Baseplater

Jeg ønsker å kjøpe baseplater (gjerne brukte) til en fornuftig pris. Veier og studs - alt er i utgangspunktet interessant, men bare 32x32.

Jeg har for salg noen brukte base plater. 1 grønn, blå og gul. Pluss en grønn veiplate og en 2 halve grønne som blir til en 32x32. Jeg kan poste noen bilder om du vil.

Noen av baseplatene er møkkete, så de trengs en vask. Ellers er de i god stand.

Jeg har også 4 farm sett for salg. Se min annonse på finn:

finn.no/finn/torget/annonse? … e=52244025

Hvilken pris?

300 kr for baseplatene. Farm-settene er det verre med. Avhenger om du vil ha alle 4 eller bare ett.

Legoen er i Skottland, så den må sendes. Porto for baseplatene er 80 kr.

Se bildene på finn.

Hvis du er på jakt etter City sett, kan det hende jeg har de. Har mange for salg.

Velger å stå over dette jeg. Var litt drøye priser for min del :slight_smile:

Det er rimelig priset i forhold til hva markedsverdien er. Sjekket litt på nettet før jeg satte prisen. De selges enkelt vis for 75-100 kr inkludert porto i England… Rikting nok da rene…
Hva syns du er en grei pris inkludert porto?

Sorry, vet det er dårlig kutyme å blande seg inn i salgstråder, men blå og grønne 32x32 koster 69 kroner splitter nye.

Ingen problem å blande seg inn. Men fint om du kan svare på hvorfor folk foretrekker å kjøpe brukt lego til en høyere pris enn ny? Har sett dette igjen og igjen. (Kanskje folk med penger mangler vett???)

Fristende å svare at det er fordi de tror på selgere som sier at deres priser er rimelige i forhold til markedsverdien?

Tror de færreste snakker med selgerne i disse internett-tider… De får vel oppgitt en pris og betaler det uten å sjekke markedsprisen. (Samme gjelder ved kjøp av hus/nybil… Helt texas…)

Hver helg kjøper og selger jeg en god del lego. Når jeg selger prøver jeg å holde meg under Ebay nivået. (Sjekket akkurat grønne baseplater på Ebay og fant at mange brukte ble solgt til over 69 kr stykket.)

Når jeg selger lego prøver jeg å forklare til foreldre at for hver sett de kjøper bør de samtidig selge et. Mine barn ble vant til det og syns det var gøy å stadig vekk få en diger haug å rote gjennom. Jeg solgte unna en del sett som ble brukt til en ny haug, mens barna fikk beholde lego-jentene (jeg har to jenter) ov annet de likte. Slik koster lego svært lite.

Reell markedsverdi på blå og grønne brukte 32x32 baseplater for oss her inne ligger på mellom 20 og 40 kroner.
eBay er ikke akkurat riktig plass for oss å finne markedsverdien på. Den finner vi på Bricklink.

Er det stor forskjell mellom reell og faktisk markedsverdi???

Jeg anner ikke, men jeg gikk nå inn på Bricklink og fant ut at jeg ligger under “markedsnivå” på de gule (tan), omtrent samme nivå med det blåe og litt i overkant på de grønne.

Sjekket ikke prisen på vei-platen, men den er nok over 50 kr. (Jeg fikk bare opp pund priser, kanskje det ser anderledes ut i norske priser?) Så på Bricklink at prisene var lavere om sommeren enn nå.

For noen år siden kjøpte jeg 25 stk. 32x32 vei-plater rett før jul og betalte (med porto) rundt 50 kr stykket. Og det etter pruting også…

I min første post i denne tråden gav jeg uttrykk for at jeg ønsker å kjøpe baseplater til en fornuftig pris. Noe lenger ned gav jeg uttrykk for at jeg synes du har for stive priser. At jeg ikke gikk i forhandlinger med deg en gang betyr at jeg synes du har sinnsyke priser. Kunne du tenke deg å ta diskusjonen om forskjeller mellom reell og faktisk verdi i en annen tråd? Jeg blir litt sliten av å sjekke de nye innleggene dine i denne mens jeg venter på å høre om andre har mer fornuftige tilbud. Det er faktisk helt reelt at jeg ikke er interessert i å betale mer enn 3 ganger fornuftig pris for brukt lego. Jeg føler at jeg begynner å ha et nokså edruelig forhold til markedsverdi på lego etter hvert - det være seg reell eller faktisk verdi. Dersom du selger lego til slike priser som du oppgir i dine annonser, ser jeg for meg at du neppe handler mer enn en gang med hver av dine kunder. Uansett om du får solgt noe av og til. Beklager, jeg betakker meg altså, for jeg finner ikke ditt prisnivå edruelig. I hvert fall ikke i forhold til normal folkeskikk.

Jeg har noen gamle vei-plater med masse tusjstreker på som du kan få kjøpe for kun kr 99 per stk. Pluss moms. Evt kan jeg gi dem bort.

Vi har prøvd å gnikke og gni og vaske med dprit uten å få bort kunsten. Men dersom noen vil ha dem er det fritt frem

Hvis jeg får ta dem for den siste prisen er jeg interessert (ha,ha - setter alltid pris på en god latter!). Den første prisen har jeg vel sagt tilstrekkelig om tidligere :wink: Er det snakk om brevporto eller norgespakkeporto da?

Jeg har 16 stk veiplater til salgs:

12 stk dbg (4 svinger, 4 t-kryss, 2 rette, 2 kryss)
4 stk grønne/dg (2 rette, 2 gule)

Brukte, men i god stand.

Utifra Bricklink så ser det ut som 25,- pr stk for svinger/kryss, 50,- for rette er gjengs pris, er det spiselig?

Hei Bonden - skulle bare tipse om denne, men jeg er usikker på om det er rett type veiplater: finn.no/finn/torget/annonse? … rough=true

Dette er siste utgave av veiplatene.
:slight_smile:

Prisen er for også høy for Bonden. Han vil ikke betale 50 kr pr stykk.

Takk for tips, men nå har jeg fått tak i de platene jeg trenger i første omgang. De rette platene Knut, de er gjerne verdt 50 kr. De andre har ikke så høy pris. Ellers skal jeg nok klare å svare for meg selv her inne :slight_smile: