Greit å ønske seg LEGO til jul?

Hvorfor skal det være så innmari uakseptabelt for voksne å ønske seg LEGO under juletreet? Når noen spør meg hva jeg ønsker meg til jul svarer jeg selvfølgelig, LEGO! Hva er svaret jeg får da? “Det er du for gammel til” eller, “Det får du ikke”. Hva er vitsen med å spørre da?
VI VIL HA LEGO!!! Evil or Very Mad

Det er selvfølgelig bare tull. Man får sånne svar kun fra gjerrige og uutdannede folk.
Og akkurat derfor er Brikkelauget så viktig, for å spre kunnskapen og fjerne den uvitenheten.

Takk, bror! Wink

Jeg registrerer at veldig mange på min egen alder har kommet seg opp og fram i den virkelige verden. På jobben må de kanskje gå i møter og få utdelt viktige papirer, og noen av dem har faktisk en viss peiling på hva som står på disse papirene. Noen må bruke slips. De har hus, bil, hytte, gjeld og 2,5 noenlunde symmetriske unger. De er blitt pliktoppfyllende, pene i tøyet og bryr seg mer om rentenivået enn om det er puddersnø i fjellet. De har jaggu fått det til. De har klart å bli voksne! Jeg leker med LEGO. Let’s face it… Jeg er sjanseløs!
Ha en trivelig jul alle sammen!
Thomas Smile
(Fritt etter Frode Øverli i Pondus Julen 2005)

Klart det er lov selv om man er 42!. selv fikk jeg ingenting, mens gutta fikk mye. Fikk dere noe spenende da? Jeg selv brukte hele første juledag sammen med sønnen og 8421!

Jeg fikk som vanlig ikke noe lego til jul. Men jeg ga bort lego i form av et duplo tog, og tilbragte julen med å sette opp, og kjøre med duplo toget sammen med en jublende begeistret 2-åring. Det var også moro. Rekruttering er også viktig.

Fikk nok ikke noe LEGO jeg heller, men med to nevøer som fikk ganske mye, så ble det litt bygging i jula alikevel. Smile

BØNNA wrote:
Hvorfor skal det være så innmari uakseptabelt for voksne å ønske seg LEGO under juletreet? Når noen spør meg hva jeg ønsker meg til jul svarer jeg selvfølgelig, LEGO! Hva er svaret jeg får da? "Det er du for gammel til" eller, "Det får du ikke". Hva er vitsen med å spørre da? VI VIL HA LEGO!!!!!!! Evil or Very Mad
Unnskyld at jeg gjenoppliver en årgammel diskusjon. Jeg har kun ett forslag her: Kjøp LEGO i gave til deg selv når det nærmer seg jul. Jeg har vel begynt å innse at det er eneste muligheten jeg har til å få LEGO. Så, når du skal kjøpe julegaver til resten av familien og andre ellers; sett av penger til LEGO. Husk: Den som ler sist, ler best. Siste ord i LEGO-aldersgrensedebatten er ikke sagt ennå.
Sniffanolia wrote:
BØNNA wrote:
Hvorfor skal det være så innmari uakseptabelt for voksne å ønske seg LEGO under juletreet? Når noen spør meg hva jeg ønsker meg til jul svarer jeg selvfølgelig, LEGO! Hva er svaret jeg får da? "Det er du for gammel til" eller, "Det får du ikke". Hva er vitsen med å spørre da? VI VIL HA LEGO!!!!!!! Evil or Very Mad
Unnskyld at jeg gjenoppliver en årgammel diskusjon. Jeg har kun ett forslag her: Kjøp LEGO i gave til deg selv når det nærmer seg jul. Jeg har vel begynt å innse at det er eneste muligheten jeg har til å få LEGO. Så, når du skal kjøpe julegaver til resten av familien og andre ellers; sett av penger til LEGO. Husk: Den som ler sist, ler best. Siste ord i LEGO-aldersgrensedebatten er ikke sagt ennå.
Behøver ikke unnskylde å gjenopplive gamle tråder så lenge man har noe på hjertet innenfor temaet. Mange av oss har vel innsett at LEGO må anskaffes veier utenom gaver til jul/fødselsdag. Jeg selv får stort sett bare penger og så kjøper det jeg ønsker selv - til tross for at det står LEGO på ønskelista og jeg har temmelig forstående foreldre. Pengene er uansett velkomne, selv om det ikke alltid går til ting jeg ønsker meg, men snarere trenger. Confused

Nærmer seg jul igjen nå igjen Very Happy
Min far var på besøk her nylig, han har stooor respekt for lego-interressen min, så spurte han, hva skal dere 3 her i huset ha av lego til jul i år??!!
Hehe sa at Castle var mye i tankene på eldstegutten, mens minstemann ville ha politi eller branngreier… så spurte han meg…eeehhhhmmmm ( i og med at jeg ønsker meg mye)
Kunne tenkt meg sommer huset i creatorserien for å skåne pengeboka hans Very HappyVery HappyVery Happy

Tar ikke sjansen på å føre LEGO opp på ønskelista jeg sender per e-post til foreldra mine når det nærmer seg jul. Tror heller jeg kjøper den til meg selv og deretter gjemmer jeg den på rommet mitt. Confused

Jeg har ikke fått noe LEGO siden jul 1977 tror heller ikke at jeg får noe i år,fikk lego technic sett 871 til jul 1977 !.
Very Happy

Og jeg har ikke fått LEGO siden jul 1996 da jeg var 12 og allerede et halvt år senere kom forbudet, så, nei, jeg tror ikke det er sannsynlig med LEGO i år heller. Men bestevenninna mi vil kanskje gjøre noe med det. Hun jobber i leketøysbutikk og ser jo at jeg stadig vekk smugkikker…

Fikk sett nr 7997 ifjor av min far som da også kjøpte sett nr 7898 til barna o en del ekstraskinner hehe så sist jul fikk jeg lego i alder av 30 hehe

Fyller tross alt 45 år til nyttår og forsatt leker med LEGO…
Smile

Isåfall er jeg nødt til å lage en Bricklink konto til muttern og be henne bestille akkurat de delene jeg trenger til å lage Babylon 5 i LEGO… Det kan dukke opp noen hindringer der… for ikke å snakke om at overraskelsesmomentet blir borte Laughing

Er jo tenåring da, men jeg tror at foreldra og resten av familien min har gitt opp det med å ikke gi meg lego til jul. jeg tror(eller ihvertfall håper) jeg får noe nytt, men siden jeg ønsker meg et nytt kamera(lager animasjonsfilmer med de små figurene mine, veit du Wink ), tror jeg at det ikke blir så mye som jeg har lyst på.

Tidlig i tenårene var det nok litt lite LEGO under juletreet, men når jeg var 17-18 var ting på stell igjen. Det beste med hun jeg var sammen med da var ut hun faktisk kjøpte LEGO til meg;) Søstra mi har også vært en bra bidragsyter, og delvis farsan. Morsan har vært skeptisk. Ikke for at hun syns det er teit at jeg har LEGO, men hun syns det er så synd at så mye må stå nedpakket, så da nekter hun å kjøpe til meg.
Sørger nesten hver jul for at det ligger en eske til meg fra nissen under treet, og svigerfar har også kommet seg på LEGOkjøret, så de siste 2-3 årene har det ligget en eske til han under treet ogsåWink
Giftet meg forøvrig for et par mnd siden, under talen fra min fru til meg hadde hun noen ord om LEGO, og jeg fikk en liten eske:p
Så LEGO passer alltid som gave:)
Det som er litt skøy er at jeg stadig gir LEGO til andre folk, kun små esker ofte i kombinasjon med noe annet, men samtlige kommer med positive tilbakemeldinger og syns det var ei artig/fin greie. Skjønner jo at alle ikke setter pris på å få dungevis, men at folk syns det er artig syns jeg sier litt om det med å finne ungen i seg selv og kunne skape ting med fingrene sine.

LEGO passer til alt, også som en liten gave når en er invitert til noen første gangen. Det jeg passer på er å presisere er at mottakeren selv må bygge, og ikke gi det bort til noen andre…

Tekno wrote:
LEGO passer til alt, også som en liten gave når en er invitert til noen første gangen. Det jeg passer på er å presisere er at mottakeren selv må bygge, og ikke gi det bort til noen andre...
passer vel på at du får de tilbake hehe Very HappyVery HappyVery Happy ellers lur ide med små sett i tillegg til vanlig gave ja hmmm.