WipEout

Noen her inne med kjennskap til PlayStation-spillserien WipEout? For de som ikke kjenner til det, så er det en racing-spillserie som startet allerede i PlayStations tidlige alder, og der siste inkarnasjon av spille fins til PS3 og den håndholdte PS Vita. Kort forklart, så er det litt Mario Kart på speed :mrgreen:. Dvs at man har våpen, samtidig som det er et racingspill. Farten er ekstrem, og man styrer såkalte “anti-gravity racers”.

I spillet er det flere lag, noen har vært med siden tidenes morgen for spillserien, mens andre er kommet til i nyere tid. Så langt har jeg bygget 3 racere. Jeg baserer utseendet på hvordan de ser ut i WipEout HD som altså er til PS3.

Jeg holder også på med en bane, og de som var i Skærbæk sist har kanskje fått med seg prototypen min.

Dette var den første jeg bygget, for snart et år siden:


AG Systems - WipEout HD version by cecilihf, on Flickr


AG Systems - WipEout HD version by cecilihf, on Flickr

Deretter bygde jeg denne, så den skulle ha noen å konkurrere med :slight_smile:


Goteki 45 - WipEout HD version by cecilihf, on Flickr


Goteki 45 - WipEout HD version by cecilihf, on Flickr

De har stått på hylla mi lenge nå uten at jeg har fått tatt individuelle bilder av dem… Så når jeg nå hadde bygget ferdig den tredje i rekka, så var det på tide :slight_smile:
Sistemann ut er den jeg har spilt mest med:


Harimau - WipEout HD version by cecilihf, on Flickr


Harimau - WipEout HD version by cecilihf, on Flickr

Planen er en mye større bane til PKH, men jeg rekker nok ikke å gjøre ferdig alt rundt banen. Så det blir neste steg, Skærbæk til høsten :slight_smile:

Ooo… de var kule! Fikk flashback her.

Jeg handla PS1 da den kom, høsten 1995. Tok med to spill i samme slengen; Battle Arena Toshinden og Wipeout. Det var råe saker på den tiden.

Veldig flotte modeller!

Flickr-lenken din gir 404

Fortsettelsen ble jo veldig bra.
Har så vidt vært borti en variant av Wipeout men aldri spillt det noe særlig. Når jeg flyttet meg over i konsol verdnen så endte jeg hos Nintendo og senere X-box 360.

Har muligens spilt Wipeout på PS(1) hos en kamerat en gang eller to, men har en PSP Slim liggende som jeg har spilt en del WipeOut på. I skrivende stund er jeg usikker på om det er Wipeout Pure eller Wipeout Pulse jeg har hjemme… Nå fikk jeg for øvrig lyst til å spille det igjen; herlig tidtrøyte på toget. Det er et fartsfylt spill med kul musikk.

Jeg har nok som Nintendo-fan en større forkjærlighet for gode gamle F-Zero når der gjelder akkurat denne subsjangeren av racingspill, men her har det jo ikke skjedd noe særlig etter F-Zero GX til GameCube i 2003 (bortsett fra F-Zero: GP Legend til Gameboy Advance i 2004).
Se F-Zero GX i aksjon her for å få inntrykk av den sinnsyke fartsfølelsen. :slight_smile:

Yes indeed :slight_smile: Wipeout var mitt første spill til PS1 også, kjøpt sammen med konsollen :slight_smile:

Ops… Den var visst til en privat video. Fjerna den så lenge. Skal fikse det senere, for jeg husket hvorfor videoen var privat :stuck_out_tongue:

Fortsettelsen har bare så vidt begynt :wink:
Wipeout er egentlig det eneste PlayStation-spillet jeg fortsatt har et forhold til den dag i dag. Jeg er og blir en Nintendo-gamer egentlig, men jeg gjør unntak for Wipeout :wink: Synd Sony har lagt ned studioet som lagde spillet, så ingen Wipeout til PS4 i horisonten :frowning: (Kunne jo sagt, “jaja, da sparer jeg de pengene”, hvis ikke det hadde vært for at Asbjørn har sørget for at vi allerede har en PS4 :stuck_out_tongue: Her i stua er det konsollkrig…)

Som Nintendo-fan er det egentlig litt flaut å innrømme, men F-Zero fikk jeg aldri som barn, og har derfor ikke noe forhold til den spillserien, men jeg kjenner til den. Jeg hadde dog ikke latt meg be to ganger om Nintendo ga ut en ny versjon :slight_smile:

Såpass. Vet Asbjørn at du legger ut “private videoer” på Flickr? :wink:

Ikke fullt så privat altså! :stuck_out_tongue:

Nå fikk jeg dobbel nostalgi! Bra jobba :smiley:

Kule modeller!

Var blant de første spillene jeg hadde på PS1. Det og fifa97 :stuck_out_tongue:… Var blant favorittspillene mine, men fikk ikke helt samme følelsen for etterfølgerne…

For noen flotte modeler da du har laget, da jeg ser di tenker jeg tilbake til ps3 da jeg testet WipEout HD for første gang, jeg kan ikke se forskjell på dine modeler å spillet WipEout HD da rå bra laget av deg :mrgreen:

Veldig kule, aldri vært borte i Wipeout, men liker modellene her, spesielt fargene!

Det får meg tenke på playstation 1996 å WipEout +Resident evil 1 :mrgreen: