Svindel på finn.no

Er det noen flere som har overført for frakt på en techniclastebil som gis bort for en uke siden?
Fått mail fra finn.no at dette er svindel!
Lurer på hvor mange det er før gjør noe med det videre.
Ja jeg overførte 160,- til frakt…
Gretten start på dagen :frowning:

Trist med svindel.

Var det den som stod kunne sende i postoppkrav men må overføre til porto først?

Jepp :slight_smile:

Har ikke sett denne, men har man da vært i kontakt med denne svindleren først og så får beskjed om overføring ?
Uten kontakt er det vel rene bingoen.

Veldig trist og irriterende ja

Merkelig at det er så mye av slikt på finn.no, har opplevd forsøk på dette mange ganger der.

Har handla “nokså mye” på catawiki og ebay og har enda ikke opplevd noen problemer bortsett fra Ebay selgerne mye “mer proffe” å pakke ned enn både de fra finn og catawiki.

gikk på en smell på Finn.

Var en annonse som var lagt ut med en eske lego med Byggeinstruksjoner av Queen Annes Revenge foran. Gikk ikke an å se oppi boksen. spurte om alle seilene var der. Fikk til svar det meste var komplett. Da boksen kom viste det seg ikke bare manglet seilene. det var ikke ene eneste spesiell del for Queen Anne Revenge der. ikke baug, mast, bunnplatene. ikke en gang vinduene. Sendte da melding tilbake om at de ikke var der. Fikk beskjed om han skulle sjekke opp i det over helgen. Han har nå blokket nummer mitt og svarer ikke på meldinger. Prisen på legoen ble da godt over hva normalt ville gitt.

Update: Var ikke mye vits å klage til Finn. fikk som svar til å gå til forbrukerrådet. Og de flagget selgeren i tilfelle noe mer skjedde med selgeren. Ble en lesson learned, selv om byggeinstruksjonene er der betyr det ikke at delene er der.

Jeg har en ønsket kjøpt annonse på finn på en bruksanvisning!
Og fikk nå ut av det blå en sms (enda nr mitt ikke står på finn) der vedkommende sier han har den og sender et bilde av både bruksanvisning og eske.

Synes det var litt merkelig så søkte opp nr, det var ukjent begge steder jeg prøvde, men 30-40 andre hadde søkt på det denne uka hvert sted :open_mouth:

Så Googler settet og det bilde vedkommende sendte er et av de første som dukker opp :smiling_imp:

Skriver tilbake at jeg sier at bilde er fra nett og at jeg tviler på han har den. Svarer på gebrokkent Norsk. Jeg svarer ellers takk og får enda et par meldinger som prøver overtale meg :unamused:

Så vær påpasselig tydeligvis prøvd å lure flere :imp: