Utstilling på Desucon i Oslo, 25.-26. juni

Vi har fått en forespørsel fra arrangørene av Desucon om vi ønsker å ha en utstilling der i år. De forventer visstnok rundt 4000 besøkende, så her er det gode muligheter for promotering.

Kort informasjon om Desucon:

http://desucon.no/ har mer informasjon om arrangementet.

Jeg syns dette høres spennende ut, og håper vi kan få til en utstilling. Vi bør vel da helst klare å stille ut ting som er i tråd med temaene til Desucon, altså japansk kultur, science fiction og fantasy. De skriver forøvrig følgende om disse temaene:

Så, hvem kunne tenke seg å være med å stille ut her? Og kom gjerne med ideer til hva vi kan stille ut. Jeg håper vi kan være litt bedre forberedt enn vi var i Letohallen tidligere i år, for å bare slenge opp en enkel bylout med tog rundt vil nok ikke treffe målgruppen så bra her…

Heh… jeg satt tidligere i dag å tenkte at jeg hadde lyst å lage en MOC av VF-25…

Vet det har blitt laga en del Macross Lego tidligere, men kan ikke huske å ha sett VF-25…
Jeg kan gjerne prøve meg på denne. Tror jeg skal klare å lage noe som likner.

Burde også være mulig å kombinere noen 4842 til et digert, mer passende Hogwarts.
Ringenes Herre Lego - der har du en smikkfull gryte med gode MOCs.
Star Wars er det nok av allerede, men Star Trek? Vrient, kanskje?

Jeg deltar i hvertfall =)
må få i meg litt søvn på hva jeg kan ha med men jeg har da alltids bakeriet mitt =p

Jeg stiller gjerne! Treffer mitt interesseområde godt. Kan gjerne bygge noe til denne eventen, og så kan jeg jo alltids skvise inn havna mi da en spica "pirates"fint går under fantasy :slight_smile:

Noen som sitter på store Starwars samlinger / MOC’er.

Stilig. Noen som er interessert i å samarbeide om noe? Egen tråd for det, eller skal vi ta det her?

Burde være midt i blinken med slikt, så kjør på :slight_smile:

Mange muligheter ja, men vi må prøve å være realistiske også, vi har bare en måned på oss. Har forespurt hvor mye plass vi kan få til disposisjon, og det har jo også mye å si for hva vi kan lage.

Vi kan ta idéer her, men hvis vi starter et konkret samarbeidsprosjekt som en del av utstillingen, så kan vi lage en egen tråd til prosjektets gjenomførelse.

Godt å se at det er interesse, da blir det bra :slight_smile: Selv er jeg mest interessert i “japansk kultur”-biten. Jeg har jo denne, som med litt fiksing (særlig det grusomme taket må bygges om) kan bli utstillbar. Og så kunne jeg tenke meg å lage litt sånn japansk hage rundt. Men som sagt, før vi vet hvor mye plass vi får, så er det greit å ikke legge de alt for store planene. Men det er lov å tenke stort! :smiley:

Spinjitsu tempelet ditt er jo perfekt til dette Cecilie.

Jeg blir gjerne med på et fellesprosjekt jeg, men foretrekker scifi eller fantasy, ikke japan…

Spennende dette. Jeg vet ikke om jeg tør å prøve på det selv, men det hadde vært stilig med noen modeller fra Lord of the Rings. For eksempel tårnet til Sauron, tårnet til Saruman, eller The Shire?
Eller hva med Levende skikkelser som Enter, Drager, Nazguler?

Jeg vil som sagt prøve meg på en VF-25, fra Macross Frontier - en forholdsvis populær japansk cartoon. Og da tenker jeg jo umiddelbart på alle de ekstremt kule Lego robotene vi har sett. Kanskje lage hver vår mech/robot i en viss skala og plassert dem i en Lego by? På den måten får vi sci-fi uttrykket. Dere har sikkert sett videoen av han som bygger en Lego Gundam modell. youtube.com/watch?v=G0HqWQHub0s

Har flere MOCs på gang som burde passe godt inn her, eneste problemet er at jeg er utenbys den helgen så jeg har ikke anledning til å delta selv. Men det hadde vært veldig gøy å få stilt ut ting likevel, så hvis noen har mulighet til å hente og levere tilbake sakene etterpå hadde det vært flott :smiley:

Byggekonkurranse lørdag 25.juni mellom 13 og 15 =) bygg det råeste stjerneskipet

http://desucon.no/program/events/lego-starport/

Har begynt med og jobber for fullt med ett Black Fantasy-tematisert diorama, som er ment til å utstilles på Desucon. Minste størrelse blir på 64x64 knopper (dvs. den er modulær og kan bygges på om det blir tid), og vil dra inspirasjon fra Aliencats “Reality Dysfunction” og Chris Piccirillo’s “Pet Security Deposit”.

Jeg har nå sendt totalt 3 mailer for å prøve få mer konkret informasjon fra dem om plass og slikt, men de har ennå ikke svart med et eneste pip. Jeg begynner å lure på om de ignorerer meg med vilje eller ikke får mailene mine… Litt rart, siden jeg svarer på en henvendelse som først kom fra dem. Men det er vel på tide å innse at dette kanskje ikke blir noe av, dessverre. Hvis vi ikke får kontakt med dem, så er det jo vanskelig å avtale noe konkret…

:frowning:

Det hjelper visst å gi opp håpet, nå kom det endelig en mail fra dem! Ikke noe informasjon ennå, men de beklager sent svar (mildt sagt…), og sier at de får informasjon om gulvareal i dag… Jaja, lenge leve god planlegging!

Da har vi endelig fått mål fra arrangørene:

Og så trenger jeg en liste med navn på alle som har tenkt å være med og stå på standen. Så fint hvis alle som vil være med kan gi meg en bekreftelse og fullt navn (gjerne på PM) snarest.

Jeg kan godt være med, men det ser ut til at det blir for liten plass til utstilling av havna mi. Den er på 192 x 128 studs minimum (helst mer vann). Så da kan jeg ikke bidra med utstilling.

Er det lov å melde seg til bare en dag?

Jeg tror ikke de bryr seg om hvem som er der når, de skal nok bare ha navnene våre på lista over folk som står på stand, og dermed kommer og går som de vil.

Det skjønner jeg, men lurte på i forhold til deg som intern “arrangør”. Hvordan skal vi organisere det ?

Eh, øh, må jeg kunne svare på sånt også? :stuck_out_tongue: Jeg kommer til å være til stede begge dager. Jo flere andre som vil være med, jo bedre. Om du bare kan være der én dag så er det helt greit, bedre enn ingenting :wink: