Takk for denne gang

PKH 2018 er over, og jeg syns helgen gikk alt for fort.

Tusen takk til Are og Harald for et fantastisk arrangement! Dere har gjordt en utrolig jobb
som gjorde dette eventet minneverdig. Munkholmen var prikken over i’en !
Takk AJ for maten og Matija for minne-settet.
Og ikke minst stor takk til faren til Harald som har gjordt alt fra å dirigere biler til å stake toaletter!

I’ll be back!

Håper å se mange legger ut bilder, da vi ikke rakk å studere detaljer, eller se alle modellene!

Takk for denne gang!

Slenger med på denne! Det var fantastisk moro å være med og hyggelig å se alle. Jeg fikk ikke pratet nok med alle, men jeg satte pris på å hilse på dere alle.

Tusen takk til Harald og Are, som gjør en fantastisk jobb med hele arrangementet!

Og tusen takk til faren til Harald, til alle dere som var med å skravle, le, bære, hjelpe til på Fairy Bricks standen, til alle dere som jeg aldri har truffet før men som jeg ble kjent med denne gangen.

Og takk for all inspirasjonen og de imponerende byggverkene dere hadde med!

Takk for ei herlig helg, folkens. Har nå sovet ut, og klar for nye eventyr.

Var hjemme i natt ca kvart over 2, etter en kjøretur på 18 og en halv time. En smule sliten, men ved godt mot siden det ikke ble noen fartsbøter denne veien, og både bilen og jeg fortsatt er like hele. Stor takk til Harald og Are spesielt for et fantastisk arrangement, og stor takk til alle de nesten 100 som bidro til at dette ble et så flott arrangement.

For egen del så er det uten tvil verdt å bruke over 1000 timer og flere 10.000 kroner på å forberede mitt bidrag til dette ene arrangementet når man får så mye tilbakemeldinger. Jeg sto ved modellen min hele åpningstiden, og det var virkelig morsomt å se reaksjoner samt prate med publikum. La spesielt merke til at de som stoppet og begynte å se på modellen ble jevnt over stående lenge og studere den. Den traff bredt, barna likte tydeligvis mange av detaljene, mens voksne likte helheten. Flere som hadde vært i området som kjente seg igjen. Blant høydepunktene var en nordlending som utbrøt at han fikk skikkelig hjemlengsel, og en liten gutt som ble overentusiastisk da han oppdaget Homer Simpson i vinduet på et av byggene. Overhørte også flere som utpekte det til sin favorittmodell. Kan leve lenge på det med tanke på den skyhøye kvaliteten på alt som var utstilt :smiley:

En så lang kjøretur gir jo god tid til å tenke på neste prosjekt. Om det er en bakdel eller fordel er jeg usikker på, men fikk i alle fall en ide om neste prosjekt, og det blir definitivt ikke mindre enn det jeg hadde denne gangen. Så om det er realistisk å få det klart til neste års arrangement er jeg usikker på, men jeg kommer i alle fall selv :slight_smile:

Mange flotte ord i denne tråden og føyer meg i rekken og takker alle deltakere, og litt ekstra til Are og Harald for en fantastisk helg :smiley:

Takk for en super helg i Trondheim. Mitt første PKH på Charlottenlund. “Maskineriet” gikk som smurt og Are og Harald har imponerende kontroll.
Teo var også kjempefornøyd til tross for at dette er et arrangement for AFOLs opplevde han å bli tatt godt vare på av alle Brikkelaugerne.

Som fersk utstiller var jeg veldig overrasket over hvor mye modellene måtte passes på. Kombinasjonen å stille ut, passe på en 8 åring og skulle ta bilder av modellene ble for mye. Mange kompromisser. Heldigvis er det mange andre som har tatt bra bilder. Trist at det var umulig å få tid til å være med på forelesningene, men det var ikke mulig å gå fra standen når det var folk der.

Vil også takke de andre på middelalderlayouten for kjempebra samarbeid før, under og etter utstillingen. Klar for nytt prosjekt!

Ja takk for en flott helg! Hadde min første tur på PKH som utstiller (vært gjest før) og hadde det kjempemorsomt :slight_smile: Så mange hyggelige folk i Brikkelauget! Synd jeg ikke fikk vært med på lørdagen men får den forhåpentligvis med meg neste år.

Jeg slenger meg på her. Dette var mitt første PKH og jeg håper det ikke blir det siste. Spesiell takk til Harald og Are selvsagt for svært godt gjennomført arrangement.

Utfordringen nå er at jeg ble såpass inspirert av å være med at jeg allerede har flere idder til neste år. Mer LotR? Virkelige bygninger? Noe helt annet?

PS Neste år bør det settes opp vifte i RC avdelingen. Jeg sto der bare en halvtime, men herrejemini så varm man ble.

Eller plassere RC ved en dør så der er enkelt å lufte innimellom ?

Takk for en super helg!

Takk for alle bidrag i form av fantastiske MOCs og velvilje til å hjelpe der det trengs!
Det er skummelt å nevne navn, for noen blir garantert avglemt…men tre personer som fortjener en ekstra klapp på skuldra er Anne Jorun for orging av måltidene på skolen, Ole for at vi stadig kunne si “dra å kjøp det og det” og Vebjørn for å fikse en varebil som gjorde at vi klarte tømme skolen helt søndag kveld og slapp å gjøre som tidligere år: kjøre flere turer mandag.
Og takk til alle som orget i døra, hjalp til å rigge og rydde, tok avgjørelser og løste småproblemer “her og der” - og ikke minst til de som var med å bærte inn PKH/Brikkelauget sitt stæsj i “lageret” i Trondheim søndag kveld inn på lageret i Oslo natt til mandag!

Æ har kost mæ! :smiley:

Foreløpig evaluering:

  • Massevis av hyggelige folk! :smiley:
  • Så mange hyggelige folk, at jeg langt fra rakk å snakke med alle :confused:
    :mrgreen:

En litt mer omfattende evaruerling kommer etterhvert :stuck_out_tongue:

På kloss hold 2019? Det kommer plutselig info om PKH-19, vi må bare gjøre ferdig etterarbeidet og lande helt først :laughing: :sunglasses:

Slenger meg på sistnevnte taler her: Dette var fryktelig moro. Vanvittig slitsomt til tider, og helt ufattelig lite søvn, men fryktelig moro!

Tusen takk til alle som kom og bidro på en eller annen måte, om det var med utstilling, bærehjelp, dopapir, rydding, rigging, RC-kjøring eller noe annet. Min personlige oppsummering er at arrangementet jevnt over var veldig bra, og at vi traff på veldig mye, og samtidig har jeg ganske mange konkrete ideer om hva som kan gjøres bedre (mye takket være ganske konkrete innspill fra folk underveis). Flere konkrete ideer til forbedring enn i fjor, faktisk, selv om jeg følte arrangementet gikk mer knirkefritt enn i fjor. Forbedringsmuligheter er det alltid :slight_smile:

Sov 11 timer i natt, og det blir sikkert noe lignende neste natt også. Men søvnunderskuddet er det verd. Snakkes ved neste korsvei - og sannsynligvis i Trondheim i april 2019…

Takker for fin helg med mange besøkene og mange fine MOC og også takk for bra
afol kveld på munkholmen på lørdag kveld også takk for fin tur gjennom
Trondheim sentrum på mandag med lunsj i Egon resturant i Tyholttårnet.
:slight_smile:

Takker både Harald og Are for en helt topp PKH og AFOL event helg.
Overraskelsen med Munkholmen var ett ekstra pluss.