Første Grand Hotel i Kristiansund. 1895 - 1907

Edit:!

Ikke ferdig!

Note to self: ALDRI påstå jeg er ferdig! Vinduene er jo helt feile… Og mulig det ikke var rødt i det hele tatt… Kanskje gult? Noen som har program til å hente ut farger fra nyanser på gamle S/H fotoer?

Fant dette bildet av det første Grand hotel i Kristiansund. Det brant ned i 1907… Så er nok et glemt hotel… Men vakkert synes jeg :slight_smile:

Her er min FORELØPIGE tolkning, med feile vinduer og eventuelt farge… Urk!

Like flott som alltid =)
Blir det noe interiør denne gangen?

Å hellige milt med leverpostei :open_mouth:

Utrolig flott!

Eiker86:
Hey :slight_smile: Takker :slight_smile: Legg merke til at jeg har editert hovedposten, for det ble jo helt feile vinduer og kanskje farge :confused:

Men takker, Var jo en vakker bygning, og relativt enkelt å bygge i LEGO… :slight_smile:

Nein! NULL interiør! Fader det er jo interiøret som tar tid! Blir jo aldri ferdig med Jens Bangs Stenhus heller pga. jeg ikke blir fornøyd med interiøret… Ombygging på ombygging… Men forbedringer da… Tror jeg:P :slight_smile: Siste jeg laget var et 2 etg. dukkehus på prinsesserommet der… Men ikke helt fornøyd med det…
Så jeg gikk lei, og plutselig hoppa på dette som var mye enklere :slight_smile:

Arkitekten:
Hellige milt med leverpostei -faktisk! hehe :slight_smile: Takktakk :slight_smile:

Fantastisk! Rett å slett.
Kansje jeg kan sende deg noen fotografier av noen hus jeg gjerne vil ha laget i LEGO. Så bygger du dem i LDD og sender fila til meg? :smiley:

Når det gjelder farger, kan jeg foreslå tan med mørke grønne detaljer?

Hvor enkelt er det å endre farge på flere elementer i LDD? Jeg har bare brukt MLCad…

Jo takk, men kunne jeg bare skyldt på fantasien min så…

Tja, betaler du godt da? :wink:

Ja, den fargekombinasjonen er veldig sannsynlig! Men skal prøve å finne noen svar til uka. Ringer kommune og avisen. Kanskje hjelp å få der :unamused:

Det er veldig enkelt å skifte farger i LDD… Bare å velge alle brikkene i en gitt farge, og skifte… Synes LDD er MYE bedre enn det andre programmet… Penere er det og :slight_smile:

Anyway, Nye vinduer og noen justeringer…

Endre farge på visse elementer i LDD er ganske lett (hvertfall i Universe-modus)

Du har et alternativ hvor du kan plukke alle brikker i en gitt fasong og gitt farge.
Velg denne og deretter velg den fargen du vil ha.
Da vil alle de markerte brikkene skifte farge.

Ja, og, en utrolig flott moc forresten. Jeg er veldig imponert.

Du har i hvertfall gode evner i å se hvordan detaljer kan gjøres om til LEGO, likheten er slående :slight_smile: Du liker store bygg, gjør du ikke? :stuck_out_tongue:

Ja dine kreasjoner er utrolig flotte. Jeg synes det er litt vanskelig å bygge høye og lange bygg i LDD men mulig jeg ikke gjør ting riktig. Men blir utrolig inspirert av å se dine bygg.

Jeg synes den rødfargen er utrolig flott til bygningen. Ville ikke ha endret den! :stuck_out_tongue:

Murcy:

Takker :slight_smile:

Cecilie:

Takk, det var snilt sakt :slight_smile:
Ja, jeg liker kanskje store bygg… Eller slik jeg selv føler det, liker jeg historiske byggverk med sjel… Prøver å sette meg litt inn i byggets historie. -Spennende :slight_smile:

Lid:

Takk skal du ha :slight_smile: Jøss, inspirert av mine byggverk? De er altså veldig lette å lage da… Bare å begynne :slight_smile: Foruten interiøret da, det tar tid!
Men hva mener du med at du ikke får til? Selv ser jeg først og fremst på forholdet vinduer/veggers breddeforhold på et bygg… Krimskrams og tak, tar jeg etterpå hvis jeg mener det første lar seg gjøre i LEGO…

Arkitekten:

Takk! :slight_smile: Jeg er blitt så vant til den fargen nå at alle andre kombinasjoner jeg har prøvd bare ikke blir bra, hehe :slight_smile: Så jeg håper å enten ikke få vite hva den egentlige fargen var, eller at den var rød og brun… Den kunne i allefall ikke vært dark red. for da ville bygget nesten sett svart ut på bildet…

Alternativ

Den siste var slett ikke verst :slight_smile:

Sier meg enig der, men var i kontakt med Nordmøre Museum i går, og de antydet at hovedfargen kunne vært mørk oker… Men de skulle sjekke litt nærmere, så… Mørk oker blir vel kanskje mer som Dark Tan?

Hmm … Dark Tan med Reddish Brown (som du har brukt i den siste varianten?) er en god kombinasjon.

Har du tenkt til å kjøpe hotellet? Eller er det bare for å bygge? :slight_smile:

Å du store! :slight_smile: Dette må ha tatt mye tid å CADet sammen. Og, for et flott byggverk også!

Henger meg det Arkitekten sa ang. fargevalg. Så mest naturlig ut. Til og med enda bedre om det er det som var originalfargen på bygget :slight_smile:

Arkitekten:

Jo, men nå ble jeg litt usikker på om det faktisk er Tan… Noen som har navnet for Tan til LDD?
Når fargene er tilnærmet korrekte, og jeg har gått igjennom bygget en gang til, skal jeg bestille klosser…

shutnic:

Takk, var et skikkelig bra utgangspunkt… 1ste utkastet tok 4 dager i LDD… Du synes det var bedre enn rødt altså?

“Brick Yellow” tror jeg den heter i LDD.

Og jeg er enig i at den siste fargekombinasjonen din gjorde seg bra, men jeg liker veldig godt den rød varianten og jeg da…

Outstanding!! Utrolig flott byggverk og en utmerket Legotolkning. Keep up the good work :slight_smile:

Oker er gul-brun i følge Wikipedia no.wikipedia.org/wiki/Oker
Så da er vel Tan det nærmeste?