Stortinget i lego?

Hei, en venn av meg var på Stortinget denne uken og sa de solgte miniatyrlego av Stortinget i forbindelse med den store miniatyren som står der. Stemmer dette? Antar det er et Architecturesett, men finner ikke noe info om verken pris eller utsalgssteder - så usikker på om vennen min må ha surra. Finnes det - vet dere her inne garantert om det! :slight_smile:

Det er vår egen LEGO Certified Professional, Matija Puzar, som står bak dette. Han har både laget den store modellen som står inne på Stortinget og miniatyrmodellene som er til salgs. De er ikke å få tak i noe annet sted enn på Stortinget, dessverre :frowning:

Se også http://brikkelauget.no/diskusjon/viewtopic.php?f=8&t=5467

Tusen takk, det var veldig oppklarende:) var lite å finne på nett. Må få tak i dette settet! :wink:

Er to størrelser, small og medium :wink:

Et lite tips: Ha en kjenning som er valgt inn på Stortinget. Det har jeg, og jeg fikk kjøpt, og sendt, begge variantene av dette settet fra butikken på Stortinget nå denne uken. “Politicians at work”. :smiley:

Eg heiv meg på ei engelsk turisrunde i sommar, og fekk avtalt med den eine vakten at d var Legoen eg var mest intr i… :smiley: Så han fiksa det slik at eg fekk kjøpa begge settå…løvly det… :smiley:

Hvordan fikk du kontakt med butikken på Stortinget for å få sendt det? :slight_smile: Noen som har settet til salgs - så rop ut:) :smiley:

Ser at jeg var veldig uklar i første post: Jeg snakket med en stortingspolitiker jeg kjenner, som fikk en annen stortingspolitiker til å kjøpe begge settene for meg, i stortingsbutikken, og vedkommende sendte settene til meg etterpå. Beklager den, tar en “politiker” og legger meg helt flat og beklager forvirringen. :slight_smile: Men, kanskje prøv å ring Stortinget, og spør om å få prate med noen i butikken, kanskje de kan sende direkte?

Jeg har mulighet til å ta med brikkelaug-medlemmer inn på stortinget for å kjøpe settene om man kontakter meg og avtaler tid.

Hvor mye koster stortinget i lego

2 sett, ett til 200,- og et større til 400,-. Siden jeg ikke fikk sett dem før kjøp, kjøpte jeg begge. :slight_smile:

Jeg er veldig interessert i å få kjøpt stortinget. Jeg jobber i Sentrum av Oslo så gi gjerne en dag du har mulighet:) jeg er borte fra jobb hele neste uke, men tilbake igjen fra uka etter det.

Vi har også veldig lyst på Stortinget… Men vi er ikke så ofte i Oslo. Har noen lyst til å kjøpe for oss? Kan f.eks. bytte ett av hvert Storting-sett i et Lego House (21037).

Jeg har sendt en PM til trevilfields nå om å få til et møte med han og få handlet Stortinget i lego på Stortinget. Hvis det går i orden kan jeg kjøpe med et stort og lite sett og sende i posten/eventuelt avtale henting i Oslo en gang. Jeg har akkurat skaffet meg Lego house av et vennepar som har vært i Danmark, hvis ikke hadde det vært super byttehandel:) Men Vipps funker også;)