Collectible Minifigures Series 15

Noen som vet hvor jeg finner vekten på hver enkelt figur med emballasje? (Om slikt finnes) Tenkte å veie meg frem til riktige figurer, må kjøpe meg en 0,1g vekt først :relaxed:

Bricklink har nå vekta på sett og enkeltdeler:
alpha.bricklink.com/pages/clone/ … 489#T=S&O={}

Men spørsmålet er nå hvor nøyaktig det tallet er. Blant en serie er det jo forskjellige figurer med forskjellig tilbehør, og de vil jo veie forskjellig. Men igjen så er sikkert forskjellene så små at det ikke har noe å si for frakta om man ikke har flere tusen av en spesifikk figur sammenlignet med en annen figur med annet tilbehør.

Jeg tenkte mer på om man kunne veie seg frem til hver minifigur i serie 15 (med emballasje), i stedenfor touch & feel metoden for å ikke få dobbelt opp.

Du kan kanskje forsøke å summere opp vekta på enkeltdelene av hver figur og lage deg en liste over hva de veier eksakt?
Men jeg tror du vil komme frem til at noen av dem er så like i vekt at du ikke kan avgjøre det på vekta alene. Om du ikke har en VELDIG presis vekt da. Men da må du jo ha veid hver del på forhånd veldig nøyaktig også. Tror ikke vektene på delene på Bricklink er så nøyaktig veid at du kan lite 100% på de tallene.

Vekten på settene her er oppgitt komplett i forseglet pose: bricklink.com/catalogList.as … ng=746.871
Sjekket 10 poser med grisebonden nå og de lå på ca 13,7 - 13,8g på en vekt med oppløsning på 0,01g.
Så det varierer litt, kontrollmålte noen poser flere ganger og vekten var den samme. Altså repeterbart.
Jeg antar man vil finne flere sett med lik nok vekt og usikkerhet til at man kan ta feil. Så en kontrollklemming kan være lurt.

Takker for svaret! Da prøver jeg meg på den :wink: