trial girkasse. 16 gir. reverser og høy/lav.

Jeg har laget en 16 trinns lastebil/4WD girkasse med 4 revers, 8 forover high/Low range. Det er 16 gir men det var ikke plass til å ikke lage reversen maken begge veier. Med det er forskjellige 8 gir forover. Så det er bare 12 ulike utvekslinger. Det er en fin trial kasse for terrengbiler. Den har to spaker, 1 spak for giring og 1 spak for høy/lav, og revers. Og ikke nok med det, du kan koble ut bruksgirspaken du bruker ved normal kjøring og man har selvfølgelig frigir i bruksgirkassa. Hvis du bytter ut tannhjulene til reversen fra 3 små makne tannhjul til to tannhjul av forsjellig størrelse så forsvinner 4 reverser men du får 8 nye gir forover. Denne tegningen kan kjøpes for 5 euro på paypal til helge.myhre@outlook.com (jeg vil ha pengene i euro for jeg har emigrert til Nederland) Girkassa består av 147 deler. Tegningene er i LDD format.

[attachment=0]Noname.jpg[/attachment]

Jeg har laget en 16 trinns lastebil/4WD girkasse med 4 revers, 8 forover high/Low range. Det er 16 gir men det var ikke plass til å ikke lage reversen maken begge veier det er 2x4 like reverser. Med det er 8 gir forover. Så det er bare 12 ulike utvekslinger. Det er en fin trial kasse for terrengbiler. Den har to spaker, 1 spak for giring og 1 spak for høy/lav, og revers. Og ikke nok med det, du kan koble ut bruksgirspaken du bruker ved normal kjøring og man har selvfølgelig frigir i bruksgirkassa. (er du interessert så se kjøp/salg-delen av forumet.)

[attachment=0]Noname.jpg[/attachment]