Fredrikstad: Den store kinodagen

Her er forslaget for ny mosaikk. Økt detaljgrad, så blir en del flere deler enn sist. 45.000 deler, den forrige hadde 25.000.
Så da blir det jo flere deler å kjøpe inn. Får se hva kinoen velger, mulig det blir et nytt utkast som er litt forenklet.

Utrolig stilig.
Hadde vært noe å ha på veggen…

I disse Star Wars tider så er jo den veldig Classic.
Ser jo veldig bra ut. Får håpe at kinoen går med på det.

Da er alt klart. Mosaikk godkjent, instruksjoner ferdige. Bestilling sendes i morra!

Håper det er noen som har lyst til å være med å bygge første helgen i november! :slight_smile:

Og prisen på herligheten???
45 000 deler, hva blir prisen per 1x1 plate?

Venter på pris, men mye 1x1 og det er ikke så dyrt. Og plenty med deler som kan gjenbrukes fra forrige mosaikk! :slight_smile:

Ellers kan det bli moro å følge denne fremover
instagram.com/bb8lego/

Ja det kunne vært morsomt! :smiley:

Supert! Alt av filmrelaterte modeller til utstilling er også hjertelig velkommen, enten det er sett eller mocs!

Jeg mente å komme å hjelpe deg å bygge :wink:

Men kanskje du vil stille ut modellen av The Flying Dutchman vs The Black Pearl der? Da får
du si ifra :wink:

Ja, kom og hjelp til med bygging! Det er helt supert! Den nye mocen din må du jo selvfølgelig også ta med, den passer perfekt inn!

Kinodagen nærmer seg og jeg skulle gjerne hatt en oversikt over hvem som kunne tenke seg å delta. Vi trenger filmrelaterte modeller. Enten modeller fra Lego eller mocs.
Vi trenger også hjelp til å bygge Star Wars-mosaikken. Har du tid og mulighet så meld deg på. Enkelt å delta, vi skal bygge 98 moduler og det er enkle instruksjoner for å bygge disse.
Kinoen sponser noen gratisbilletter til bruk på kinodagen for de som ønsker å delta!

Tidspunkt: 7. november 2015 10:00
Sted: Fredrikstad kino

Jeg kan stille opp som medhjelper på bygginga. Har desverre fint lite med MOCs eller originale sett å stille opp med.

Det gjør ingenting! Vi trenger byggere også! Helt supert!

Hei, jeg har noen sett som kan være aktuelle:

[setimg]10179[/setimg]

[set]10179[/set]

(mangler litt på en av modulene, men den er ikke synlig ovenfra.)

[setimg]10178[/setimg]

[set]10178[/set]

[setimg]10174[/setimg]

[set]10174[/set]

Glimrende! Settene er hjertelig velkomne. Blir du med og bygger litt også?

Hei igjen. Litt mer info om kinodagen i Fredrikstad. To uker igjen!

Kinoen spanderer noen gratisbilletter på de som deltar fra Brikkelauget. Sjekk programmet på fredrikstadkino.no (sjekk gjerne om det er ledig på de filmene du ønsker å se også) og send meg en tilbakemelding på hvilke filmer du vil se så kan jeg sende forespørsel videre til kinosjefen for å se om han kan holde av noen billetter.
Ved mulighet, så er det fint om vi ser filmer som går litt sent på dagen, slik at vi kan sitte å bygge mosaikk fra kl. 10. Så blir den ferdig før det er natta.

Kinoen har fått inn 6 ungdommer som skal jobbe med sortering av deler til mosaikken under OD-dagen neste torsdag så alt skal være klart når vi kommer.
På selve kinodagen blir det også mange andre aktiviterer i kino-området og som årene før så regner jeg med at det blir masse folk!
Og husk, har du ikke meldt i fra at du kommer så er det ikke for sent. Og ta gjerne med noen filmrelaterte modeller! Send meg PM hvis du er interessert! :slight_smile:

Det nærmer seg veldig og det ser ut til at vi blir en 5-7 Brikkelaugere i morgen, om ikke flere også ønsker å komme. Bare å ta seg en tur!
Var innom kinoen i sta og sorterte litt deler til moduler, fortsatt litt igjen, men alt er nesten klart nå. Detta blir moro!

Kinodagen er unnagjort for i år. Takk til Herman, Freddie, Lego_duden (med to små hjelpere), tosca og iconq som møtte opp og bidro med modeller, bygging og godt humør!
Veldig hyggelig at dere valgte å ta turen, og jeg håper dere hadde en bra dag!

Var en del utfordringer i år forårsaket av dårlig generering av mosaikk-moduler (på min kappe) og unøyaktig sortering i forkant (på kinoens kappe), men vi kom oss allikevel ca. halvveis i løpet av dagen.
Jeg kommer til å jobbe videre med kinoen for å få ferdigstilt mosaikken. Målet nå er å få den klar til Star Wars-premieren i midten av desember.

Jeg kommer til å poste bilder når den er ferdig. Om det er noen som har bilder fra dagen de vil dele, så hadde det vært moro!

Jeg vet ikke om alle dere som var der fikk hilst på kinosjefen, men jeg skulle hilse fra han og si hjertelig takk til alle som stilte opp. De var veldig fornøyde med å ha oss der i år igjen!

Status mandag formiddag:

Vi jobber oss stadig fremover, slik så det ut etter helgen, jeg har bygd fem moduler til i dag.

Fredrikstad kino ble i går kveld kåret til årets kino (klassen for stor kino). Her er uttalelsen fra juryen:

“Fredrikstad kino hadde et godt grep om førsteplassen i klassen «stor kino». 10 forestillinger færre enn i fjor, men en besøksøkning på 15 prosent gir fantastiske 92 prosent belegg! I tillegg til å selge drøssevis av kinobilletter og markedsføre nye og kommende filmer, er målet hvert år å gjøre noe som ikke er gjort før. I år ble det et stort samarbeid med Statens vegvesen og Trygg trafikk, som kjøpte ut 4 000 billetter og delte dem ut under trafikkontroller, i besøk i barnehager, skoler, hos russen og på kjøpesentre, hvor de også hadde med seg Løveungen og Frøken Kanin. Årets legomosaikk som publikum fikk være med å bygge var Star Wars Lego. Hele 45 000 brikker. Listen over aktiviteter er lang og imponerende, og de ansattes engasjement, stolthet og innflytelse over arrangementet helt fra planleggingen startet rett over nyttår, er helt unik.”

Link: kino.no/incoming/article1254138.ece