Tilsvarende størrelse som 10179?

Kan virkelig anbefale 10212 Imperial Shuttle! Vet ikke hva den ligger på om dagen, er nok mer enn 4000,-
Imponerende sett, mye større enn forventet!
Kan også anbefale 10221 Super Star Destroyer, men da blir prisen fort en del høyere.

Hvis ikke så syns jeg veldig godt om Slave 1 og B-Wing, som er de to andre SW-UCS-settene jeg har bygd, men de er ikke så store og imponerende som de to andre jeg har nevnt.

Har jo også Obi Wan’s Starfighter som er veldig flott, men den er jo mye mindre igjen.

Jeg var i utgangspunktet helt enig med deg til jeg så den utstilt, og da ble den siste setningen din sann, bilder lyver i dette tilfellet. Ble nesten fristet til å begynne å samle på Star Wars :slight_smile:

Dette er litt typisk for mange av UCS-settene. De kan se litt sånn “meh” ut på bilder, men up close & personal på hylla på LEGO-rommet er de en fryd for øyet når du ser hvor svære og saftig detaljerte de egentlig er. Slave I og TIE Fighteren kan varmt anbefales.

Er det noe butikker som har ferdige modeller utstilt på Østlandet? I mine lyne er Slave 1 en mye bedre deal enn TIA, så absolutt ikke utelukket etter kommentarene ovenfor!

De hadde den utstilt på Outland i Oslo før jul i alle fall.

På ToysRus på Alnabru var det i november utstilt noen Star Wars modeller i butikken i tillegg til de Sjanten og jeg hadde med oss til eventen der den 14 november.
husker ikke om Slave 1 var en av disse.

Jeg Bricklinket Imperial Shuttle og fikk litt bakover sveis av størrelsen på saken. Den første UCS jeg bygde.

Ble ett imponerende skip til slutt https://flic.kr/p/A9eo59

Må si Imperial Shuttle var vanvittig fin! Ligger en på Finn til 6K, så det er ikke så aktuelt gitt…
Hvor mye kom den på når du bricklinket den?

Men da blir det en tur til Alnabru til helgen!

Jeg hoppet vel mer eller mindre i det og tør ikke tenke på hvor mye det kostet. :astonished:
Noe av problemet var at jeg måtte kjøpe litt mer for å fylle kvoten. Derfor hadde jeg 3 prosjekter gående som jeg kjøpte deler til.

Eneste delene jeg kommer på i farten som var dyre, var disse [part]3685[/part]
i tillegg til figurer. Hvis du skal ha plakaten “klistremerket” koster det også en del. Jeg droppet det.

Noen standard deler som det er mange av kan du jo muligens få billigere på Bricks and Pieces hos Lego. 1x1 og 1x2 plater blant annet i hvitt.

Takk for svar!

Får se hva jeg finner på. Må si jeg liker veldig godt enkelheten med hele sett og slippe frustrasjonen når jeg finner ut at det er noe småtterier jeg mangler.

En ting jeg helt har glemt å spørre om, når kan man forvente at det kommer ny Serie med UCS Star Wars?

Og en ting til, jeg er helt satt ut av hvor hjelpsomme og hyggelige folk er på dette forumet! Og lurer derfor på om jeg likegodt skal bli betalende medlem. Men som den forumhora jeg er, er det flere underforum utenom det med avtaler/spesielle tilbud man får? Er det forresten på disse avtalene noe UCS tilbud i ny og ned?

Den viktigste tingen med å bli medlem er at du får en Brikkelauget avatar på venstre siden av innleggene dine( :slight_smile: ), medlemsdel på forumet med fler spennende tiing for oss forumdyr, tilgang til å bestille fra Bulk’en (for sent å melde seg på 2016-bulken nå men), rabatter som du nevner på noen Bricklinkbutikker, vi har akkurat vært på en tur til Billund, den var vel bare for medlemmer…
Kortversjon, den lille summen for medlemsskap betaler seg veldig lett tilbake.

Vi har jo vårt egen event “På Kloss Hold (PKH)” en gang i året hvor man kan stille ut det man har bygget eller samler på. I Trondheim i år igjen.
Ellers så hender det at det er enkelte eventer man kan stille opp på,

Mye av dette dukker opp på medlems delen av forumet. Når vi får info om det.

Det pleier å komme 1-2 Star Wars UCS (eller tilsvarende størrelse, det er ikke alle som er merket med UCS) i året. Det er ikke noe fast mønster, men de siste årene har det i hvert fall vært slik. I fjor kom Slave I 1. januar og TIE Fighteren ca 1. mai. Ryktene sier at det er flere spennende ting på vei i relativt nær framtid, en ny UCS Snowspeeder, et større Hoth-sett og en ny Death Star. Disse ligger allerede i databasen til Brickset og diskuteres i flere fora. Se http://brickset.com/sets/theme-Star-Wars/subtheme-Ultimate-Collector-Series

Lommeboka sier au allerede…

Hvis du vil ha størrelse til en lavere pris, kan du bricklinke andre farger enn originalen :wink:
Da får du litt mer spillerom til slanke lommebøker:

Ikke dumt! Åpner jo veldig mange muligheter da :smiley:

Var innom Toys R Uz på Gjøvik i dag. Var ingen UCS inne, og betjeningen hadde ikke hørt om det en gang…

De hadde 75105 Millennium Falcon til 1500kr, 75104 Kylo Ren’s Command Shuttle og 75101 First Order Special Forces TIE fighter til 699kr. Klødde fælt i fingrene på de, men klarte å la være hehe.