Ventetiden...

November står for dørene, og jeg kjenner på kriblingen etter å få vite hva neste modular blir. Håper på en politistasjon denne gangen, synes vi fortjener det :slight_smile: Kunne tatt til takke med et hotell og :slight_smile:

LEGO holder vel kortene tett inn til brystet i disse copytider, så får vel ikke vite noe før desember…

Det dukket opp ett postkontor på Facebook, som man antok var bilder av neste modulhus.

Inntil man fant ut at det var en MOC, hadde vært innom Brothers Brick.
Eske bildet var nok til å lure de fleste. til og med sett nr var et “blankt” nummer på Brickset.

For meg er det mindre viktig hvilken type virksomhet det inneholder så lenge det ser bra ut og er interessant å bygge, dog en bonus om de inkluderer dyr i settet :wink:
Siste modul-settet jeg falt plandask for med en gang for var PR, de etter det har jeg blitt glad i når jeg ha bygd de… Amerikanske biler, trening og platestudio har jeg egentlig null interesse av, så DD stilte ikke sterkt der, men var veldig artig å bygge for det :smiley:

Sikkert greit med en politistasjon så alle politifolka har et sted å være :stuck_out_tongue:

Gleder meg til å fp mer info - det er helt klart info om nye sett som virkelig for folk til å merke Brikkelauget på FB :slight_smile:
Og det er helt klart bilder av MOC som får mest liker på Instagram.

Jeg mangler fortsatt Dineren og Assembly street, men krysser fingrene for et hakket vassere sett en Diner.

Merkelig at det ikke har vært noen leaks enda :open_mouth:

Det spekuleres jo blant annet i at det kan være en politistasjon siden det ble vist innvendig i reklamevideo for minifig.

Bildet er fra dette klippet:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10105713228147000&id=6665038402&refsrc=http%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&_rdr

Med det gulvet der så blir det nok ikke den :slight_smile:

Men Mandag klokken 15:00 blir nyheten releasa :smiley:

Tippet det ble politistasjon, eller oppdatert CC, vi fikk forrige gang. Nå tror jeg vi bare kan glemme oppdatert CC, men tipper fortsatt politistasjon. Men like stor som AS, altså på 1 og en halv plate. Nesten så jeg tør vedde på det :sunglasses: Uansett har jeg ikke plass til den, så blir spennende å se hva som må vike i Lilleby… :frowning: :laughing:

under 30 minutter igjen til nettet florerer av informasjon og bilder av det nye settet :smiley:

brickset.com/article/40439/the- … g-revealed!

Ser nokså fin ut, synes jeg :slight_smile:

Så absolutt fantastisk :smiley:

Her var det mye snasne deler :smiley:

Dr. Jones Animal Care
No Snakes! :laughing:

Denne var flotte…

Argh, skuffet. Veldig bra jeg ikke veddet mot noen… Ble ikke imponert over dette designet som virker klumpete med god hjelp av de to enorme sprekkene. Like uferdig som taket på PC, og knapt like sjarmerende som MS. Men mer interessant enn TH, så heldig er de som liker det.

Synes du var litt streng der Daniel :wink: Kan være delvis enig med deg, for jeg reagerte også på de sprekkene. Men jeg tror de ser litt store ut på bildet - ser det ikke ut til at den skrå veggen ikke går like langt frem som de på sidene? Jeg synes også de karnappene ser litt “simple” ut. Men fin fargebruk synes jeg, og jeg liker den litt “rene” stilen på denne bygningen. Litt spent på den spisse kanten i grått der, og synes det ser litt morsomt ut med de “fugene” i muren rundt døra. Kanskje det går an å “modde” bort de sprekkene?

Jeg er litt skuffet jeg også, denne er enkelt innredet, ikke noe særlig spennende. Må jo ha denne også, så kanskje den vokser på meg. Mange kule nye elementer da.

Håper jeg blir positivt overrasket, slik jeg ble på dineren.

Steinar

Jo, er mulig sprekkene kan matche berdre irl, eller går kanskje ann å bruke en håndfull grå “bomber” og lage takrennenedløp for å skjule sprekkene, men kan virke som vinkelen er kompromissløs i forhold til studs til formålet. Som kan være årsaken til sprekkene i utgangspunktet… Ser ikke helt 45° ut…
Og for ordens skylt, jau, er ikke bare negativt med settet, Likte svært godt grov-utformingen, og er noen fine detaljer og, og kommer nok til å kjøpe det uansett, men ser ikke helt hvilken annen modular den passer å stå ved siden av… Samme følelsen jeg fikk med DD, så den står for seg selv i Lilleby, men denne er en hjørnebygning og kan ikke stå for seg selv… Nei, får prøve å mocce til noe :laughing: :wink:

Likte godt det var en veterinær med og en del dyr (selv om plasseringen er rimelig usannsynlig)…
Skiltene har god humor :laughing:
Liker fargen på første etasje, men de to øverste virker fargen en smule kjedelig helt til jeg leste anmeldelsen på brickset der ser det ut til å være en helt annen sprekere farge (bare sammenlign pressebildene og bildene fra anmeldelsen) :confused:
Likte ikke at det ikke var en “flis” i noen av etasjene, det burde de inkludert spesielt med den økningen i pris også :unamused:

Fikk ikke med meg denne tråden, men nå slettet jeg innlegget mitt. Jeg har blannede følelser for denne. Ideen er god, men de store sprekkene gjør at det ser uferdig ut. Her har noen inngått et kompromiss. Ellers ser bygningen litt enkel, men fin ut. Det blir selvsagt kjøp, men jeg hadde forventet noe mer.