Tykkelse på en beam (tykkelse)

Jeg har litt ideer på en LEGO deler som burde vært produsert men som ikke finnes. Hvis dere har sett tråden om mine retrofelger som jeg har laget (venter på prototyp) så vet dere hva jeg tenker på. (ligger på galleri som prosjekttråd).Jeg lager dem på Shapeways. Jeg har nå noen ideer men lurer på om en en beam er 7.5 eller 8mm tykk. Det er litt vansklig å se uten digitalt skyvelær. Jeg bruker skyvelær men jeg vil ha eksakt tykkelse fra noen som vet det. Jeg har noen gode ideer. Jeg har allerede tre LEGOdeler på Shapeways og to av dem er typisk sånne deler man bare trenger et eksemplar av på modellen. Det er en 2x2 grill med feste for logo. Jeg har også en Volvo logo også men den må males blå og sølv. (søk på rottenikken på shapeways) Men jeg vil utvikle mer av gode ideer. Trenger dere noe spesiellt så gå inn på Shapeways.com og søk på LEGO. For å lage beams så trenger jeg som sagt helt eksakt mål for ikke å bestille så mange ekstra prototyper.
JEG FANT EKSAKT TYKKELSE NÅ. jeg er ekstremt nøye når jeg tegner og tester ut alle deler før salg.

Ta en titt på denne: shapeways.com/product/45SHFG … d=61713835

Jeg har funnet eksakte mål og se denne smarte her som jeg har funnet opp:

Det ene bildet har en liten feil. Den er rettet opp nå i dette bildet under, det med minst offset. Jeg fikk ideen om å måle en plugg med skyvelær på midten og fikk da et annet og mer korrekt svar. Tykkelsen ble selvfølgelig delt på to og jeg fikk 0,75mm i stedet for 1mm.

[attachment=1]Noname.jpg[/attachment]

[attachment=0]Noname1.jpg[/attachment]

Jeg er full av ideer i dag. Jeg tegner i hundredels millimeters nøyaktighet og har forsket på internett og funner noen mål jeg må bruke.

[attachment=1]Noname.jpg[/attachment]

Et bedre bilde:
[attachment=0]Noname.jpg[/attachment]

Enda en ide og full av ideer er jeg til customdeler. Jeg skal lage drøssevis.

Her er en grill med feste for logo:

[attachment=0]Noname.jpg[/attachment]

[attachment=1]Noname.jpg[/attachment]Jeg studerer generelle mål på hull, knotter bredder høyder etc mål på internett for best mulig resultat.

Denne laget jeg etter å ha funnet noen vikige mål.
Jeg kan garantere for den i dette innlegget og også fremtidige deler. Jeg fant nemlig flere nøyakige mål. De unøyaktige skal fjernes fra Shapeways butikken min og tegnes på nytt. Jeg feilet på 3 tendedels millimeter på noe. Det er helt uakseptabelt. I alle fall for å kunne garantere for den. Men nå bruker jeg skyvelæret lite siden jeg bruker Google til å finne eksakte originalmål og oppgir de verdiene i 3D-programmet mitt, fekt på bredde og høyde av en beam, størrelse på hull og dybde på offset i hull, avstand mellom studs etc. Sånt lærer jeg utenat og pugger. Da blir det 100 prosent og jeg skal garantere for delene. Produksjonsfeil fra Shapeways selv er noe annet.

her er et bedre bilde:
[attachment=0]Noname.jpg[/attachment]

Her er noe annet nyttig. Jeg har flere farger. Gå innom og se selv en dag da vel. Jeg bruker hovedsakelig Google til å finne mål.
shapeways.com/search?q=Rottenikken&type=

[attachment=0]Noname.jpg[/attachment]