Tilsvarende størrelse som 10179?

Hei!

Jeg er ikke noe legodantast, men etter å ha sett Millenium Falcon ble jeg helt forelsket. tiden når jeg var liten og puslet med Lego kom tilbake, og jeg synes den var figuren var enormt kul som pynt. Dessverre er det å bruke 20k+ noe jeg ikke sjans til.

Er det noe Star Wars eller Harry Potter sett til max ca 4k i en slik størrelse som 10179 er?

Takk for svar, fra en nybegynner som høyst trolig blir bitt av basillen!

Hei!

Det ble aldri produsert noe Harry Potter-sett i den størrelsen - det nærmeste man kommer, med tanke på status som samleobjekt (og en veldig ålreit byggeopplevelse) er nok [set=10217]Diagon Alley[/set].

Her kan du ta en kikk på BrickLink for å få en idé om pris og tilgjengelighet:
alpha.bricklink.com/pages/clone/ … 368#T=S&O={}

Hei og velkommen.

Det er vel denne du sikter til 10179: Ultimate Collector’s Millennium Falcon som nå koster 20K+
Ultimate Collector series er kun en serie som finnes under Star Wars temaet Så Harry Potter har ikke hatt dette.

Det eneste Star Wars settet man kan få kjøpt hos Lego nett sider som koster rundt den prisen du oppgir er

Ultimate collector series TIE Fighter http://brickset.com/sets/75095-1/TIE-Fighter
Det er flere sett i denne serien som ligger hos Lego men nå Out of stock.
75059-1: Sandcrawler
75060: Slave I

Disse settene har en tendens til å stige i pris etter de er gått ut av salg. Som f.eks Millenium Falcon. Det er en stund siden denne var i salg og enkelte av delene som var med ble kun laget for dette settet og kan hjelpe med å drive prisen noe opp da de er vanskelig å få tak i på brukt markedet.

Hei!

Takk for godt svar l@go, at man ikke får tak i HP i den strl er helt OK, da det er SW jeg primært har lyst på.

Er det noe av SW som er ute og tilgjengelig i butikk som har noe størrelse? Den største jeg har kommet over var 75105 Millennium Falcon, men så ut som den var neste halve størrelsen?

Mrfuture:
Takk for det, mye spennende lesestoff her inne!
40k ja, det var ille. Den jeg så gikk for 13 :open_mouth:

Takk for tips, disse skal jeg se nærmere på!

Ble en liten leif der. mente 20K som du skrev. :smiley:

Må si jeg likte den TIE’n! Er det store forskjeller på nye/brukte figurer i inn/utland? Blir sikkert vanskelig å få tak i TIE her hjemme?

Ellers må jeg takke for god hjelp!

Tie Fighteren er tilgjengelig fra Shop at Home: shop.lego.com/en-NO/TIE-Fighter-75095

Og av andre store ting som er mulig å få tak i kan kanskje [set]76023[/set] eller [set]76042[/set] være noe?

Se der ja, ikke dumt! Er det en en Norsk butikk, eller kommer moms i tillegg?

Tittet på The Tubler, absolutt ett alternativ. Men er nå mest gira på noe SW hehe.

Den 75105 er nok en mer “leke modellen” mens de som de kaller UCS er nok mer rettet mot voksene kjøpere (AFOLS) som kanskje har disse til utstilling hjemme i stede for å leke, selv om disse også har noen funksjoner. Disse har jo en del avanserte teknikker som Lego ikke bruker i de vanlige settene man får kjøpt.

Sjekk på Lego.no i butikken under Exlusives for å finne disse modellene som er å få tak i. De er litt vanskelig å få tak i i butikk men enkelte har disse. Jeg anbefaler å handle direkte på Lego sidene.
Med Lego butikken på nettet, slipper man moms tullet da du handler med norske kr og alt er ordnet som om du handlet her hjemme.

Strålende, å handle rett fra produsent via nettet passer meg ypperlig!

Takk for flott beskrivelse forresten, det oppklarte en god del. Dette blir jo en utstillingsfigur, så er jo detaljer som er det viktige.

Er noen av disse exclusivene på tilbud noen gang, eller er det slik at man bare kjøper når de får inn for å kunne få tak i en før det er tomt?

Toys R Us (som også har nettbutikk) har hatt noen av UCS-settene inne og de har flere ganger hatt 25% på hele sortimentet og/eller Star Wars-brandede varer. Dette skjedde sist sent på året i fjor, så man kan nok ikke regne med det skjer igjen før tidligst på høsten. Da gjelder det å være raskt ute! BR Leker har også hatt lignende tilbud, mener å ha sett UCS-sett i deres utvalg også.

På LEGO sin egen (norske) nettbutikk (også kjent som S@H) er nok det beste man kan håpe på 5% rabatt (+ VIP-poeng selvsagt) en sjelden gang. Alternativt kan du besøke en LEGO brand store neste gang du er i utlandet, da sparer man kanskje noen kroner avhengig av hvilken valuta du betaler i. Husk alltid å spørre etter Tax Free kvittering i butikken!

Isolert sett kan det kanskje være litt gambling å vente på å få UCSene på tilbud (de blir jevnt og trutt retired og da begynner folk å hamstre), men TIE Fightern og Slave I burde være i salg en stund til i hvert fall siden de ble releaset i fjor og har vist seg å være populære.

Jammen da er det jo veldig greit!

Tusen takk for ett flott og oppklarende svar!

Butikken er i EU, men selger inkludert norsk mva.
Det har forekommet feil, som enten innebærer at enkelte kunder får regning på mva, eller at varene blir forsinket i tollbehandlingen.
Det er lenge siden noen har fått regning på mva, og når det skjedde var så enkelt som å ringe kundeservice hos LEGO, så ordnet det seg. Det er ikke lenge siden noen har opplevd at tollbehandlingen førte til at Legosettene ble en uke eller to forsinket, men da i det minste uten regning.

UCS Slave I er vel også å få tak ibi utvalgte butiklhyløer fortsatt…tror jeg. Mener jeg så et par for ikke så lenge siden på TrU her i byen, men det blir vel vanskeligere å vanskeligere å få tak i.

Kanskje dette kunne vært noe:
shop.lego.com/en-NO/Ewok-Village-10236

Ikke super mange deler, men gjør seg flott på utstilling vil jeg tro :wink:

Om du vil ha størst mulig antall deler har jo ghostbusters netopp fått et kjempe sett til info:

shop.lego.com/en-NO/Firehouse-He … ng=listing

Hva med modulhusene? Jeg ville sjekket ut de om det er noe som faller i smak. De fikk meg hektet. Hvis du er ute etter å samle på de så bør du starte så fort som mulig fordi de blir også veldig dyre når de går ut av produksjon.

Kan skrive under sammen med MrCradock at modulhusene er verdt å ta en titt på. Jeg var nok tidlig i oppvåknings fasen igjen da jag oppdaget modulhusene. Var solgt med en gang. Savnet den gamle Lego byggingen og husene løste dette. Men brakte meg helt tilbake til Legoen. :slight_smile:

Slave 1 er jo fortsatt i ordinært salg, så den koster ikke en formue enda… shop.lego.com/en-NO/Slave-I-75060 Skulle gjerne hatt den selv, men jeg er også på modulhuskjøret, og kan bare ikke samle på ALT. Kjøpte også akkurat Ghostbusters HQ, og Brick Bank (som er det nyeste modulhuset), og jeg har begynt å kjenne litt på at kona gir meg stygge blikk når det dumper nye hentemeldinger ned i postkassa… :wink:

Det jeg syns er så dumt med Slave 1 er at jeg syns den ikke ser noe bra ut. Mye fine detaljer, men røde og grønne farge sammen syns jeg ble litt kræsj. Men bilder kan lyve!