Ta vare på eskene etter bygging?

Hei folkens, ny på forumet. Har bygget lego i mange, mange år - men er nå i ferd med å sette opp et lego-rom hjemme og begynne å kjøpe litt større og dyrere sett som jeg skal ha på utstilling.

Lurer i den forbindelse på om dere pleier å ta vare på eskene til lego-settene, selv om de er åpnet og bygget og satt på utstilling?

Vil anbefale deg å ta vare på eskene i best mulig stand hvis du har tenkt å selge settene senere( spesielt dyre sett og de med potensiell verdistigning). Politistasjoner i city serien som det går 13 av på dusinet kan vel emballasjen trygt leveres til resirkulering .Hvis du er interessert i å være hovedperson i en episode av “sjuke samlere” ,så ikke kast noe… lykke til!

2 Likes

Hei.

Her i huset kaster vi stort sett alt av papp. Har tatt vare på 4-5 esker totalt sett. Ting som ikke er bygd enda får stå i eskene sine, men det som er bygd er jo pakka ut. Jeg tenker at jeg tar ikke vare på Toro-eskene fra suppepakka heller. Men det blir litt hva man tenker om framtida. Når tiden kommer for å avhende eventuell Lego her i huset så er jeg enten død eller veldig syk, så da har ikke eskene noen verdi for meg lenger. Det vi har tatt vare på er noen 80-talls esker og noen ytterst spesielle. De helt vanlige går til resirkulering.

3 Likes

Jeg tenker ay esken er søppel.
Jeg har ikke lyst å bruke rom på oppbevaring av esker, og skal man ta vare på de, kan de jo ikke skades, mao må pakkes i tørt, oppvarmet rom.
Brukte sett selges ikke veldig dyrere om de har eske eller ikke.
Men mange er systemorientert og MÅ ha ting i orden, de liker nok esken

2 Likes