Tjene VIP-poeng i utlandet og bruke dem i Norge?

Hei,

iflg lego.com sin tyske side, får VIP-medlemmer 1 VIP-poeng pr 1€ brukt, og kan bruke 100 VIP-poeng som 5€.

Her i Norge får VIP-medlemmer 1 VIP-poeng pr 10 kr brukt, og kan bruke 100 VIP-poeng som 50 kr.

Så det blir egentlig det samme, man får 5% av kjøpesummen “tilbake” i form av VIP-poeng. Men hva skjer hvis man handler i Tyskland, kan man da tjene opp “norske” VIP-poeng og bruke dem i Norge? I så fall får man jo en anelse mer tilbake, hvis man f.eks. handler for 100 euro, dvs 815 kr etter dagens kurs, og får VIP-poeng verdt 50 kr, så får man litt over 6%. Stemmer dette, eller gjør Lego ett eller annet lurt for å hindre det, som f.eks. ikke tillate å bruke VIP-poeng opptjent i utlandet e.l.?

Jeg har handlet på Lego-store i Tyskland og fikk da VIP-poeng på min norske VIP-konto uten noen problemer, så tror det skal fungere helt fint.

Jeg har handlet i England og fått VIP poeng og brukt disse på Lego’s norske sider Uten problemer. Har til og med fått fyllt på VIP poeng for handel i utlandet hvis de ikke klarte å finne deg i butikken i etterkant. Bare ta vare på kvitteringen.

Handlet i LEGO Store i Berlin i sommer. Ikke noe problem med VIP-poeng; jeg brukte VIP-poeng som jeg hadde opptjent via handling på shop.lego.com i Berlin, og jeg brukte poeng jeg hadde opptjent på kjøp i LEGO Store Berlin da jeg kom hjem igjen (på shop.lego.com). Så begge deler funker fint.
Husk også å få med tollrefusjon, så har man spart noen ekstra hundrelapper.

Har skrevet om erfaringer fra utenlandshandel (Tyskland) i denne tråden. :slight_smile:

Takk for svar!

Er det også slik at man kan registrere seg som VIP-medlem når man er i utlandet? Har ennå ikke handlet fra lego.com, så har ikke fått registrert og aktivert VIP-medlemskap.

Det står på LEGOs VIP-sider at man kan ta det over telefon: “Call our friendly experts at 1-800-453-4652. They will sign you up to the VIP Program there and then, but you will still need to visit VIP.LEGO.com/Register to create a LEGO ID username to activate your card and unlock your membership benefits.”. Jeg gjorde det, riktignok i forbindelse med en bestilling over telefon (det var et “call to check availability”-sett), og fikk et VIP-nummer som jeg knyttet sammen med min eksisterende LEGO ID etterpå.

På sidene står det også at man kan få et kort ved å besøke en fysisk LEGO Store (man må oppgi mailadresse). Så må man etterpå gå til VIP.LEGO.com/Register for å lage en LEGO ID (bruker) på shop.lego.com, eller å knytte dette VIP-nummeret sammen med en eksisterende LEGO ID.

MEN :exclamation:
-Dette står delvis i tråden jeg linket til ovenfor, men tar en kort oppsummering her:
Jeg fikk som nevnt mitt VIP-nummer over telefon. Jeg registrerte så VIP-medlemskapet og knyttet dette til min (eksisterende) LEGO ID. Da jeg var i LEGO Store Berlin ba jeg om et fysisk VIP-kort og forsøkte å registrere også dette på nett, men man fikk ikke mulighet til å overskrive VIP-nummeret her, så jeg tok kontakt med LEGO kundeservice. De sa at de ikke fikk knyttet et tysk VIP-kort til min konto fordi de brukte et annet system (ift. VIP-kort) i Tyskland, så de måtte sende et kort i posten til meg fra England.

Usikker på om dette skyldtes at jeg hadde et VIP-kort fra før og at dette var vanskelig å endre på, så mulig du får registrert dette hvis du tar en førsteregistrering som VIP…

Du finner info ved å gå til shop.lego.com/en-NO/VIP og trykk på “Learn More” under How to join the VIP program.

Samme erfaring her, men da fra Lego Store i København. Fikk “til og med” erstattet mitt noe gamle og slitte VIPkort med et helt nytt et :slight_smile: Lego sender ikke lengre ut fysiske kort til Norge (eller land som ikke har egen Lego Store)

Har også fått samme beskjed, men fikk faktisk tilsendt et kort fra LEGO (i England) etter at kundeservice ikke klarte å registrere mitt tyske VIP-kort (som nevnt lenger opp). Men det var vel et unntak muligens…