Dårlige erfaringer fra Briklinkselgere

Nå jeg leter frem deler så er det litt etter hva jeg skal ha. Er det ny så prøver jeg å finne den beste prisen til det antallet jeg skal ha.
Er det brukt så er det vurdering om gulning og skade (gjelder vel mest baseplater /monorail, brukte sett, m.m)

Finner en butikk som har en grei pris på det antallet jeg ønsker. Så kommer listen jeg nevnte tidligere. før bestilling.
Velger først det jeg skal ha og så sjekker om der er noe fra Wanted som passer inn hvis jeg er under minimums grensen.
Hender jeg sjekker hvis jeg synes ordren er liten at jeg sjekker om det er noe annet som jeg kan ta med enten fra wanted eller deler av interesse. Har noen “opppussings prosjekter” som jeg ikke har fått lagt inn på wanted enda, som trenger deler.

Ja, jeg er helt enig. Viste ikke at så mange hadde et så sterkt synsebehov overfor individuelle personlige valg og vuderinger, og jeg har ikke vært flink til å ti stille selv, så det beklager jeg. Men skal sette opp en ny tråd i løpet av ettermiddagen, og linke til denne som “synsetråd” :slight_smile:

Har laget en ny tråd :wink:

VIKTIG INFORMASJON!

Formål:

Formålet med denne tråd er ikke å føre noen vendetta over selgere, men å være til hjelp for potensielle kunder som ønsker å få litt mer dyptgående informasjon over hva den enkelte privatperson selv føler som en negativ transaksjon eller forsøk på transaksjon. Det er fritt opp til leseren å selv ta stilling til om informasjonen er nyttig eller ikke.

Regler:

-Det er ingen regler for hva som er allment rett og gal oppfattelse av en negativ transaksjon, da en sånn regel vil falle på sin egen urimelighet. Føler du at din transaksjon ikke gikk greit, og mener den helt eller delvis kan være til nytte for andre, bør du absolutt poste det du ønsker å dele av informasjonen i denne tråd. Men ikke post gjentatte poster om samme sak, oppdater heller din originale post. Og da har du gjort ditt, og det får det være opp til leserne å selv velge nytteverdi og å benytte seg av din erfaring eller ikke :slight_smile:

-Start helst posten med saklig informasjon om hva konkret du advarer mot.

-Du må skrive om hvilken butikk det gjelder, ellers har din post overhodet ingen verdi.

-Hvis man som leser føler et sterkt synsebehov over den enkelte sak, skal man ikke skrive det i denne tråden her, da det gjør det vanskelig for de som ønsker å bruke den som et praktisk oppslagsverk.
Man bør aller helst kontakte posteren direkte på PM, og hvis av ulike grunner ikke vil det, kan man benytte seg av tilhørende synsetråd: http://brikkelauget.no/diskusjon/viewtopic.php?f=1&t=4133&start=0&st=0&sk=t&sd=a
Men merk! Hva du synes er feil eller greit, er ikke nødvendigvis det samme som hva nestemann synes. Og det kan lett danne seg gjengmentalitet, så rett med modenhet og fornuft, spørsmål og synsing der :slight_smile:


Jeg begynner da selv med min egen negative erfaring:

Nyttighetsverdien ligger i vår 350kr-regel, samt rigide kundebehandling.

Jeg må først få understreke at jeg ikke leste butikkens informasjonsside ang. fraktutgifter, for jeg skulle bare bestille en håndfull gjennomsiktige minifig hoder, for så å legge til mer etterhvert, da jeg var sikker på at 150 kroner var mer enn nok til å shippe denne håndfullen fra nederland til Norge, og tar det som en selvfølgelighet at butikken har etiske priser på frakt, og/eller en tilsvarende forhøyet minstepris man kan handle for. Denne butikken opererer imidlertid med ca 80 norske kroner som minstepris å handle for, ca 50 norske kroner for jobben, og ca 200 norske kroner som minste fraktbeløp! -Ja, posten kunne endt der.

Så for dere som søker god kundebehandling og effektivt benytter dere av vår norske fri toll og moms 350kr regel, som betyr at totalverdi på varen, inkludert varens frakt og forsikring, ikke må overstige 350 norske kroner, mener jeg dette som nyttig informasjon.

Beklager min elendige “engelsk-på-farta”, og at jeg trodde jeg hadde greid å kansellere den selv. Trodde jaggu hun hadde greid å hacke Bricklink da ordren plutselig dukket opp som “ubetalt” :smiley: Så jeg gikk på en smell hos følgende butikk:

Ahh, det var altså der skoen trykket.

Skal vi ha to tråder og en synsetråd om dette nå? :open_mouth:

Beklager, fikk ikke med meg at Morty oxo ville ha en tråd selv, mens jeg satt og laget denne…

Samme sak i ny tråd!!! Du legger ut en konkret sak og samme sak i 2 tråder i nesten “samme innpakking”. Vi har svart saklig på det innlegget. Dette er et forum hvor det er lov å ytre sine meninger så lenge forumets regler, Brikkelaugets regler og annet lovverk i Norge blir overholdt og når du så direkte legger ut en sak og på en så negativ måte omtaler noe som mange synes er totalt feil må du tåle at det blir sagt klart i fra :slight_smile:

Foreslår at trådene blir slått sammen til en tråd av admin eller moderator.

Det her er bare for dumt. Som mange andre før meg har skrevet kan du ikke skylde på andre enn deg selv.
Selger har tydelig beskrevet salgskriteriene og liker man dem ikke er det bare å la være å handle der.

Jeg antar du prøvde å få de minifighodene billigst mulig, og da hadde det vært lurest å kjøpe dem fra Lego.
De tar 1,14kr pr. stk. + 23 kr i frakt, alt inkl. mva. Altså totalt 137 kr hjem i postkassa for 100 stk (!)

Det er litt fristende å lage en tråd hvor man kan advare mot sutrete bricklink kjøpere…

Jaja, det er helt klart flertall på den siden :slight_smile:

Ahh, fader! Har helt glemt pick a brick! Innbilte meg at den var blitt nedlagt, av en eller annen merkelig grunn…

Greit, ingen andre svarer, og jeg greier ikke dy meg lengre: Har du ikke det allerede da i denne? :smiley:

Og da får vel jeg gi meg selv lov til å si at jeg driver og oppdaterer VG med jevne mellomrom for å sjekke om det snart vil stå noe om Ritalinmangel i Norge… :slight_smile:

Hvis du går tom for Ritalin, så tar det vel helt av her…

Hehe, den hadde slått bedre ann hvis du hadde skrevet noe som at hvis jeg hadde prøvd ritalin, but nice try tho :slight_smile: