"Window into the community", Extra Leker Trondheim

Bindestrek er da klart å foretrekke, da det er snakk om et egennavn? For øvrig det beste forslaget så langt, synes jeg.

Enig Smile Synes den beskriver på en veldig bra måte hvem vi egentlig er.

…og ett år senere har svært lite skjedd :wink:

Okei, litt oppdatering: Prosjektet kom aldri helt i gang. Vi gjorde en prøveutstilling, men det ble med den. Jeg vet ikke hvordan det blir framover heller, men både Extra Leker og LEGO er i utgangspunktet positive, så det virker å være opp til oss selv om og eventuelt hvordan vi vil gjøre det.

Det vi åpenbart først og fremst trenger, er noen som er interessert i å stille ut. Om vi ser for oss å bytte ca. hver tredje måned, kreves det fire utstillingsobjekter i året. Jeg har ikke detaljene klare, men alle som stiller ut vil få en form for påskjønnelse, trolig Lego-produkter for en viss sum. Det er neppe snakk om noe som vil gi god timesbetaling, så ønsket om å stille ut bør likevel være drivkraften. Jeg forutsetter også at vi vil få en eller annen form for forsikring av det vi stiller ut, om noe mot formodning skulle skje.

Angående selve modellen er det helt opp til hver enkelt hva man ønsker å lage.

En del detaljer gjenstår altså, men jeg føler dette er riktig ende å begynne i: Kunne du tenkt deg å stille ut en lego-modell for et stort publikum i Trondheim? I så fall, send en PM (eller svar i tråden). Ingenting bindende så klart, bare lodder stemningen.

Jeg kunne godt tenke meg å få til å utstille noen mocs i butikkene her i Tromsø (evnt. hos Ekstra Leker). Stiller gjerne opp for en prat med butikkene om det skulle være behov for det. Hva sier du F0nix? Skal vi forsøke å få til noe?

jeg kunne tenkt meg og stille ut i Trondheim når det er bare 7mil for meg dit.

Markus.

Jo, som jeg sa i fjor så har jeg jo ett monter allerede. Og det virker som det er i eksakt den størrelsen som angitt. Har forresten enda ikke fjernet innmaten. Men er jo kommet ett steg videre: har jo kjøpt noe belysning som kan funke greit i monteret :slight_smile:

Og når det gjelder Extra Leker her i Tromsø, har de noe særlig bra utstillingsvindu da? Men på den annen side, siden modellene står i monter så kan de jo stå inne i lokalene også… Edwis på Nerstranda og Brio rett ved Nerstranda har vel bedre vindusplass? Men vi vil vel heller at Extra Leker skal få bedre omsetning enn de andre siden de har blitt vår lokale “pusher” her i byen? :wink:

På den annen side, mine MOC’s er alltid så store :slight_smile:
Får begynne å lage noe mindre som passer i disse montrene. Det er derfor jeg enda ikke har tatt i bruk det jeg har selv…

Men ideen er uten tvil veldig god.