Tryvannstårnet i Architect...

Her er min MOC på Tryvannstårnet.

Laget i LDD, består av 210 deler.

http://www.mocpages.com/moc.php/329192 Se mere på MOC pages siden…

Ser veldig bra ut! Gleder meg til å se den bygget i LEGO :slight_smile:

Personlig har jeg ikke noe kjennskap til tårnet selv men det ser lovende ut :slight_smile: Ser ut som det kan gli rett inn i temaet! Ville det ikke vært en idè å laget noe som er enda mer kjent? Monolitten(!), Holmekollen, slottet, Oslo Plaza…?

Jeg har laget bla. “Vågsallmenningen 10” (det blå huset) og lurer på 1) hvordan du fikk den hvite bakgrunnen på bildene dine og 2) hva du gjør mellom LDD og brikkelauget for å få postet bildene? De bildene jeg har postet har jeg først sendt fra PC til egen mail, arkivert på mobilen, sendt dem tilbake på mailen i komprimert størrelse og deretter lastet dem opp her på brikkelauget uten et veldig godt resultat… phu. :slight_smile:

Hvis du har fulgt med litt på forumet ville du sett at jeg allerede har designet slottet og oslo Plaza. Har nesten samlet alle delene til slottet. Venter noen konvolutter til.

Tryvanstårnet er bestillingene gjort klare til, men sender de ikke ut før jeg er ferdig med ferie om 3 uker. Gidder ikke fylle postkassen unødvendig.

Oslo plaza kan bli vanskelig da noen av delene ikke finnes i de fargekombinasjoner jeg har tenkt meg, om jeg ikke lager hele saken i blå eller grå etc. Men selvfølgelig for syns skyld er det kansje bedre en ingenting.

Fila ligger ute på min MOC page, så hvis noen som har MYE klosser er villig til å prøve så kjør på.
Jeg har bestilt nok brikker for en stund nå. men tenker at tårnet med ca 200 deler kan jeg sikkert strekke meg til.

I LDD er det et modus som heter Wiew mode (F6) her har du mulighet til å ta “snapshot” av bildet, det lagres på maskinen med hvit bakgrunn.
Når det gjelder bilder laster jeg de enten : Rett ut på facebook, eller på MOC pages.
Linker så med image funksjonen her på forumet til adressen bildet ligger på.

Ser at du har en egen MOC page, så da kan du bare laste opp og linke til dine kreasjoner derifra.
Fordelen med dette er at du slipper å fylle serveren til brikkelauget full av bilder.

Regner med at det forklarte en del.
Mvh Kristian.

Ser veldig lovende ut det her, gleder meg til å se i ekte klosser :slight_smile:

Og Chilis, Holmenkollbakken har jeg en liten versjon av her :wink:

Kristska: Ja, jeg følger med som bare det og har fått med meg de nevnte kreasjonene, veldig fine :slight_smile: Jeg bare mente at om du vurderte å sende inn til Cuuso burde det vært noe av de mer kjente bygningene dine :slight_smile:

Ang bilder, jeg vet det med å linke til, å ikke bruke unødig serverplass til forumet. Jeg har tatt screenshots i LDD som du ser, men har ikke fått hvit bakgrunn, kanskje jeg har oversett alternativet. Synes dine bilder er større enn mine selv om de også er fra MocPages… Men jeg finner vel ut av det.

Cecilie: Har sett det, veldig stilig :slight_smile:

Hehe Cuuso ja, spørs om lego ser det som et stort marked å lage det norske slottet som et offisielt sett…
Vil jo ikke kunne selges alle steder, men de har jo laget både color line og stena line som modell båter, så hvorfor ikke.

Bare husk at color line og stena line er på bestilling fra selskapene :wink:

Men Tryvannstårnet ser flotters ut =)

Enig.
Det som er morsomt er at jeg har begge disse båtene.
Kjøpte de på tur når jeg var liten…

Og da var modellen ferdig :slight_smile: