Christian Radich

Den har blitt utrolig bra !. :smiley:

Den ble jo utrolig fin til slutt!
Bra jobbet.

Enig med siste skrivere
Peishyllemateriale det der!
Foreslår spesial bygget kasse for hele greia med en treplate i bånn som du kan løfte opp med tråder, Morty kan sikkert gi deg noen tips.
Baard

Takk for alle hyggelige kommentarer! Er så moro å lese de når en har brukt “litt” tid. Har et par uker på meg til å finne en fin måte å transportere den på. En stiv pappeske med treplate i bunn (med tråder for å heise) høres ut som en god idè. Det funket jo veldig fint for Morty med slottet.

Når det gjelder utstillinger så er planen denne:

  • Tall Ships Races 2014 Fredrikstad
  • Build the Change Moss 2014
  • PKH 2015
  • LFW 2015

Målløs! Herrejemini så svær!
Utrolig bra jobba!!! :smiley:

gratulerer med kjempeflott resultat!

Fantastisk moc!!! :smiley: Full av flotte detaljer og glimrende utført :smiley:
“Krav” :wink: Må/skal stilles ut mange steder :smiley:

Fantastisk skip du har bygd :smiley:

Bøyer meg i støvet, den blei helt konge

steinar

Stiller meg i rekken av imponerte gratulanter. Resultatet ble fantastisk!

Ble en fantastisk skute til slutt:) Ble bra når alt tauverket kom på plass. Men hvor er minifigene? :wink:

Greatulerer Henrik. Denne ble imponerende flott!

Dette ble imponerende. Og som jeg sa tidligere er det flusst med fantastiske detaljer. Håper den får flusst med oppmerksomhet på utstillingen!

Jeg har en kompis som hadde en modell i ca samme størrelse i tre av Christian Radich. Ut fra hukommelsen er denne veldig lik, og intet mindre enn ett imponerende byggverk. Virkelig flott! Har vært morsomt å følge oppdateringene underveis og se utviklingen :slight_smile:

Tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger! :smiley:

Båten er i litt feil skala til å ha minifigurer, så det droppet jeg, nesten. Gallionsfiguren foran er en minifigur. Synes det ser litt corny ut, men tenkte at det er jo en Lego-modell og da kan ikke denne figuren være noe annet enn en minifigur. Christian Radich er den eneste av de store norske skutene som har gallionsfigur.

Ja, jeg tror jeg vet akkurat hvilken modell du mener, har sett en del bilder av den. De har gjort en bedre jobb med tauverk enn jeg har, og er nok enda mer detaljerte i forhold til skalaen, men dette er jo Lego, så noen snarveier har jeg tatt! Tauverket kommer jeg nok til å jobbe litt mer med etterhvert, så forhåpentligvis blir modellen bedre for hver utstilling den stiller på det neste året.

Har de siste ukene demontert litt av modellen og gjort noen forbedringer.
Jeg har stivet opp mastene med ståltråd i stedet for Technic Axle og Rigid hose 3mm.
Da slapp jeg også å bruke superlim som jeg måtte tidligere.
Så har jeg jobbet videre med mer tauverk enn jeg hadde på tidligere versjon av modellen.
Har også planlagt det slik at det skal være forholdsvis greit å demontere mastene for transport.
Finner ut hvordan det går når jeg skal ha den med til PKH på fredag.
Nå mangler jeg bare å sette på et par stagseil, feste ankrene og sette på et norsk flagg.

Utrolig stilig; gleder meg til å se den når jeg tar med fæmily’n på søndag! :slight_smile:

Støtter meg til forrige taler: Denne skal bli artig å studere nærmere i helgen.

Helt enig her.
Skal bli spennede å se skipet Live etter å ha fulgt utviklingen.

Den ble bare fantastisk. Vanvittig detaljert! /me like :slight_smile:

Du kan sikkert få laget deg en kasse i lexanplast med trebunn og en stripe med ledlys i toppen. Stor variant av de LEGO utstillingsmontrene. Den kan jo brukes både til utstilling og til transport.

Så kan du få laget noen avstivere som du plasserer inni kassa når modellen skal fraktes, som kiles mellom modellen og veggene inni kassa. Litt usikker på de mastene. Men kanskje du kan lage en stor papp-plate på hver side og lage hull som endene av de tverrgående bommene (eller hva de nå kalles de som seilene henger på) stikker ut igjennom ett hull i pappen. En slik på hver side og en på toppen så kan ikke mastene vandre så veldig mye.
Ser ut som du har brukt ståltråd eller noe slikt inni midten av de horisontale tverrgående bommene iallefall. Hvordan er det med selve vertikale mastene? Er de forsterket med noe innvendig?