Tøøft!! :D

obviouswinner.com/obvwin/201 … royer.html

youtu.be/H7mzVTIYmXk

geekologie.com/2013/04/id-live-t … lego-a.php

Kanskje du burde legge inn en beskrivelse på linkene slik at vi vet hva vi kan forvente oss å se der?
Jeg har en tendens til ikke se på slike forum meldinger med ett intensigende emne (topic) og enda mindre linker uten beskrivelse.
Men den siste der fant jeg selv siden jeg følger ivrig med på han som har laget den den byen eller hva man skal kalle det.
Det råeste er jo at den faktisk er i mikroskala men likevel enormt stor! :slight_smile:

Apropos størrelsen på det Mike Doyle bygger…

De fleste av dere har vel sett hans kanskje mest kjente verk, i alle fall før den vanvittige byen fra Contact-serien - nemlig Victorian On Mud Heap:

Han er utvilsomt en skrue, noe som definitivt fremgår av forklaringen hans på Contact-prosjektet, men jeg har beundret arbeidet hans i flere år og har en stund vurdert å skaffe meg et nummerert trykk av Victorian-bildet - han selger dem på en egen nettside. Jeg støttet det første Odan-prosjektet hans (forløperen for byen BulKen linket til) på Kickstarter, siden han tilbød nettopp et slikt trykk som belønning. Det prosjektet ble det aldri noe av, men nå har han hatt Contact 1 ute på Kickstarter en stund, og fire dager før fristen går ut har han fått inn 8000 dollar - han var i utgangspunktet på jakt etter 1000, så det har jo fungert bra, kan man si - men denne gangen tilbød han ikke noe trykk, så jeg kontaktet ham for å høre om han hadde flere igjen.

Det hadde han - og i tillegg til trykkene har han også solgt noe annet. Selve huset på bildet er plukket fra hverandre for lenge siden (man kan jo forstå at det er vanskelig å ha 120-130.000 klosser bundet opp i ett eneste prosjekt), men han sparte igjen enkelte biter av byggverket for å selge sammen med trykkene. Og han hadde én bit igjen, nemlig kjøleskapet som stikker ut av veggen i andre etasje.

Så jeg kjøpte det av ham. Det ankom svært dårlig pakket i en eske nesten helt uten polstring, og dermed var det ikke én bit i esken, men bortimot 50. Etter å ha studert bildet og fiklet i en times tid endte jeg opp med noe som jeg tror stemmer ganske bra overens med originalen (den har bare to sider, de to som er synlige), og kunstneren selv er enig. Planen er å montere den i en ramme på veggen sammen med selve trykket. Tror det blir bra - sammen med Lady Liberty og Inside Tour-settet fra i fjor er den min mest verdsatte LEGO-eiendel som jeg ikke selv har konstruert :slight_smile:

Men for å komme til poenget: Størrelsen. Det er nesten umulig å få noe inntrykk av hvor gigantisk modellen er når du ser bildet. Men når du ser kjøleskapet i hånda mi, får du kanskje en idé. Jeg fikk i alle fall bortimot sjokk.

Mike skriver selv i bildebeskrivelsen at modellen måler 168 x 183 x 91 cm. Med andre ord er den ganske nøyaktig like stor som hele Contact-byen! Det er for meg helt surrealistiske mål på en MOC som består av én eneste bygning…

WOW!
fikk litt bedre inntrykk av størrelsen nå ja!

hadde vært fantastisk å hatt et sånt mesterverk stående i stua:)