Collectible Minifigures Series 3 info

prikkene til Freddie ser ut som er kun for USA.

Bruk disse i stedefor så får vi se om de “tyske” passer med de norske.

Jeg har nå åpnet 5 av de 60 figurene som jeg kjøpte i dag. Må si at de der prikkene for det første er veldig vanskelig å se, og ikke minst se forskjell på dem.
En info som jeg ikke klarte å se av tidligere poster ang disse prikkene er at det kartet som det vises til er hele den nederste delen av posen sett bakenfra. Det feltet gjelder altså hele den biten hvor posen er smeltet sammen for å lukke den.
Står også ett tall der på mine: 542B0
Enkleste måten å se disse på er å finne mange nok forskjellige og sammenligne med kartet som er nevnt ovenfor.

Jeg gadd ikke dette og kjøpte like greit en hel ny forseglet eske med 60 stk :slight_smile:

Oh… der var det kommet ett nytt kart over prikkene ja, mens jeg skrev forrige post.

Når jeg nå sammenligner igjen, så ser jeg at noen ligner de tyske, men andre ligner på den amerikanske…
Skal åpne enda flere og sjekke dem opp mot disse to kartene.

Jeg kjenner at jeg tror jeg skal vente et par dager med å gå til innkjøp av figurene… til FONIX og andre er ferdig med å pakke opp sine og har kommet med “dommen over prikkene”… :wink:

Venter spent!

Er veldig spent på distribusjonen av de forskjellige figurene i en eske. De første rapportene fra unaiten meldte om bare 2 fiskere dette rettet seg til 4 fiskere i “bølge 2”. Så langt i Europa har jeg lest begge type esker om hverandre. Håper vi i Norge får 4 fiskere i hver eske.

Einar

Da kan jeg rapportere om mengde av hver type minifigs i min boks med 60 stk minfigures series 3 set #8803.

Min boks var stemplet 542B0 under og alle posene hadde dette stemplet på høyre side bak på den nederste varmeforseglingen hvor også kodene er.
Sånn generelt sett så var det flest av mine poser som hadde koder lik den tyske og noen lik de amerikanske (noen er jo også lik på begge disse to), men så hadde jeg en del avvik også som er beskrevet under.

Iallefall, her er en liste med antall og type kode: (rekkefølgen skrevet slik de er på instruksjonsarket som følger med)
4stk Fisherman med kode som både Tysk og USA men med en ekstra stor klatt på skrå over 0-tallet
4stk Pilot med kode som USA
3stk Indian chief med kode som Tysk
4stk Samurai warrior med kode som USA
3stk Snowboard girl med kode som Tysk
3stk Cyborg med egen kode: 2 prikker på venstre side som sumo men plassert helt til venstre, og en ring langt til høyre og litt over midten av feltet.
5stk Sumo Wrestler med kode som Tysk, men med en ekstra “klatt” i mellom ringen og prikken på høyre side
5stk Mummy med kode mest likt den fra USA men med en ekstra “klatt” på venstre side inn mot midtsømmen og i samme høyde som prikkene.
3stk Elf med kode lik den Tyske på høre side, men har to ringer på venstre side slik som på Hula dancer (tysk) sine to prikker på venstre side.
4stk Tennis player girl med kode som Tysk med en ekstra klatt over 2’tallet og noen små klatter nede til venstre helt i kanten.
5stk Race driver med kode mest lik den Tyske på venstre side, men kun en svak ring langt til høre og i nedre kant.
4stk Gorilla suit guy med kode mest likt USA men prikken helt til høyre er en ring og har en prikk over B’en
3stk Alien med kode som Tysk og USA
3stk Hula girl med kode som Tysk
3stk Rapper med kode som Tysk
4stk Baseball player med kode som Tysk

Når det gjelder disse kodene er det enkelte som er lettere å tyde enn andre, og det er også store likheter mellom den Tyske og den fra USA. Om personen som laget den fra USA hadde sett nøyere etter så kan det hende at de også hadde sett disse ringene som er i den Tyske koden. De er mye vanskeligere å oppdage enn prikkene som stikker ut av plasten.

Jeg tror de må ha hadd det VELDIG morsomt de som har konstruert denne koden hos LEGO :slight_smile:

Alvene jeg har sett har hatt samme prikker (men uten de avlange “klatten”) som på denne britiske oversikten.

Dine er altså annerledes, Øyvind?

Kjøpte 20 stk

Fikk :

3 stk Fiskere
3 stk Indianer
1 stk Samurai
2 stk Sumo
2 stk Mummy
1 stk Elf
2 stk Tennis
2 stk Racer
1 stk Gorilla
2 Stk Alien
1 Stk Rapper

Så tror nok det er 4 fiskere i vær eske :slight_smile: Noen bytte si fra mangler ennå Pilot, Snowborder, Space man, Hula hula dame, og Baseball player.

Jepp, den ligner ingen av de andre. Men på den siden som du refererer til så står det jo også at venstre side kan variere.
Er ingen “klatter” i kodefeltet på de tre posene med Elf som jeg har.

Dette var ikke lett…

Har kjøp en forseglet boks og har gitt opp å tyde “bumpene”…

Etter å ha sittet og befølt meg igjennom 60 pakker har jeg endt opp med denne fordelingen. Den stemmer mer overens med de første rapportene fra USA enn den boksen F0NIX har åpnet.

Her er fordelingen fra min boks. De i kursiv har jeg ikke åpnet. Har skrevet merknad på de som jeg er ekstra usikre på.

Venstre rekke
Race driver, Sumo wrestler, Rapper, Fisherman, Hula girl
Race driver - Fant tre “hodeting”. Hjelm, hode og hår.
Elf, Sumo wrestler, Sumo wrestler, Pilot, Baseball player, Mummy
Mummy - Skorpionen er ganske lett å kjenne igjen
Snowboard girl, Race driver, Hula girl
Mummy - Skorpionen var lett
Gorillasuit guy, Samurai warrior, Samurai warrior

Midterste rekke
Tennisplayer girl
Alien - Hodet er lett å kjenne igjen
Alien - Hodet finner man lett
Sumo wrestler - Minifigtrofeet avslører denn. Kan være litt tricky
Tennisplayer girl, Tennisplayer girl, Baseball player, Elf, Rapper
Alien - Hodet igjen
Pilot - Ryggsekken er grei når man finner den
Rapper - Boomboxen er fin og finne
Fisherman, Indian chief
Race driver - Mener jeg fant de tre “hodetingene” her også
Race driver - Og her…
Pilot - Ryggsekken avlsører igjen
Baseball player
Mummy - Ny skorpion
Snowboard girl

Høyre rekke
Samurai warrior, Alien
Gorillasuit guy - Grei banan
Usikker - Tenkte “En race driver til?”… går ikke an!
Cyborg, Snowboard girl
Race driver - Nesten sikker
Race driver - Nesten sikker her også
Usikker - Tenkte “En race driver til?”… går ikke an!
Cyborg - Fant pistolen, men ikke hodet til Alien
Indian chief, Baseball player
Gorillasuit guy - Banan
Alien - Markant hode
Tennisplayer girl
Mummy - Skorpion
Cyborg
Pilot - Ryggsekk
Elf

Det er helt klart at jeg har funnet for mange Race drivers. 2 stk har jeg åpnet og tror jeg har funnet 5 og 2 usikre. Vil nok tro at det skjuler seg i alle fall en Sumo wrestler, Gorillasuit guy og Hula girl blant disse. Får ta en ny runde i kveld med beføling…

Einar

har gitt opp prikkene for min del, kjøpte en eske, her var det nok til både meg, sønnene mine og en brikkelaugetkompis. Mitt råd: slå dere sammen om en eske og del utgiftene…
God bygging,
Bård

Nå har jeg åpnet alle i min eske, og distribusjonen min var som i de første rapportene fra USA, dvs kun 2 fiskere :frowning: og 5 aliens. Prikkene måtte jeg bare gi opp… De eneste figurene jeg klarte å identifisere med prikkene på posen var baseball-spilleren og tennis-spilleren. Resten så jeg ingen prikker på, eller jeg fikk ikke de prikkene jeg så til å stemme overens med noen av kodene.

Kjøpte 3 poser i dag, for å se om jeg klarte å tolke prikkene når jeg kom hjem.
Pose 1: var utålmodig, hadde ikke peil, åpnet og fant en Race Driver
Pose 2: litt mer tålmodig, konkluderte med Gorilla, men var Mumie…noe jeg var helt enig i etter å ta en titt til på posen
Pose 3: enda mer tålmodig, og gjettet korrekt: rapper

Var jaggu ikke lett, men verd et forsøk til seinere en dag:p

Kodene er forskjellig fra eske til eske eller produksjonsnummeret som står under esken (nr under esken samsvarer med de 60 posene oppi esken).

dottene er ikke 100% gjennomførbare ifølge Yellowcastle på Brickset

http://www.brickset.com/news/article/?ID=1115