Utstilling i Trondheims-området i nærmeste fremtid..

Det har vært litt snakk om en mulig utstilling i området rundt Trondheim i det siste.
Skal vi få til noe av det, eller hva?? Smile
Jeg synes vi burde bestemme oss om det blir eller ikke blir, og evt. hvor det blir, og hvor mange som kommer.
Jeg kan selv bidra med mye tog/by stæsj, masse baseplater og veiplater, en del biler og 130+ minifigs.
Jeg kan godt tegne en layout. Wink

Kjempebra!!! Very Happy

Javel, hva blir det til? Hvem er med? Konkrete svar, please. Smile

UniqueBuilder wrote:
Det har vært litt snakk om en mulig utstilling i området rundt Trondheim i det siste. Skal vi få til noe av det, eller hva?? Smile Jeg synes vi burde bestemme oss om det blir eller ikke blir, og evt. hvor det blir, og hvor mange som kommer. Jeg kan selv bidra med mye tog/by stæsj, masse baseplater og veiplater, en del biler og 130+ minifigs. Jeg kan godt tegne en layout. Wink
Jeg har ikke svar enda fordi jeg har tenkt litt Wink Så får vi se om jeg har tenkt nok og klarer å formidle det uten å være for negativ.... Mine umiddelbare spørsmål er nemlig ganske mange: Hvorfor skal vi ha utstilling? Skal vi ha utstilling for å møtes, bli kjent med og vise hverandre hva vi bygger og ellers driver med, eller er det for å vise "verden" at Lego er mer enn ei barneleke? Hvem har vi tenkt skal komme til en utstilling? Det er ikke så lett å markedsføre en utstilling, ikke engang en interaktiv en. For noen år siden prøvde Håvard og jeg med å ha byggekvelder i forbindelse med en ungdomsklubbting vi drev på med i kirka vår. Da markedsførte vi i forskjellige kretser med flygeblader som så omtrent slik ut. De som ble invitert var folk med en viss tilknytning til menigheten, men det var ikke stormende oppslutning, 10-12 mennesker dukka opp for å se (på tidspunkt da de hadde grunn til å være i kirka likevel), litt ferre kom for å bygge selv Sad Dog har jeg tro på at man kan få en del besøk på en slik greie, men det krever innsats! Og det hadde kanskje vært hyggelig å stille ut som en del av en større setting? Noe annet i tillegg - som henter inn folk for oss? Hvor skal vi ha utstilling? Steder å stille ut er ikke så greit å finne, i allefall ikke uten leiebudsjett. Det var jo en av grunnene til at vi ikke fikk være med på jernbaneutstillinga i februar (de hadde ikke fått tilgang på så mange klasserom som de ønska). Skulle vi laga en layout trenger vi minst et rom på størrelse med et klasserom, med god tilgang på bord. En annen setting kan være en rein vise-fram-utstilling, noe som kanskje kunne vært en greie å selge inn til et kjøpesenter eller noe? Jeg vet at City Syd har hatt noen slike greier tidligere - men hvor mye hjelp de kan stille med vet jeg ikke (små barn uten tilsyn kan være veldig klåfingra! Evil or Very Mad ). Umiddelbart tenker jeg at vi i Trøndelagsomerådet først burde møtes og bli litt kjent. Noen vet kanskje om et eller annet vi kan stille ut i sammenheng med, men jeg vil sette pris på at det er "en grunn" til at vi rigger og styrer og fikser for å vise oss fram. Det er en ganske trist greie å planlegge og styre i lang tid for noe som en håndfull mennesker kommer på Crying or Very sad Vi kan sikkert ha en samling hjemme hos oss (siden vi tross alt er 2 med en viss legointeresse i huset), men jeg har ikke mulighet til å invitere før først på juni. Jeg er opptatt 1. og 6. så langt, men er åpen for forlag til en dato som passer for både de som kommer fra Nordfylket og de som er lokale i Trondheim og ellers i Sørfylket. Vi bor sentralt plassert like ved Omkjøringsveien, så slik sett er vi nok greie å finne fram til Razz aj-ml
aj-ml wrote:
Hvorfor skal vi ha utstilling?[/b] Skal vi ha utstilling for å møtes, bli kjent med og vise hverandre hva vi bygger og ellers driver med, eller er det for å vise "verden" at Lego er mer enn ei barneleke? Jeg synes alle grunnene høres gode nok ut. Smile
aj-ml skrev:
Hvor skal vi ha utstilling? En annen setting kan være en rein vise-fram-utstilling, noe som kanskje kunne vært en greie å selge inn til et kjøpesenter eller noe? Jeg vet at City Syd har hatt noen slike greier tidligere - men hvor mye hjelp de kan stille med vet jeg ikke (små barn uten tilsyn kan være veldig klåfingra! Evil or Very Mad ). Det hørtes ut som om en god idé, spesielt siden vi slipper og betale for leie (kanskje vi får betalt i stedet? Razz ), og siden det antagelig vis tiltrekker mer publikum. Men du har mange gode poeng, kanskje jeg var litt forhastet. Sad