Wip: The dragons kiss

Ble litt inspirert av å se på en minecraft stream hvor en YouTube artist (Perlescent Moon) laget en drage.
Har selv lenge hatt en liten figur i metall som heter “The Dragons Kiss” og fikk lyst til å prøve å lage en større utgave av den i LEGO.
Jeg har aldri laget noe som er “orgainsk” i LEGO så er jo noe helt nytt å forsøke seg på.

2018-07-06_mob (4) by Øyvind Steinnes, on Flickr

Tanker er som dere ser å bruke knottene som skal iludere skjellene på kroppen.
Har bare bygget forkroppen, bakbeina, halsen og hodet til nå. Men ser allerede at det er mye her som må justeres.
Bakbeina må være litt lengre og tynnere.
Halsen må også bli litt tynnere helt øverst .
Muligens må jeg justere litt på hodet også.

Mangler jo bakkroppen, med den lange halen. Samt front labbene og vingene.

Til slutt er det jo selve prinsessen som skal bygges. Tenkte at hun skulle bli bygget i hvitt og i en annen stil med mindre “knotter” som stikker ut.

Tar imot all mulig kritikk og kom gjerne med forslag til forbedringer som dere mener bør gjøres.

Ser bra ut dette! Glatt og knottete overflate fungerer fint, og ellers ser jeg du har tenkt å fjerne klumpen i nakken og slanke beina litt, som var det jeg merket meg med formen. Det eneste jeg vil foreslå er mye større tær/klør.

Fant noen bilder av originalfiguren, og jeg er spent på hvordan du vil få til alle kurvene videre på halen. Det ser også ut som om den vrir hodet/halsen litt mot høyre, men man må nok gjøre noen kompromisser med slike former i så liten skala. Det blir kanskje et valg mellom mer korrekt gjengivelse av formen og bra overflate.

Lykke til videre!