WIP: Fiskegjel

Har du testet noe mer? Fikk en idè for noen uker siden om å prøve å bygge et fiskevær, siden jeg bor i et selv. Da kom jeg til å tenke på at jeg trodde jeg hadde sett noen som hadde prøvd seg på hjeller (eller hesjer, som også brukes som navn på dem). Etter et kjapt søk på “fisk” så fant jeg igjen denne tråden. Fint at noen har prøvd ut en av de mange utfordringene dette prosjektet vil gi…

Har ikke testet noe mere enn med grå akslinger. Men problemet var at de må skjøtes på en eller annen måte og da kom skjøtene i veien for der jeg ville henge fisken eller for det som holder disse stengene oppe.

Men jeg har samlet opp mye mer fisk nå og da ser de fiskegjelene mye bedre ut. Men skulle gjerne hatt en annen måte å henge opp fisken på…

Jeg hadde et håp om at det skulle holde å skjøte med en bush, slik at man også kunne henge fisk der man skjøter, men har ikke rukket å teste det noe ennå. Får prøve å forske litt etterhvert, og tenkte om det kan fungere på andre måter. Min aller første tanke var den som noen foreslo lenger opp i tråden, å bruke tråd til å knyte dem. Vi får se etterhvert, dette er uansett tenkt å være et langvarig prosjekt.