Gode tilbud - diskusjonstråden

Prisene er generelt de samme i butikkene som på S@H. I København vil du derfor stort sett finne at prisene er generelt litt lavere enn i Norge, men det er ganske marginalt.

Prisene er de samme som på S@H på sett. Det vil si: Det samme som dansk S@H. Vær klar over at Lego runder av prisene til noe som slutter på 9-tall etter at de har regnet valutta, så ett sett som koster 199,- NOK fort havne på 199,- DKK, men settet ved siden av som også koster 199 i Norge nå plutselig koster 149 i Danmark.

Pick-a-brick er som regel vesentlig billigere i butikk.

Det forekommer også at man får ett eller annet gratis hvis man handler for mer enn xxx…

Husk også på å be om tax-refund-kvittering, slik at du kan få tilbakebetalt (deler av) momsen. For å få det må du sannsynligvis ha med passet ditt.

Forresten litt usikker på om dette går i Danmark, mener å ha lest et sted at de nordiske landene har et eller annet samarbeid ang moms. Men det kan være noen penger å spare på det dersom det går, i hvert fall.

Det er ikke mulig å handle Tax-Free i Danmark og Sverige pga handelsavtaler landene imellom. Likevel: I skandiavia finnes en egen avtale om at man uansett skal betale moms til ett av landene. Noe som i teorien gjør at dersom man må betale moms i Norge på noe man fører inn til landet fra DK eller SE (over 200 kr eller over 6000 om man tar det med over grensa selv), kan man kan be om å få refundert moms betalt i Danmark dersom butikken går med på det. Da må man gjennom en papirmølle som ikke er helt ukomplisert, men det skal gå an. Det finnes noen artikler om det på nettet, men disse gjør meg usikre på om det er verdt bryderiet.

Jeg sendte Toyrus mail ang. bricktober-settene fredag kveld, men har ennå ikke hørt noe… Gjelder det flere? Hva har de evt. svart?

EDIT: Fikk svar nå, bricktobersettene er på vei :smiley:

Venter også i spenning på svar på mail sendt før helgen.

I dag fikk jeg pakke fra ToysRUs med Bricktober settene. Regnet med jeg skulle få en komplett serie men jeg fikk 6stk, en ekstra av Town Hall og Fire Brigade. :smiley:

Alle fått Bricktober settene? Også de som ikke fikk noen tilbakemelding påmail(ene) sine?

Selv fikk jeg de jeg skulle ha, og etter litt kluss hos TUR så har de sagt de skal sende det siste også, men har ikke mottatt den ennå. Kommer lengre post da.

Fikk etter mye om og men grint meg til to sett på Toys R Us Laguneparken etter klarsignal fra kundeservice. De hadde egentlig en policy på ett sett pr kjøp over kr 600, men det ble få protester da de så hva jeg hadde handlet for. Da jeg var innom der onsdag ettermiddag hadde de fortsatt noen Bricktober-sett igjen på hylla (15-20 stk).

Det forekommer meg at winter village bakery neppe kommer til å få den samme prisen som de andre winter-settene etter noen år, iallefall ikke i Norge, pga Rusta-kjeden :slight_smile:

HVA handlet du for da? Min kone bestilte PC via toysrus.no da de hadde 25% så hun betalte i underkant av 1000 kr, det kvalifiserer vel uansett bare til ett bricktobersett.

Jeg må vel kontakte Kundeservice for å gjøre krav på et etter dette kjøpet?

Ja, send en mail til kundeservice med ordrenummeret, det funka for meg i hvert fall.

Verken Brio eller tru ser ut til å bruke disse promoene til å gi en gledelig overraskelse… begge steder må man mase / stå på krava for å få det de reklamerer med. Det skal sies at kundeservice på tru i det minste sendte et vennlig svar, i motsetning til den nærmest motvillige responsen de har kommet med på Brio.

Takk. Jeg sendte mail til TrU Kundeservice og fikk svar ca 30 minutter etterpå. Alt i orden, ikke noe problem. Et sett jeg selv valgte blir ettersendt meg. Veldig fornøyd! Takk for tips.

Husker ikke beløpet eksakt, men det var i hvert fall over kr 600 x 2.

Det er mye dyrere totalt sett på Lego Store i forhold til S@H hvis man regner med alt, selv om de ligger tett opptil S@H prisene.
Taxfree, mat, reise…kunne blitt mye tilsendt fra S@H for de pengene. Men da ble det iallefall en liten ferie ut av det og.
Endte forøvrig opp med blant annet Ghostbusters bilen. Hadde da egentlig tenkt til å bygge den etter at 4-åringen hadde lagt seg etter vi kom hjem, men det kom spørsmål fra han litt utpå ettermiddagen: “Pappa…? Jeg hjelpe deg med å bygge spøkelsepolitibilen nå?”
Vanskelig å si nei da gitt:)

Til info så er priser på S@H priser som er veiledende fra LEGO og mot alle butikker som selger LEGO.
Prisene som er i enhver LEGO Store er den prisen som finnes på det landets S@H side.

Det er kun LEGO som har veiledende priser, alle priser som er i leketøysbutikkene er faktiskte priser som butikken selv har valgt å sette.

Bare for å avklare hva veiledende priser er som jeg ser flere benytter flere ganger :slight_smile:

Det er mulig jeg misforstår problemstillnigen, men her er mine observasjoner rundt s@h, lego store og veiledene i lekbutikkene:

lego (tlg) setter veiledende (katalog-) priser. disse gjelder på s@h, lego stores og de fleste lekebutikker. alt annet er å regne som tilbud. det innebærer at ved kampanjer, er det kun veiledende som er utgangspunkt for en evt prosentvis rabatt. (som brio sitt 35% salg), mens til daglig kan man få “tilbud” - typ godstog til rundt 1200 kr.

extra leker utmerker seg som butikk, sammen med veldig mange nettbutikker som har mer eller mindre “faste” prosentsatseri rabatt på produkter.

dette får/får ikke betydning ved offisielle høstsalg (jfr brio), extra leker tullet litt med det i høst, men de fleste bruker veiledende (katalogpriser) som utgangspunkt for prosentivs rabatt.

Jeg er imponert over din presise og eksakte beskrivelse av virkeligheten.

Hvis en butikk kjører med lavere priser hele tiden (og da har de ikke lov til å markedsføre det som tilbud), så er det disse som er utgangspunkt for evt prosentvis rabatt. 35% av prislappen, ikke av veil. pris (kunden vet igrunn ingenting om veil. priser, kun det som står på hylla).

Ikke helt riktig, mesteparten av markedet til LEGO går på veiledende utsalgspris, så da er det lov:
forbrukerombudet.no/id/11038753.0