Christian Radich

Noen oppdateringer fra dagens bygging:



Det dekket ble nydelig!

Dekket ble jo veldig bra.

Nice, kjekt at du fikk hjelp med dekket, minifigen er sikkert sliten nå.

Steinar

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Har fått montert på hele bakseksjonen nå, med dekk. Hadde selvfølgelig gjort noe feil i strukturen som gjorde at jeg brukte tre timer i går på å finne ut hvorfor det ikke passet sammen. Irriterende å gjøre slike feil, men desto mer moro når man finner ut av det.

Blir veldig bra :slight_smile: Flott at du viser prosessen i byggingen, spennende å følge utviklingen :slight_smile:

Ditto!
Spennende prosjekt
Baard

Noen deler av byggeprosessen går sakte, i går bygde jeg i 3/4 timer på midtpartiet av skroget, og dette var resultatet. Er vel ca. halvveis før jeg kan begynne montering på rammeverket. Gleder meg til det, for da vil jeg få se helheten litt mer. Har forresten blitt enige med arrangøren om at modellen skal stilles ut i sommer, så nå står alt på at jeg blir ferdig i tide, så det er bare å bygge på.

Har også lagd maler for å sy seil, så jeg har satt igang noen som er kyndige med symaskin til å lage seil!

Ser jo veldig bra ut dette. Er spendt å se slutt resultatet.
Har så vidt begynt å tenke på over og under rammen hos meg. Men konsentrerer meg om 3 delinmgen av modellen først. Og rundt det.

Da begynner midtseksjonene å bli ferdige og klare for montering. Litt vanskelig å komme til etterhvert som jeg skal montere disse, men den første er på plass:

Når jeg får montert den andre skal jeg lage en skikkelig støtte og få tatt noen ordentlig bilder.

Ser vanvittig imponerende ut, Henrik. Gleder meg til å se dette ferdig.

Nice, dette tar skikkelig form, blir STOR.

Gleder meg til å se ferdig produkt

Steinar

Sånn, da er hele skroget montert! Mangler noen få klosser her og der, men nå nærmer denne delen av prosjektet seg i alle fall. Ble en solid klump til slutt det her, og det er jo praktisk!

Baksiden:

Fra siden:

Fra forsiden:

:mrgreen:
Like gledelig hver gang jeg er innom her og du har en opptadering av det som ser ut til å bli et veldig flott byggverk!

Enig
Brick on!
Baard

Da er dekket foran ferdig, og oppholdsrommet under toppdekket foran.

Mangler noen deler her og der, men samler opp og bestiller etter hvert.

Nå skal jeg begynne å jobbe på selve mastene og seilene, så kommer det nok til å ligne mer på en seilskute snart.

Blir stilig å se progressen framover. :slight_smile:

Jobber med en del detaljer i LDD om dagen. Bruker litt tid på å finne deler som passer til de ulike detaljene, ikke alltid like lett. Foreløpig er jeg ferdig med mastene, hytta på akterdekket, robåter med oppheng, ror og propell.

Bestiller deler etter hvert så vil ta litt tid før det kommer noen oppdateringer av modellen i ekte brikker igjen nå.

Det blir bedre og bedre dette.
Jeg har det på samme måten med mitt romskip. Ikke altid like lett å finne riktige delene. Så mye har gått på frihånd.
Men heldig vis så begynner det å bevege seg i andre rettninger enn på langs nå :slight_smile:

Sommeren som plutselig kom har forsinket byggingen noe, men det går fremover. Venter nå på litt deler, men jobber med detaljer i LDD så lenge.