Bricks and pieces lagt ned?

De har det visst uvanlig hektisk om dagen:

“Due to a large number of requests, LEGO Bricks & Pieces orders are taking longer than normal to be delivered. We’re really sorry to keep you waiting!”

wwwsecure.us.lego.com/nb-no/ser … e.lego.com

Tør ikke tenke på hvor hektisk det ville vært for dem om 2016-deler faktisk var tilgjengelige også. :confused:

Hadde min første bestilling på Bricks and pieces, og er imponert over rask levering, la inn bestilling den 24., den 27. var orderen pakket, og idag den 31. var delene levert hjemme hos meg av DHL.
Mange av prisene er også bedre enn bricklink, så lenge man ikke bare trenger 1-2 stk av noe.
Blir nok mange bestillinger herfra etterhvert.

Noen er mer heldig da. Jeg ventet nesten to måneder og det ser ut til at sendingen rett og slett har forsvunnet i posten. Men Lego har topp kundeservice så ny sending er på vei.

Noen som vet hvorfor jeg hele tiden får “Thanks for your recent LEGO® parts request. We’re sorry, but we haven’t been able to process your order XXXXXXXXX as it didn’t pass our validation checks. This could be for a number of reasons and it may simply be that the number of parts you requested exceeds our maximum order quantity.”

Det er bare 20 deler så skal være under 200 som er maks. Det er en del deler som er markert med “This part is out of stock. If you submit your request, we’ll get in touch to let you know when it’s expected back or to offer you a substitute.” Kan det være for mange av disse? Noe annet det kan være.

Frister ikke å bestille fra Bricklink da jeg må bestille fra minst 6 forskjellige butikker da.

Om du har deler som er out of stock så er det nok de det er trøbbel med, men de tar vel kontakt :slight_smile:

Nei tror ikke det. skulle kanskje tatt med resten av mailen.

We’d like to help you get the replacement parts you need, but as the validation process is automatic, any similar orders placed through our website will also be cancelled.
If you’d like to place the order again, please call our Customer Service team and we’ll be happy to help. You can find our contact information at service.LEGO.com/contactus

Har ikke vært borti dette selv.
En annen ting som kan stoppe er hvis man blir mistenkt for å videreselge. I verste fall føre til total utestengelse av butikken.

Var det ikke noe snakk om endringer av maks antall pr kloss nå på nyåret, etter PAB skulle åpne igjen?

Du har valgt replacement parts og ikke buy bricks :wink:

Ja det var nok det. får dessverre ikke lagt inn da de fleste er out of stock. får vente litt og prøve igjen.

takk for hjelpen.

Er det deler som ikke har vært i noe sett på et par år, tror jeg det er liten sjangs de dukker opp med mindre de ikke kommer i et nytt sett…

Deler som er i sett i salg, kan du ringe og høre om de har selv om det står utsolgt på siden :wink:

Må nok ty til Bricklink da tenker jeg. Kjøpte bulk lego med Queen Anne’s Revenge, men mangler noen deler som for eksempel Trophy Statuette with Jack Sparrow Voodoo Doll Pattern.

Er ikke bricks and pieces en del av lego shop?

Tenker på om du kan kjøpe litt på pick a brick and litt på bricks and pieces og komme opp til de 500kr totalt for gratis frakt og pris?

Tror ikke B&P teller med på denne summen. Hvis du derimot har andre varer for 500 i handlekurven så slipper du 23kr i frakt på B&P bestillingen.

Jo, B&P teller faktisk med. Jeg handlet et sett for under 400 kr + en del fra B&P og fikk gratis frakt ganske nylig. :slight_smile:

Prøvde nå, og det stemmer faktisk. B&P alene over 500 gir ikke fri frakt, men sleng med en technic pin til 64 øre fra PaB, og vipps fri frakt… Og de sendes heller ikke fra samme sted (!)

Tenkte jeg skulle dele opp bestillingen i flere 500 i håp om å få flere Batman minifig. Men klarer ikke bestilling nr 2. Er det slik at første må bli sendt før kan bestille igjen eller bare ett bug på meg?

Edit: Var en bug

Vær oppmerksom på at gjentakende ordrer som inneholder promo-objekter kan gi reaksjoner fra LEGO i form av kansellering av hele ordren.

Takk for tips. så burde ventet ett par dager istedenfor. Får satse på det går bra for denne gang.

Noen andre som har problemer med å bestille fra B&P? Jeg får bare en side som sier “Page Not Found” etter at jeg har krysset i for terms and conditions og trykket videre til betaling… :cry: