Tyver med god smak?

De skulle vel neppe hjem og bygge… Hadde vel havnet på finn eller no.
dt.no/nyheter/lego-i-skiboksen-1.6856411

Begge er satt i arresten i påvente av avhør.
Mon de får lov til at bygge imens…??? :laughing:

Dæven, jeg slutta å lese den akkurat når jeg leste samt funnet… =p
Dumt jeg ikke så den i loggen tidligere i dag så sku jeg meldt om det med en gang :wink:

“Butikktyveri – Liertoppen kjøpesenter. 2 personer, østeuropeere, pågrepet på Liertoppen Kjøpesenter. Tyveri av baguetter, samt funnet en mengde lego i en skiboks. Begge satt i arrest i påvente av avhør.”

Var det jeg hadde i loggen =p Var dumt jeg ikke er helt opplagt enda, skulle jeg ha stikki neddom stasjon og tatt bildet av funnet =p

Det er en god side og en dårlig side med denne nyheten.
Den gode er at det er flott at LEGO er blitt så populært. Den dårlige er jo at det er blitt så populært at det er blitt attraktivt for tyver også. Som betyr at sikkert får skyhøye priser for dette når det selges privat. Og når jeg tenker på det, åssen kan man være sikker på at det man kjøper på Bricklink ikke er tjuvgods slik som dette?

Nok ikke Bricklink, men på ebay og andre sites (i Danmark Den Blaa Avis og Gul og Gratis) er det alment anerkendt at tyvekoster omsættes. Men om det også gælder LEGO, skal jeg ikke kunne sige, men designer møbler, smartphones og lignende af tvivlsom oprindelse omsættes livligt.

Tror nok sånt befinner seg både på BrickLink og, i større grad, på sider som Finn og QXL.