Transport tur/retur Bergen

Hei!

Normalt pleier det å være null problem å få transportert større MOCs, eller esker med andre ting, til Trondheim fra østlandsområdet. Det går alltid flere biler og som oftest også en stor varebil oppover derfra. Fra Vestlandet, derimot, er vi som oftest avhengige av at noen (les: Svein Tore) kjører oppover. Det gjør han ikke i år, så vi tar grep for å gi flere et tilbud om transport (det gjelder også deg, Svein Tore, så kan du ta med deg mer enn du får plass til på flyet)!

Vi kommer til å leie en varebil på PKHs regning og sørge for å få kjørt den oppover senest fredag morgen, men forhåpentligvis tidligere - det kommer litt an på hvem som kjører den. Vi er i dialog med potensielle sjåfører, men finner vi ingen andre så kjører jeg selv. Det hadde imidlertid vært greit å slippe, da jeg av forhåpentligvis forståelige grunner foretrekker å være uthvilt før det braker løs i Trondheim :slight_smile:

Så hvis du kunne tenke deg å bidra som sjåfør, gi gjerne en lyd. Det samme gjelder hvis du har større MOCs som du kunne tenke deg å få transportert oppover (jeg kommer til å ta med flere kasser). Som tidligere nevnt håper vi å ha en rekordstor bylayout, for eksempel, så pakk sammen det du har av gamle bygg og få det med i varebilen! Gjelder også ting du har vist før, i år slår vi på stortromma og vil ha volum.

Håper dette hjelper til at flere tar turen og bidrar til at utstillingen blir den beste vi har hatt! Og husk, folk som bor litt nedover (og oppover, for den saks skyld) kysten: Får du det til Bergen, så får vi det til Trondheim!

Are

Jeg kan dessverre ikke melde meg som sjåfør, har ikke helse til å kjøre så langt og kommer til å fly. Men jeg har en varebil, en Ford Transit Courier 2015 modell med lasterom på 2,3 kubikk som kan brukes, om den er stor nok og noen vil kjøre den. Det vil bli billigere enn å leie varebil. Utgiftene vil være diesel, ferge-/bompenger, og de ca 1500 km som dras på ekstra i forsikring. Og sjåføren kan ikke være allergisk mot hund. (Joda, jeg skal rengjøre bilen, før den eventuelt kjører, men pelsen fra bikkjene mine sitter godt fast på alt annet enn bikkjene :unamused: )

Det er jo et kjempetilbud! Vi ser det litt an, om den er stor nok eller om vi må ha et hakk større, kommer litt an på hvor mye folk melder inn :slight_smile:

Jeg kjører jeg :slight_smile: Ikke noe allergisk så da må vi bare se hvor stor bil som trengs :slight_smile:

Supert at folk stiller opp både som bileier og sjåfør! Jeg skal hive meg rundt og melde inn mine behov innen kort tid. :slight_smile:

Jeg tipper det fra min side i utgangspunktet er snakk om 2 eller 3 standard flytteesker. Jeg sitter også og vurderer om jeg skal ta med Monster Fighters lay-outen fra PKH22, da blir det i så fall to store esker til som hver er cirka 2-3 ganger større enn en standard flytteeske.

Jeg ender trolig opp med et volum som tilsvarer ca 4 flytteesker (oppdatering følger når jeg har bygget ferdig og pakket ned). Innser at det er en litt flyktig måleenhet som varierer ut fra hvor man kjøper esken, men la oss si en flytteeske rommer 70 liter så har vi litt slingringsmonn.
Tar med (blant annet):

  • TIE Fighter samling (noen av de “eksotiske” settene, kanskje en UCS, 4-5 modeller fra Brickvault ++)
  • 2x3 WW2 layout (US destroyer i Stillehavet)
  • ?x? layout Dune-tema (collab med laphroag)

Finner antagelig på noe mer også, posten oppdateres.

Hva er status her nå? Vi må vel bli enige om når modellene som skal være med oppover må leveres inn til den/de som skal kjøre. Og vi må avklare plassbehov. Mitt behov er (cirka)

  • 1 standard flytteeske
  • 1 stor eske type sånn som får plass til større Legosett (er på påskeferie så får ikke tatt mål før søndag kveld)

Hei!

Morten (@Skriblez) har leid bil og henter den ut onsdag, det blir i verste fall en VW Transporter, så der bør det være god plass, i alle fall hvis ikke du har mer enn de to kassene som skal oppover. Går ut fra at du mener en såkalt K8-kasse i tillegg til flytteesken, en sånn som tar for eksempel to store modulhus-kasser.

Morten bor jo på Askøy, så det greieste er egentlig å avklare med ham når du kan levere til ham, evt om du kan svinge innom @SveinTore i Loddefjord og han kan oppbevare for deg til de to får overlevert seg imellom. Jeg kjører trolig mitt til Morten tirsdag (og håper jeg klarer meg med én tur…!)