Triangulær bygning

Hei

Jeg har over tid tenkt litt på å bygge en MOC, og ettersom jeg aldri har prøvt slikt før, så gikk jeg rett på noe vanskelig. Jeg kunne tenkt meg å bygge en stor bygning med masse vindu, noen skrå vinkler og bygget er trekantet…
c2.staticflickr.com/8/7437/1263 … b1ba_b.jpg
Dette er bygget jeg ser på å bygge.

Jeg har heldigvis noen tegninger av bygget og det ser ut til at alle mål (vinduer og mellomrom) går opp i en faktor på 675mm (vinduene er da 1, 2, 3 eller 4 ganger 675mm).
Med én stud per 675mm, så blir bygget ca. 137cm langt og 90cm på det bredeste (172 * 112 studs)

Er det noen som har noen gode tips til hvordan en kan få noen gode hjørner i spissene? (hhv. ca. 70 , 70 og 40 grader).

Wow, litt av et bygg å begynne på ja. Jeg har ikke noe erfaringer med moc selv ennå, men skal bli gøy å se resultatet ditt.

[partimg]4865[/partimg][part]4865[/part] skal være egnet til den jobben.
Det forutsetter dog SNOTing.

Vurderer å bruke SNOTing på hele bygget ettersom det passer bedre med vinduene, men får et lite problem i overgangene mellom etasjene mistenker jeg…

Klarer ikke helt å se for meg denne delene i hjørnene? Den har jo en vinkel på 90 grader… Eller tenker du at veggene møtes “inne” i denne brikken, slik at skjøten skjules der, uten at veggene nødvendigvis henger sammen?

Kanskje du kan bruke noen teknikker fra Architecture-settet Flatiron Building? Det er trekantet og bruker en del snotting.

Hmm… Den hadde noen interessante byggeteknikker ja. Takk for tipset! Litt usikker hvor godt det fungerer i så stor skala som dette, men en kan sikkert legge til en del ekstra støtte langs veggen et sted.