Første Grand Hotel i Kristiansund. 1895 - 1907

Tusen takk godtfolk! :slight_smile:

Vært mye om og men. Men etter at Nordmøre Museum var så snille å låne meg bilder til dette prosjektet, skjønte jeg at det ikke kunne vært rødt og brunt i det hele tatt. Faktisk kunne det ikke vært slik det var med tak og ark heller. Så denne ferdige versjonen er faktisk “byggenr” 5!!

Fargen ble Tan og brun. Se litt på bildene nedover, så kanskje dere er enige. Tenke oxo på å ta en avstemming slik som på Lillebytoget, men hadde mest lyst til å ta valget selv.

Først kommer 3 bilder av hvordan det ser ut nå som jeg har bestilt brikker til det. Deretter noen bilder som forklarer valget av farger. Og til slutt en IQ-vrenger jeg brukte noen timer på å lage… (Har passet på at det ikke ligger noen bukseløs svovelstikkepike som forstyrrer) humre :astonished:)

Oh and btw, Den andre bygningen intill, er et part av en annen historisk bygning fra Kristiansund, Morten Galschjødts gård.

Takk til Kristiansund kommune og Nordmøre Museum for all den serdeles gode hjelpen, og lån av bildene samt tilatelse fra Nordmøre museum til å poste lavresulusjons bilder her :slight_smile:

Først et originalbilde av hotellet etter det hadde blitt malt i lysere farge:

Nå 3 bilder av bestilt versjon.

Her er en liten forklaring av fargevalget. Det sees tydelig at hotellet hadde hadde vært malt igjen. Mer lysere farge ble nå brukt på dekor, så jeg gikk for den versjonen…

Til slutt noe som tok lang tid… Prøv å kopier den! Skulle egentlig bare vist den forfra, men er litt snill da og viser dere litt til hjelp :slight_smile:

PS! Jeg aner ikke hvorfor bildene fikk svart bakgrunn da jeg lastet dem opp på MOCPages…

Fant et bedre bilde for å vise hvor lyst det egentlig var etter det ble malt om.

Det hvite huset i forgrunn der er flotters =) skal det også bygges?

Å … !!! Stilig resultat! Gleder meg til å se den IRB (in real bricks)

Takk for det dere :slight_smile:

Hotellet er nå ferdig, og her er link til min Flickr konto: http://www.flickr.com/photos/xxstarchildxx/

Og her er et bilde forfra:

WOW!

Imponerende saker. Inspirerende.

Ser fantastisk bra ut!! :smiley: Mange flotte detaljer…

Et utrolig flott byggverk! Imponerende og inspirerende!

Det er vildt, Daniel, jeg bukker mig i støvet…

PS! Nu venter jeg bare på Jens Bang’s Stenhus (det kunne være din billet til LEGO World 2012).

Fantastisk byggverk!

Har du vist bygget/bilder av bygget til Nordmøre museum? Hadde vært morsomt å visst hva de sa. :slight_smile: Tviler på de hadde forventet seg noe slikt.

:open_mouth: Hellige … Jeg er målløs!

Flott moc, ser enda bedre ut i klosser enn digitalt. Gleder meg til å se den live på et eller annet tidspunkt.
Godt bygget! :smiley:
bård

Heisann! Tusen takk dere :slight_smile: (Sorry sent svar)

Colonel: Tusen takk :slight_smile: Men det er nok det at bildet er tatt ute i dagslys som gjør det så bra :slight_smile:
Jens Bangs Stenhus ja… Problemet er at jeg hele tiden får bedre ideer… Og da må mye interiør bygges om… Det siste er at jeg skal skifte brystpaneler i allefall… Ting tar tid… Dessuten har jeg brukt årets budsjett og vell så det på noen MOCs nå inkludert dette hotellet… Men, vinner mann i lotto, så… Hehe :slight_smile:

awt: Tusen takk! :slight_smile: Ja, jeg har sendt bilder til Museet, og de virker veldig fornøyd med resultatet :slight_smile: Blir vel å finne på en utstilling der ASAP :slight_smile:

Nydelig stykke arbeid!!!

Hotellet er omtalt på Brick Town Talk

Hey :slight_smile: Takk for det :smiley:

Kjenner ikke til disse LEGO bloggene, men er veldig beæret over at folk liker MOCen min :smiley:

Da har jeg endelig fått laget et monter. Siste bildet er uten glass, men øverste er det med glass, og plassert hos Nordmøre Museum.

Helt knallfint!

Fantastisk flott monter også!

Hvilken lyskilde bruker du oppe i taket på monteret?
LED eller lysrør?

Takk for det:) Har grublet litt på hvordan løsningen skulle bli. Denne monteres enkelt.

Bruker 5 meter av den LED rullen du anbefalte:)

SLIK skal et mesterverk stilles ut! Nå fikk jeg på en måte også sett hvor svær bygningen virkelig er, og jeg er mektig imponert! :slight_smile:

Trodde først det var et akvarium du hadde brukt som monter :wink: