Utstilling originale LEGOsett og MOCs bygd etter instruksjon

Se mer info her: viewtopic.php?f=51&t=8677

Forsøker meg på en oppsummering:

LEGO Super Mario - einarki
2 meter bredde

Batmobiler - Webizz
4 meter bredde, gjerne mot vegg

Kontorutstyr - Klossevik
1 x 1 meter gulvplass

UCS Star Destroyer 75252 variant - skybert80
L120 x B90

Alien-Arne - skybert80

Technic - chrjul
4 meter

Star Wars etter kjøpte instruksjoner - Mentor74

Technic Legokathrine
2 meter

Jeg trenger ca 1 x 1 meter gulvplass, gjerne ved vegg.

[quote=“Harald”]
Se mer info her: brikkelauget.no/diskusjon/viewto … =51&t=8677

Hidden Side - Lille_My

Jeg har dessverre måttet trekke meg, som jeg sendte melding om.

Trine Haug

Jeg trenger 2 meter

  • LEGO Technic 42083 Bugatti Chiron

  • Lego technic 42110 Land Rover Defender

  • Lego Technic 42100 Liebherr R 9800 Gravemaskin

Legokathrine

Har tenkt og talt, kanskje 4 meter bredde? Om det er mot en vegg så er det fint, for da er det enklere å vise fram eskene på de gamle settene uten å ta unødvendig mye plass på bordet.

Jeg skrev plassbehov i den opprinnelige kommentaren, men usikker om jeg bør ha det på gulvet, pga størrelse og vekt på ett par av modellene.

Nå antar jeg at Harald eller noen andre med mer meninger om gjennomføring av PKH svarer, men det er ikke noe problem i forhold til hva «bordene» som har vært brukt tåler. Det er etter det forstår sceneelementer som fint tar 500-750 kg pr kvm avhengig av type. Det som kan være verdt å vurdere er om modellen er så stor og høy at du kanskje skal spørre pent om lavere ben. Disse plattingene er laget som moduler som hver enkelt kan rigges i ulike høyder så lenge man vet om det før de henter delene.

Kort oppdatering på det halvhistoriske oppsettet mitt.

Foreløpig står følgende sett på listen jeg tenker å inkludere på ett eller annet vis:

850 - fork lift (1977) ?

8860 - car chassis (1980)
8855 - prop plane (1988)
8712 - Technic figures (1988)

42006 - Excavator (2013)
42024 - container truck (2014)
42040 - fire plane (2015)
42065 - RC tracked racer (2017)

42096 - porsche 911 rsr (2019)
42110 - land rover defender (2019)

Hei! I og med at legokathrine har skrevet rett over her at hun tar med Defenderen holder det kanskje med én? :slight_smile: Det er jo også nettopp poenget med denne tråden, at vi kan fange opp dobbeltbookinger så det ikke blir så mye likt. Tenker vi plasserer dere i nærheten av hverandre uansett :slight_smile:

Hadde en lite chat med Harald om dette, men han mente at sammenhengen med utstillingene gjorde dem såpass ulike at det i dette tilfellet ikke var et problem. Jeg lager en litt mer historisk oppsett med info om en del av modellene og hva som gjør dem spesielle i utviklingen.

Yess, begge stiller med Landroveren :slight_smile:

Helt i orden! Vi får skrive den på kontoen for 430 km i luftlinje mellom de to arrangørene :laughing:

Tar med Lego-settet Taj Mahal (10256). Trenger følgende plass: bredde: 60 cm, dybde 110 cm.

Hvis mulig, plassering i samme sal som tog-layout.

Er det noe jeg skal supplere med av Technic modeller?
Eller skal jeg bare ta med “noe”?

  • Ole Christian

Hei,

Da var jeg «plutselig» inn og leste her.
Tar med 60/70 tall. Trenger et par meter.

Oda Mari har med Harry Potter, og trenger vel det dobbelte av det.

Er det interessant å ta med Architecture, eller er det andre som stiller med det?