Telenor Riks telefonkiosk i Lego

Hadde. Borte forlengst :slight_smile: Men det betyr ikke at man ikke kan lage nye.

Denne MOC’en var som ett “Colombu egg”, den var helt genial og veldig enkel å lage. Jeg laget den kjapt bare ut fra første bilde som Kristska la ut i første post. Og så gjorde jeg noen modifikasjoner som jeg selv syns trengtes. Heldigvis så finnes det veldig mange måter å løse selv slike små ting på så vi kan alle ha laget en slik telefonkiosk og ende opp med forskjellige måter å lage den på.
Tips, telefonkioskens fire sider er omtrent identiske, forskjellen er at den ene siden er en dør med ett håndtak men ellers er sidene like. Så hiv dere rundt og bygg Kristkska’s telefonkiosk :slight_smile:

Send gjerne LDD filene :smiley: Heldig nok til å ha ordna skilt allerede ^^


Da er vi midt mellom versjon 1 og versjon 2.
FONIX: Som du ser føler jeg at ditt forslag med gitter under vinduet fungerte bedre.
Dette gir også en variasjon i farger. Man slipper at alt flyter sammen.
Og at ikke vinduet finnes i light gray gjør ikke så mye.
Så da er det bare 5 postforsendelser man venter på før alle deler er på plass.
Ble totalt 14 bricklink bestillinger og en PAB fra lego.
Men takket være VIP programmet og de poengene jeg hadde der gikk den bestillingen som egentlig var på kr 93.60 ink frakt på 0,-
GRATIS :smiley:

Bestillingen fra bricklink kom på 600 norske.

Så da venter man spent.

Fikk fire pakker til i posten i dag, så det eneste jeg mangler nå er 12 stk 1x1 brikk nr 4070.
Så er kiosken ferdig. Kommer med oppdatering når kiosken er ferdig.

Du bør flytte den 1x4 klossen som er skiltet 1 stud til venstre på alle sider. Slik at den starter helt i venstre kant og går mot høyre.

Enig med F0NIX. Jeg ville også kuttet 2-3 platehøyder ett eller annet sted, gjerne rett under teksten. Selv om originalen er litt annerledes så tror jeg det vil gjøre den til en bedre modell.

Slik ???

Jeg syns det så bedre ut iaf:)
Fin modell.

Siden jeg hadde bygget en [set]10230[/set] så måtte jeg bygge en liten mikromodell av Telefonkiosken Riks som stod i stil til dette settet.

Dette er hittil min minste MOC med bare 4 deler :smiley:
Om noen ønsker LDD eller MLCad fila til den så kan jeg sikkert fikse det… men den er ikke VELDIG vanskelig å lage…

He he, du kan jo selge tegningene på ebay!

Me like…

liker :slight_smile: