Word etiketter

Er det noen som vet om jeg kan lage auto hopp til neste ark når første bulk med elementer med samme farge og ID har fått plass på et a4 ark med etiketter men det fortsatt er tomrom på samme arket?
Automatisk splitting av de forskjellige bulkelementene vi har bestilt så de ikke havner etter hverandre på samme ark om det er f.eks. 3 som har bestilt blå 1x2 brikke og 5 har bestilt rød 1x2 brikke.

Vi starter med dette og ser om noen enten forstår problemet eller kan forklare bedre xD
Etikettene lages i Word.

De som har telt bulk forstår håper jeg :smiley:

Og PS; Dette er på en måte viktig, ellers får vi bare klippe til etikettene som vanlig :slight_smile:

Hva gjør Word om det kommer blanke linjer i input-dataene den skal flette inn? Blir de ignorert, eller fører de til blanke etiketter? Hvis de fører til blanke etiketter lurer jeg på om det kan være like raskt å bare behandle input-dataene før det skal flettes for å få til det du vil ha.

Mener du kan lage lister i Excel og flette med word. Da får du bra med muligheter både til å modifisere enkelte etiketter og hele serier

De blanke linjene blir blanke etikketter så lenge jeg ikke fjerner de, men da må jeg klippe. Så dette er backupen min om det er eneste løsningen :slight_smile:

Eneste problemet her er at det blir manuelt “klipp og lim” arbeid :confused:
Så skulle, men har egentlig ikke trua på at det finnes en løsning som kaster neste lego element rett over på neste side uten no anna enn en liten kode.

Muligens noe fungerer med macroer, men det har jeg ikke peiling på, men vi trenger ikke gjøre det for avansert.

Tanken var å eventuelt skrive et lite program som setter inn et passende antall blanke linjer per element for å få det til å gå opp med antallet etiketter på arket, slik at du slipper å klippe og lime. Å skrive noe slikt tar sannsynligvis kortere tid enn å skrive denne posten for å si det sånn. :wink:

Ja du og en anna prata om no slikt når vi sorterte på jobben til osteøvern så det er bare å gjøre :smiley:
Alt som gjør ting lettere er supert :slight_smile:
Etikettene er på 3x8 stk. 24 per ark.

Betyr dette at det begynner å nærme seg bulk…? :smiley:

Nei, bare forberedelser :slight_smile:
Hørt null niks om bulken.