Bricks and pieces lagt ned?

Det ser ut som om det er noe i det: http://mobile.abc.net.au/news/2016-01-13/lego-brings-back-bulk-orders-after-ai-weiwei-controversy/7084996

Da er B&P-ordren jeg la inn 3.jan på vei - så de er ihvertfall delvis tilbake på plass. :smiley:
Jeg la den inn med en session jeg hadde åpen fra før jul, men som alle andre andre kommer jeg nå ikke inn igjen i B&P før i februar, tydeligvis… :wink:

I dag kom B&P tilbake. :smiley:

Endelig! Sjekket i dag morges, men var tydeligvis litt for tidlig ute.

Bricks and pieces er jo helt genialt :smiley:

+Prisene er jo stort sett billigere eller i blant de billigste i forhold til bricklink-selgere (på de brikkene jeg sjekket)
+veldig lav porto (29kr tror jeg uansett ordre?)
+mulig å bruke VIP poeng uten svinn!
+trenger ikke holde deg under 350kr for å unngå MVA smekk
+har faktisk enkelte av de brikkene som står som utsolgt også (men da må du ringe å høre)

-er stort sett bare brikker som er i salg i sett nå som er i sortimentet
-har ikke deler fra CMF (om de bare hadde hatt tilbehøret til figura, les dyra hadde det vært supert :wink:)
-begrenset antall klosser en kan kjøpe (lite å si for meg ihvertfall)

Blir nok flere bestillinger for meg der enn på Bricklink framover :wink:

Finnes det noen mulighet for å velge alle brikker i et sett eller må man manuelt legge til en-og-en brikke?

Tror ikke det finnes. Vær også obs på at listen ikke nødvendigvis er komplett, noen brikker kan være tatt bort.

Manuelt. Veldig manuelt… :wink:
Og når du i tillegg blir automatisk utlogget etter veldig kort tids inaktivitet befordrer en større bestilling GOD planlegging.
Vær også obs på en bug som kan forhindre bestillingen hvis du overskrider et visst antall forskjellige elementer.
Nå er jo den faste portoen veldig lav, så jeg anbefaler å bestille i flere passe porsjoner (framfor å oppleve at det skjærer seg) hvis du skal bestille mye…
God shopping! :slight_smile:

Hvor går grensen på antall unike elementer?

Takk for tipset :smiley:

Vet ikke helt hvor grensen går (eller om det er et reellt problem), men jeg syns jeg leste noe om det i en tråd om bestillingsproblemer på B&P… Ikke sikkert det var her på Brikkelauget heller… Google? :wink:

Etter litt googling fant jeg følgende:

Så da får jeg holde meg under 100 unike elementer :slight_smile:

Ja glemte å ta med at det er fryktelig tungvint å finne brikker :confused:
Dog om en har oppe en bricklink wanted side samtidig og sammenligner priser og finner ut hvilke sett brikkene har vært i der går det på et vis…

Veldig glad for at jeg ble klar over B&P via denne tråden. Har så smått begynt å samle deler til Fire Brigade, og har planer om å gjøre det samme med GE og TH. Blir veldig mye enklere når man kan gjøre slike store, og billige, bestillinger fra en plass. Men er det noen som vet hvor ofte det fylles opp på brikker som er Out of Stock? Da tenker jeg selvsagt på brikker som fortsatt er i produksjon.

(en liten digresjon: skulle selvsagt likt å kunne bestille de mørkegrønne vinduene til GE siden prisene på Bricklink er tilnærmet hinsides. Det ligger veldig an til å erstatte de med reddish brown, som jeg heldigvis bestilte i LUGBULK’en)

Vet ikke hvor ofte de fyller på delelageret sitt, men det ser ut til at de ihvertfall fyller opp noen ganger - kanskje med deler som settes i produksjon? Jeg opplevde at hvite plater 16x16 var tilgjengelig rett før jul, tomt på begynnelsen av året, men nå er de tilbake (trengte litt til mitt kommende julelandskap).

Jeg fikk forresten VIP-poeng på min siste B&P ordre - vet ikke om det det er en ny policy eller en glitch (bare noen av delene var listet i VIP-historikken).

Og jeg syns det er dukket opp flere spesielle deler til salgs i det siste. Hvis man søker opp f.eks. GhostbustersHQ og Kwik-e-Mart kan man kjøpe mange printede deler: cereal-esker, 1x1 runde sølvtiles med brusboks-topper og annet snadder. Eller kanskje jeg bare husker feil, og at de alltid har vært tilgjengelig…?

Mener det sto på min ordre også at det var VIP-poeng da jeg bestilte, men jeg får vente til den er ferdig plukket og sendt før jeg konkluderer. Den står i alle fall ikke i oversikten nå. Om det også er VIP-poeng nå så blir det bare enda bedre :smiley:

Vet ikke om dette bare gjelder meg, men baksiden med BnP er at det tar forferdelig lang tid. La inn bestilling 13.03, så fikk jeg beskjed 30.03 at klossene ble sendt og at de vil være hos meg innen 21 arbeidsdager :open_mouth: Har fremdeles ikke fått de så det betyr foreløpig en måneds leveringstid, og det kan bli vesentlig lenger.

Tar det alltid så lang tid? Det er i så fall greit å være obs på.

Det var flere som klagde på uvanlig lang leveringstid generelt på utenlandske pakker tidligere i uka:
viewtopic.php?f=4&t=5024

Mistenker derfor at det ikke er BnP sin feil, men Posten/Tollvesenet.

Tar fort et noen uker bare å plukke ordren, ser det ut til, i tillegg til da sendetiden. Jeg la inn en bestilling 12. mars som ble sendt derfra først i går. Men med over 50 forskjellige typer brikker må man vel regne med det. Så da går det vel fort nesten en måned før bestillingen jeg la inn tidligere denne måneden blir sendt.

Så det egner seg nok best til langsiktige prosjekt, men det passer meg fint denne gang. Rent økonomisk er det uansett så mye å spare på det at det er verdt det. Har fått bestilt alt jeg trenger til både Fire Station og Grand Emperium til en pris ikke så mye høyere enn det jeg hadde regnet med å måtte gi for brikkene til bare en av dem.

De har nok mye å gjøre for øyeblikket, sendte en “Missing brick” ordre den 28. mars som først ble sendt i går kveld, og de pleier såvidt jeg vet å prioritere disse over vanlig bestillinger.

De har skrevet tidligere at det kan ta lang tid. Jeg trodde jeg kom til å måtte stille med ufullstendig MOC, da min bestilling den 27-03-2016 ikke så ut til å komme. Men i går kom DHL på døra klokken 16:30, gitt!

Så det kan nok hende de kommer før til deg også.