Brikkelauget på Facebook?

BØNNA wrote:
Jeg har sett på modellene dine før. Den gangen jeg surfa for å finne ut om det var andre med samme interesse. De er veldig flotte! Laughing Er det redningsbilen på Viking på Nesbru? ja. fullfungerende, bortsett fra støttebeina bak. utskyt påbommen, osv osv. klarte å pakke drivverk til utskytet inn i 4 "knoppers" bredde med motor!! Uansett, er jeg veldig uenig at det er viktig å vokse fort. Har en del erfraing med å starte klubber, og det er mye viktigere å kunne ha noe å tilby og å kunne innvolvere de som er med. Det er forsåvidt sant, selv om det egentlig er medlemmene som bidrar til veksten! Motsatt fall får du mange som er veldig intenst interessert i en kort periode, og så forsvinner ut!
Kommer litt anpå hva medlemmene har å tilby, samtidig som klientellet er svært viktig. Derfor det er viktig for dette forumet uansett å se til at dette ikke dør ut pga manglende trafikk!! Se bare på lugnet, er vel 3 år siden det ble skrevet noe der sist, enda det er mange medlemmer fra Norge og masse trafikk... Uansett så er det helt genialt at dette forumet ble til, når "afols" endelig har fått - virker det som - en tumleplass for synspunkter og ideutveksling!
expertbuilder wrote:
Se på lugnet, og norske delen der, (forumet) tror vi kan ærklere den død...
Ved en tidligere anledning har noen av oss "snakka sammen" om at Lugnets lokale Norge-side burde hatt en link til Brikkelauget, siden det er her diskusjonen, praten og aktiviteten har endt opp. Flere andre har tilsvarende linker på startsiden for /loc (feks. Danmark med link til Byggepladen). Det har vært på min "to do"-liste ganske lenge, men den er lang og forseres ikke fullt så raskt som den burde - men det har altså vært en plan. Og skal jeg være ærlig hadde jeg gjorte det helt uten å sjekke med andre enn de jeg hadde parta med - jeg er nok litt småanarkistisk av meg Embarassed Jeg har ved noen anledninger gjort noen googlesøk på Lego, Norge, voksen - og treff på Brikkelauget er ikke det første som kommer opp Sad. Entusiast er et triggerord, men jeg tenker ikke på det aller først når jeg søker i allefall. Dog har "noen av oss" sørga for link til Brikkelauget i artikkelen om Lego i no.wikipedia Wink Og i utgangspunktet vil vi jo at de som har en "voksen" Legointeresse skal finne oss - ikke sant? Very Happy aj-ml - som fant ut at det var "Brikkelauget" som var stedsnavnet via irc....
aj-ml wrote:
expertbuilder wrote:
Se på lugnet, og norske delen der, (forumet) tror vi kan ærklere den død...
Ved en tidligere anledning har noen av oss "snakka sammen" om at Lugnets lokale Norge-side burde hatt en link til Brikkelauget, siden det er her diskusjonen, praten og aktiviteten har endt opp. Flere andre har tilsvarende linker på startsiden for /loc (feks. Danmark med link til Byggepladen). Det har vært på min "to do"-liste ganske lenge, men den er lang og forseres ikke fullt så raskt som den burde - men det har altså vært en plan. Og skal jeg være ærlig hadde jeg gjorte det helt uten å sjekke med andre enn de jeg hadde parta med - jeg er nok litt småanarkistisk av meg Embarassed Jeg har ved noen anledninger gjort noen googlesøk på Lego, Norge, voksen - og treff på Brikkelauget er ikke det første som kommer opp Sad. Entusiast er et triggerord, men jeg tenker ikke på det aller først når jeg søker i allefall. Dog har "noen av oss" sørga for link til Brikkelauget i artikkelen om Lego i no.wikipedia Wink Og i utgangspunktet vil vi jo at de som har en "voksen" Legointeresse skal finne oss - ikke sant? Very Happy aj-ml - som fant ut at det var "Brikkelauget" som var stedsnavnet via irc....
Jupp! Helt enig med du! Det som derimot er viktig uansett er å se til at man ikke prøver å holde seg såpassa skjult for å "begrense" rekkevidden til å bare nå en hviss gruppe. (misforstå meg rett her da!!) Men uansett, stå på, og igjen, jeg håper at dette vil fungere for dere, og at det ikke blir liggende brakk. PS: jeg er ikke enig i 5 innlegg før link, trossalt så er det gjerne mange som i fremtiden kanskje logger seg på for å vise frem ettellerannet, og gjerne mister interresen ved første posten før det blir lagt inn...! Har ikke vært borti noe forum som har operert på det viset før... Rolling Eyes

Håpet denne tråden skulle dø ut jeg… Som tidligere nevt er jeg ikke så opptatt av å definere hvem vi er osv. Smile
Da vi startet opp, så var det litt fram og tilbake om vi skulle sette aldersgrense eller ha med “voksne” i beskrivelsen. Vi endte opp med “Brikkelauget - for norske LEGO-entusiaster”. M.a.o så åpent som overhodet mulig.

Lurer på om vi nordmenn er litt sære og liker å holde oss litt for oss selv og ikke menge oss med “resten av verden” ? Smile
Har opplevd akkurat det samme med en annen sak som jeg driver på med: Geocaching. Der eksisterer det ett eget forum for norden som ligger på de samme sidene som resten av verden (http://forums.groundspeak.com). Men likevel klarer vi nordmenn å prestere å lage vår egen webside og eget forum helt på siden (www.starte.no).
Litt av grunnen her er jo at vi må “menge” oss sammen med andre fra norden. Det er jo litt vanskelig når din melding drukner i andre meldinger fra Finnland hvor man ikke skjønner språket.
Her på Brikkelauget ser det jo ut til at vi Nordmenn trives og har det fint helt for oss selv. Det er ikke noe galt i det, vi er vist bare slik Smile
Når det gjelder aldersgrense, så håper jeg at det IKKE blir noen aldersgrense her på dette forumet. Vi er jo en liten nok gruppe som det er om vi ikke skal begynne å eksludere noen på grunn av alder.
AFOL gruppe på Fjesingboka er helt greit, da har man jo ett formål; samle AFOL’s. Men finnes det nok Norske AFOL’s som bruker fjesingboka til at det blir noen der i det hele tatt?
Btw: noen som har sett denne artikkelen:
http://www.dinside.no/php/art.php?id=493992

F0NIX wrote:
Når det gjelder aldersgrense, så håper jeg at det IKKE blir noen aldersgrense her på dette forumet. Vi er jo en liten nok gruppe som det er om vi ikke skal begynne å eksludere noen på grunn av alder.
Enig med deg, (i fare for at du har missforstått meg) Jeg tror det er på tide at det holdes et møte hvor definisjonen av Brikkelauget som klubb, samt som forum blir stadfestet.. Facebook... Ærlig talt. Er det ikke bare å la vær å legge ut ting du ikke ønsker andre skal se og vite? - Hvis noen bilder virkelig "brenner så gale i buksa" bør man kanskje holde seg unna Facebook... Og mottsatt, legg ut video på snutter, så havner de på forsiden av VG...

Gruppen for norske AFOLs på Facebook, som jeg var medlem av, hva har skjedd med den? Ble den slettet eller noe?

Kjenner ikke til gruppen, men jeg kjenner til at noen grupper ble slettet av facebook når de la om sidene sine siste året ca.

men denne gruppen ble opprettet: LEGO NORGE

Da så.

Men er jo ikke sikkert det er det som har skjedd :wink:

Nei, men det er da i det minste en mulighet for at gruppen ble slettet. På den annen side, ingen av de andre gruppene jeg er medlem av har blitt slettet ved omlegging til tidslinjeprofil, skjønner ikke hvorfor dette da skulle skje med AFOL-gruppa.