Verdens høyeste legotårn?

De holder akkurat nå på å bygge verdens høyeste legotårn på Rådhusplassen, de begynte på onsdag og prøver å få det ferdig til lørdag. Det har vært veldig lite skriving om dette, jeg så det nevnt på TV4-nyhetene, men ingenting i de store nettavisene.

[attachment=0]Legotaarn.jpg[/attachment]
Jeg tok noen bilder torsdag kveld, men de var tydligvis i ferd med å rydde opp, så det var ikke mye folk der. Jeg får prøve å stikke ned igjen i morgen.

Hvem er det som står bak dette rekordforsøket? Skjønner jo at de er sponset av LEGO, men ser jo noen navn og flagg oppi tårnet der…
Og hvilken høyd må de opp i for å få ny rekord?
Husker det var noen som hadde en link til en side med mange rekorder gjort med/av LEGO brikker.

Fikk beskjed om at det skulle være minst 30m høyt, noe som stemmer med rekordlista her:
recordholders.org/en/list/lego.html

Ellers så var det et kort innslag om det på TV2 i dag tidlig på God morgen Norge (kl.9:11 elns), med Svein & Toivo fra LEGO Norge, samt undertegnede (så ja, jeg har også satt noen tårnklosser på plass! :slight_smile:). Planen er å ha det ferdig til i morgen kl.16-ish, så skal det måles.

Ser ut som om det er en del av denne Danmark-kampanjen på Aker Brygge denne helgen:
visitdenmark.com/norge/nb-no … ryggen.htm

…og da er verdensrekorden slått! 30,22 m :astonished:

schtiligt! :slight_smile:

Men hvorfor ble det ikke større? Gikk de tom for tid og/eller brikker? :slight_smile:
Var jo en flott teknikk som ble brukt.

Det ver nok nøye planlagt for at ikke rekorden skal bli for vanskelig å slå neste gang LEGO kjører dette showet.
Før det siste segmentet ble satt på plass var tårnet eksakt like høyt som den gamle rekorden. Den siste biten var 26 klosser høy som svarer nokså eksakt til de 25 cm rekorden ble slått med.

@Matija: Takk for fine bilder.

Kult. At toget blir mindre og mindre oppover gjør at det på noen av bildene ser virkelig høyt ut:p

Tøft! Hadde jeg bodd i området, hadde jeg hjulpet dere med alle slike ting. I allefall er viljen der :slight_smile: