helt tomt fra topp til bunn. Så selve heisen har ikke vegger eller tak.
Var en morsom detalj med den stigen helt øverst i heissjakta som var for at vaktmesteren skulle kunne klatre helt opp på taket igjennom takluka som var på toppen av heissjakta.

Og en slik heis har du jo plass til i hjørnet der som det ene kontoret er i 2.etg. Kjøkkenet i Isbaren blir jo litt mindre da. Men du trenger ikke lage heisen større enn 4x4 egentlig, med bare en dør rett inn i heissjakta. Og så kan du bygge det andre kontoret på langs av veggen istedenfor. Eventuelt ett annet kontoravlukke på andre siden av rommet.

Men så må du gjøre noe med 3.etg og jeg likte den egentlig slik den er i dag. Syns den passet helt perfekt med størrelse på soverom, bad, stue og kjøkken. Enkel liten leilighet men med masse fine detaljer. Men hvor er LEGO-byggebordet hans? :wink:

Legobordet? Han bruker det store stuebordet vel, sånn som jeg gjør i virkeligheten, hahaha.

Oi, oi! Denne likte jeg godt. MANGE gode detaljer og ideer pakket sammen :slight_smile: Genial sofagruppe :slight_smile:

Det ble jo kjempebra! Utrolig mye bedre IRB.

Jeg hadde ikke brukt tid og plass på heis/trapp. Spiser alt for mye av den flotte innmaten.