Egne modular buildings

Det kan du, rå bra :mrgreen:

En liten oppdatering på hvordan det går med byggingen min. Det er fortsatt modulære bygninger som er fokus, selv om jeg innimellom har bygget både overdimensjonert romskip med mye utprøving av SNOT, mitt første nogenlunde seriøse forsøk på en sjørøverskute og en og annen bil.

Det ser ut til at det har gått mer bakover enn fremover. Jeg har revet mer enn jeg har bygget siden siste oppdatering her. Min første MOC, sykehuset, city corner (pizza/sykkelbygningen) og den basert på construction-settet er alle blitt slaktet. Planen for tiden er å bygge pizzaplassen som en egen bygning (og da selvsagt sykkelbutikken som egen). Har idèen til hvordan deler av den skal bli klar i hodet, men har ikke rukket annet enn å teste ut ett par av dem så langt. Selve byggingen er ikke startet. Har også en idè om hvordan sykehuset skal bli, men det blir senere igjen. Det går nok også mot enten slakt eller kraftig modifisering av politistasjonen og bensinstasjonen, men stresser ikke med det foreløbig.

På den annen side har jeg ett par bygg som jeg ikke har fått lagt ut ennå. Bygget en enkelt posthus i fjor høst, men skal gå over det med nye kritiske øyne før jeg avgjør om jeg er ferdig med det, eller om det krever større eller mindre modifikasjoner. Har også ferdig en annen spennende bygning som jeg bygget i januar. Er foreløbig svært godt fornøyd med den, og synes selv at det er fremskritt å spore fra de første forsøkene. Bilder kommer sikkert ikke på ennå en god stund, er inne i en fryktelig travel periode for tiden.

Men når den hektiske perioden på jobb går mot slutten etter påske skal det bli fryktelig godt å sette seg ned med brikkene. For min del er det kreasjon å bygge og planlegge, så forhåpentligvis kommer det en del nytt da, og ikke minst ett samlebide når jeg har en del bygninger jeg både er fornøyd med og som jeg synes passer sammen.

En sliten bokhandel og en kondemnert bygning side om side. Antagelig er vi i en av de mer bortgjemte bakgatene i Lego City

[attachment=2]Foran 1.jpg[/attachment]

Baksiden av bygget gir ikke inntrykk av noe annet enn at dette er en trist bygning. Selv om det her mer ser ut som om det er en bygning, og ikke to…

[attachment=1]Bak 1.jpg[/attachment]

Her er det tydeligvis noe som ikke stemmer, og plutselig bekreftes det:

[attachment=0]Foran 2.jpg[/attachment]

Også på baksiden er det aktivitet:

[attachment=2]Bak 2.jpg[/attachment]

Vi tar en nærmere titt inn i bokhandelen, og med første øyekast ser det jo ganske så tilforlatelig ut:

[attachment=1]Første 1.jpg[/attachment]

Ene bokhyllen skjuler så vidt vi kan se en hemmelig inngang, og det viser seg at den skjuler hovedkvarteret til LEGO sin hemmelige tjeneste!

[attachment=0]Første 2.jpg[/attachment]

Opp en etasje, og her er det aktivitet med kontorplasser og et møte/avhørs-rom

[attachment=2]Annen.jpg[/attachment]

I tredje etasje finner vi en liten fengselcelle, flere kontorplasser og øvrige fasaliteter

[attachment=1]Tredje.jpg[/attachment]

På taket kan vi se nærmere på luken som skjuler en liten enmanns flyvefarkost, klar for avgang til enhver tid

[attachment=0]Tak.jpg[/attachment]

Og til slutt noen ord om prosjektet. Det startet faktisk med at jeg så den første Captain America-filmen hvor de hemmelige tjenestene befant seg nettopp bak en sliten bokhandel. Det tenkte jeg kunne overføres til en modulær bygning. Det tok to-tre uker fra jeg startet til jeg var ferdig. Brukte mye tid på fasaden, og bygde den først før jeg begynte å fylle rundt.

Er rimelig godt fornøyd, og synes bygningen tar seg godt ut og har bra fargekombinasjoner. Sandgreen-murbrikkene gjør seg veldig godt på den kondemnerte bygningen. Den ble dog noe høy i forhold til de originale modulære bygningene, men det fungerer likevel.

Må si ett par ord om bilen: jeg fant ut at jeg ville prøve å bygge den 5 studs bred, fordi 6 ville bli for mye i forhold til åpningen, og 4 ser litt spinkelt ut. Er bare middels fornøyd fordi det ser ut som om minifigurene sitter oppå bilen når de skal kjøre. Gjør nok nytt forsøk etterhvert hvor jeg gjør selve bilen høyere slik at setet kommer lavere.

Herlig bygning. Denne likte jeg :smiley:

Fikk et par ideer her til egne hus gitt!

Veldig kult med egne modulars med “story-elementer” som du har lurt inn her. :slight_smile:

Ingenting er bedre enn det :smiley: