Egne modular buildings

Så har jeg også bygd min første rene MOC. Godt fornøyd med fargevalg og design, den passer godt sammen med de øvrige bygningene.

[attachment=2]Front (768x1024).jpg[/attachment]

Ikke særlig spennende bakside, men grei nok.

[attachment=1]Bak (768x1024).jpg[/attachment]

Bygningen er ikke møblert ennå. Mangler tiles i rette farger for å bygge bad/kjøkken og møbler. Så det får komme etterhvert.

[attachment=0]Andre etasje (1024x768).jpg[/attachment]

Nå har jeg bare to bygninger igjen å bygge om, har planer om å gjøre det utover høsten. Så spørs det om jeg har så mye brikker igjen til MOCs etter det, men håper i alle fall på det :astonished:)

Stilig fargekombinasjon, håper du klarer å skaffe tiles o.l. til innmat, gleder meg i såfall til resultatet.

Blir inspirert til å starte å bygge nå etter en laaaang pause i sommer.

Steinar

Blir nok bestilling av tiles fra Bricklink, men ikke sikkert det blir på denne siden av nyttår. Trenger nok flere brikker og plater også etterhvert :slight_smile:

Lenge siden forrige oppdatering, og i mellomtiden har jeg bare holdt på med en bygning. Startet vel etter at forrige bygning var postet her, for 3-4 måneder siden, men første forsøk strandet og ble revet da jeg ikke ble fornøyd med resultatet. Nytt forsøk etter at jeg hadde innsett at jeg burde nok ha den over 2 moduler for å få med det som må være med i en slik bygning, ett sykehus [setimg]4429[/setimg]

Nok en gang så er det ikke så veldig likt originalen, men noen gjenkjennelige elementer er det. Ble ellers godt fornøyd med vinduene i en rimelig enkel design. Det vises ikke på bildene, men på taket er det selvsagt helikopterdekk. På sikt blir det nok en etasje til, men jeg slapp opp for hvite brikker i denne omgang.

[attachment=2]Front.jpg[/attachment]

På siden av bygget er det nok litt lettere å se hva som er utgangspunktet med det høye røde vinduet.

[attachment=1]Side.jpg[/attachment]

Ved siden av garasjen er det ett lite pauserom for ambulansepersonalet og ett toalett oppe i venstre hjørne. Ved hovedinngangen er det selvsagt en luke man må henvende seg i før man kan ta heisen opp. Den slet jeg litt med, og planen er å bygge den om på sikt, det må uansett gjøres om den skal nå opp til tredje etasje.

[attachment=0]Første etasje.jpg[/attachment]

Pasientrom, enerom til og med, på rekke og rad. Ett lite toalett og en dusj er det også plass til i tillegg til operasjonssal. Her mangler det som noen sikkert ser en del dører, de kommer ikke før vi får Lugbulken om en knapp måneds tid.

[attachment=1]Annen etasje.jpg[/attachment]

Ett nærmere utsnitt av operasjonssalen.

[attachment=0]Annen etasje operasjon.jpg[/attachment]

Så får heller kantine, kontorer og hva som ellers måtte mangle komme i tredje etasje når den en gang blir bygd. I mellomtiden har i alle fall sykehuset de viktigste fasiliteter…

Flott sykehus. Jeg ser dessverre ikke bildet av originalbygget.
Jeg liker at du lager veldig detaljert interiør og mønster på gulvet. Bare synd det ikke vises like godt fra utsiden. Du kunne kanskje ha puttet inn noen minifigs der? Og siden bygget er modulært kan du veldig enkelt legge på en mellom etasje for å utvide sykehuset i fremtiden :slight_smile:

Gleder meg til å se videre utvikling og andre MOC’s fra deg, for dette har du taket på! :slight_smile:

Flotte bygg alle sammen. Har selv planer om noe liknende når jeg er ferdig med å bygge huset jeg selv skal bo i. Hadde vært morsomt å sett alle byggene dine sammen.

Dette ser ut til å bli et detaljert og velfunksjonelt sykehus :slight_smile:

En liten ting, dog;

2014-LUGBULKen (som så å si hadde samme bestillingsfrist månedsmessig som i år) ankom vel ikke lauget før sent på høsten i fjor, så jeg er redd det er noe optimistisk å beregne å få deler fra denne allerede i februar… :frowning:

Aiai, der skulle stå om ett knapt års tid, jeg har fått med meg ventetiden på Lugbulken :smiley:

Har konkrete planer om to bygg til, får se om det ikke kommer bilde av alle husene sammen når de er ferdige.

Utrolig kreative bygg!!
Siden jeg har småttinger som leker med citylego, synes jeg det er ekstra gøy å se hvordan du bruker “vanlige” legosett som du bygger i modulær form! Kjempeartig! :slight_smile:

Har vært mye jobb i det siste, så byggingen har vært noe sporadisk. I tillegg har det vært mye prøving og feiling med denne modellen, men til slutt er jeg rimelig godt fornøyd, både med hvordan den fremstår og likheten med den originale modellen. Som er denne [setimg]7945[/setimg]

Har til og med bestilt deler spesielt til denne (de grå vinduene og noen slopes) ut fra planlegging underveis, det har jeg ikke gjort med noen av de andre.

[attachment=1]20150322_212200 (576x1024).jpg[/attachment]

Grunnet den ene lange brannbilen kom jeg ikke utenom å strekke bygget helt bak, men valgte å bare la den første etasjen være så langt bak

[attachment=0]20150322_212253 (576x1024).jpg[/attachment]

I første etasje er det også blitt plass til en utstyrsvegg som fulgte med en city-adventskalender for ett år eller to siden. Fornøyd med trappen her, og på siden av den er det en stang for rask adgang fra andre til første etasje.

[attachment=2]20150322_212348 (1024x576).jpg[/attachment]

Annenetasje er ikke veldig godt utnyttet, ble mye gang, dører og trapper. Dog er der plass nok til kontrollrom og ett lite toalett. Dører kommer når LUGBULKen kommer :slight_smile:

[attachment=1]20150322_212437 (1024x576).jpg[/attachment]

Tredje etasje er noe komprimert grunnet skråvinduene, men plassen er bedre utnyttet her enn i forrige etasje. Seng og sitteplasser til tre stykker, en kjøkkenkrok og dusj. Dermed skulle det meste av behov være dekket.

[attachment=0]20150322_212533 (1024x576).jpg[/attachment]

Da har jeg ett helt konkret prosjekt igjen, en bygning jeg kjøpte på Finn. Ikke helt komplett, men det spiller jo liten rolle for min bruk. Så har jeg 3-4 mer løselig planlagte bygg som jeg allerede har kjøpt litt brikker til som sier hva slags bygg det er. Planen er også å gå gjennom de gamle byggene og møblere dem samt gjøre enkelte endringer om jeg finner bedre løsninger enn jeg har brukt. Man blir jo mer erfaren, så det kan kanskje lønne seg…

Stilig :slight_smile:
Er det et ombygget middelaldersbygg dette her (utifra slottsveggene som er brukt nederst på baksiden av bygget…)? :wink:

Min første plan var opprinnelig å bygge middelalderting og borger. Kjøpte bl.a. en MOC som inneholdt mange slike vegger, i tillegg til noen fra Bricklink. Dermed har jeg mange av dem, og synes de er grei å bruke som fyllstoff på sidene og bak for å spare på andre brikker. Den er ombygd fra 7945 Fire Station :smiley:

Da er den siste av City-bygningene modifisert. Kom over [set]3661[/set] [setimg]3661[/setimg] på finn. Det var riktignok ikke komplett, men selve bygningen var hel, og det var det viktigste. Har ikke endret så mye på utseendet, den er fortsatt veldig lett gjengjennelig.

Har føyd til en etasje, forskjøvet vinduene en stud til høyre og lagt til litt detaljer på taket. Minibanken er fortsatt mulig å sprenge ut av veggen

[attachment=2]20150402_195219 (576x1024).jpg[/attachment]

Takrenna som på det opprinnelige bygget er plassert på siden har jeg naturlig nok plassert bak, samt at jeg har beholdt takluka slik at tyvene fortsatt kan bryte seg inn. Sikkerhet er ikke ekspertisen til minifiger, tydeligvis…

[attachment=1]20150402_195311 (576x1024).jpg[/attachment]

I førsteetasjen er det naturlig nok en disk for å betjene kunder, og lite utenom det.

[attachment=0]20150402_195626 (1024x576).jpg[/attachment]

I andre etasje er det ett par kontorplasser og ett lite toalett under trappa.

[attachment=2]20150402_195543 (1024x576).jpg[/attachment]

Mens tredjeetasjen inneholder den store safen og Lego City sin gullbeholdning

[attachment=1]20150402_195511 (1024x576).jpg[/attachment]

Hvor det også er plass til politiets beredskapstropp…

[attachment=0]20150402_195349 (1024x576).jpg[/attachment]

Ser ut til at ranerne går rett i klørne til beredskapstroppen der, gitt… :slight_smile:

Men bare en liten ting; er ikke gullbarrer veldig tunge? Blir det ikke slitsomt for bankfunksjonærene å bære gullbarrene helt opp i 3. etg når det ikke er heis? :wink:

Jeg regner med at gullbarrene blir liggende der når de først er kommet opp dit (om ikke tyvene da skulle lykkes med å stjele dem), så fohåpentligvis slipper de å bære dem så mange ganger i trappene. Ideelt sett skulle det selvsagt ligget i en kjeller, men det er jo ikke så lett å få til i en modulær bygning :smiley:

Nå har jeg ikke flere City-bygninger å bygge om, så heretter blir det i all hovedsak rene MOC’er. Jeg ryddet litt for noen uker siden, og da kom jeg over en minifigur i form av en dommer. Da slo det meg at siden Lego City jo kryr av politi og forbrytere bør det jo selvsagt være en rettsbygning slik at de får en rettferdig dom. Så det bestemte jeg meg for å bygge, og jeg må innrømme at jeg ble veldig fornøyd med resultatet.

[attachment=2]20150503_153447 (1024x576).jpg[/attachment]

Trappen går på utsiden av bygningen på baksiden, og her vises det godt at det er bare to etasjer. Det skal jo være høyt under taket i en rettssal, så derfor endte jeg med det.

[attachment=1]20150503_153511 (576x1024).jpg[/attachment]

I andreetasjen er det ett rom hvor juryen kan trekke seg tilbake, kontor til dommeren og toalett.

[attachment=0]20150503_153547 (1024x576).jpg[/attachment]

Førsteetasjen er naturlig nok selve rettssalen. Plass til dommeren, juryen, anklagere, tiltalte og forsvarer samt tilskuere.

[attachment=1]20150503_153611 (1024x576).jpg[/attachment]

Må nok innrømme at jeg er litt i tvil om hvorvidt denne juryen klare å komme til enighet…

[attachment=0]20150503_153836 (1024x576).jpg[/attachment]

Holder på en bygning nå som er ganske utfordrende, planer er å fullføre den og muligens en til før jeg begynner å gjøre en del forbedringer på de jeg har bygd tidligere. Man lærer jo stadig mer når man bygger, og ser at der er forbedringspotensiale på dem.