Svart tak med indre hjørner

Hei folkens!

Jeg har en liten utfordring jeg ikke klarer å knekke: Svart tak, ca 25 grader vinkel. I utgangspunktet er Xx3 25 grader tak-klossene greie å bruke, men taket inneholder både indre og ytre hjørner:
[attachment=0]Tak.PNG[/attachment]

[part]99301[/part] finnes ikke i svart, og her ligger utfordringen min: Er det noen som har noen gode tips om mulig alternativ løsning? Jeg har prøvd diverse løsninger med hengslede plater, og det fungerer fint på flatene, men så langt jeg har klart å prøve meg fram, blir det ikke helt bra i hjørnene…
Det beste alternativet jeg har funnet selv så langt (i bildet over), er plates som erstatning for hjørnene. ikke helt fornøyd, så hvis noen har noen andre gode måter dete kan orndes på, tar jeg gjerne noe input! :slight_smile:

blir det ille med 3046a?

[size=85]det ble ille gæli…[/size]

Dette er et problem som også virkelighetens taktekkere støter på.
Se på flere tak, se hvordan taktekkere løser akkurat det samme problemet, og gjør som dem.
Da vil Sand Green eller DBG ikke se så feil ut lengre.

2x2 Concave finnes i DBG. Det er jo ikke SÅ stor forskjell fra svart hvis det kun er inni hjørnene der, det er lite overflate som er eksponert.

EDIT: De har vel en annen vinkel enn taket dittt.

Ble ikke så ille med cheese og tiles.
[attachment=0]hjørne.JPG[/attachment]

Bygget videre på Eiker sin løsning: bytt ut den 1x1 Tile inni hjørnet med en 2x2 Concave i svart så ser det også bra ut.

Den var bra Joakim :slight_smile:
Den så jeg absolutt ikke, selv om jeg hadde den concaven når jeg satte sammen de andre :stuck_out_tongue:

Takk for hjelpen, Eiker og Joakim!

2x2 concave blir løsningen. Kan ikke bytte ut hele taket, siden det blir helt feil vinkel, men det blir en hjørneløsning liknende de to dere la fram. Jobbet litt videre, og erstatte cheeses med 1x2 roof tile:

[attachment=0]tak2.PNG[/attachment]

Synes det ble litt bedre uten for mye forskjellige vinkler i hjørnet :slight_smile:

Det ble jo skikkelig nice :slight_smile: