Christian Radich

Gjorde en skikkelig bommert med seil-malene til skipet tidligere, de ble alt for små. Nå har jeg laget nye

I pinsehelgen håper jeg å få gjort mye. Ingen andre planer, og Tall Ships Races nærmer seg så håper å få gjort masse i helgen.

Sånn, da har jeg fått jobbet litt videre og ser meg nå ferdig digitalt. De siste delene jeg mangler blir bestilt nå, så blir jeg nok ferdig i tide…

Dark orange ble veldig fint! :smiley:

Begynte å bygge litt detaljer i går!

Neste nå er at dekket må av igjen for å feste flere festepunkter (1x1 brick with 1 knob).

Sånn, da har jeg begynt å få det meste på plass. Litt mer igjen på mastene og noen detaljer her og der.
Mastene er veldig ustødige, håper det hjelper litt når jeg får på tauverk.

Kjempe imponert, gleder meg til seila kommer på

Steinar

Kjempelekkert!
Utrolig mange flotte detaljer.

Takk for det, her kommer seil:

Da mangler bare stagseil og tauverk!

Fantastisk!
Nydelig skip, må postes på euro bricks.
Baard

Takk for det! :slight_smile: Jeg har en lignende tråd på Eurobricks også med bilder fra byggeprosessen.

OH YES!!!

Ble knall bra

Steinar

Den ble helt super til slutt den.

Å den er ikke ferdig. Seilene skal strammes opp og det skal på meter på meter med tauverk. Livbåtene skal settes på og så mangler det en del seil fremdeles.

Ser nå det mangler vel et stor seil eller flere i front blant annet?
Men bra har det blitt.

Denne ble bra Henrik. Bra jobba!
Har faren din sett den eller er det en overraskelse?

Det mangler stagseil, altså de seilene som står mellom mastene. Det skal også være seil foran, mellom første mast og baugspydet. Jeg jobber med det samt tauverk nå om dagen, men sliter med stabiliteten. Det siste jeg gjorde i går var å finne frem superlimet og teste det på et par klosser i den ene masta. Det fungerte veldig bra, så det ser dessverre ut til at det blir løsningen. Ikke glad i å lime Lego, men det må til for å få mastene stabile.

Han har sett byggingen underveis, så han er forberedt.

Planen er å få gjort det meste av det som gjenstår i kveld. Håper det vil fungere bra med superlim, var sånn passe frustrert når mastene raste sammen med tauverk og alt for tredje gang ca. halv ett natt til i dag. Når den er ferdig så blir det å transportere den til Fredrikstad bibliotek der den skal stå noen uker i sommer gjennom Tall Ships Races og så går den hjem til pappa etterpå. Planen er å ha med modellen rundt på diverse Lego-utstillinger det kommende året også.

Kunne tecnic stenger fungert der? his det ikke allerede er i bruk.
Hvis det er runde klosser som brukes i masten så har jo de aksel hull. men vet ikke hvordan de ellers er konstruert.

Har de lengste technic-akslene inni. 32L. Men selv med de trenger jeg 3 stk, og det blir ustødig i skjøtene, og det er her problemet ligger.

Sånn, da er jeg kommet til et punkt hvor jeg kan si at modellen er ferdig. Det blir nok fremdeles småting jeg kommer til å fikse på her og der, men alt i alt så er den ferdig. Det hjalp med superlim, mastene har blitt ganske stabile nå. Jeg klarte faktisk å bære den fra andre etasje og ned i stua uten store problemer. Hvordan jeg skal få den rundt på utstillinger er noe jeg må gruble på.

Dette er helt drøyt, Henrik. Fantastisk jobb, skipet ser strålende ut. Håper du stiller med denne på en utstilling etter hvert, den må vises for et så stort publikum som mulig. Jeg er dypt imponert!