Størrelses sammenligninger av LEGO figurer

Noen som har sett en sammenligning av alle figur-størrelsene som har vært laget frem til nå?

Tenkte på minifigs, friends, jack stone, fabuland, scala, technic osv. Og så har vi de gamle figurene. Hvor havner de i denne skalaen?

Skulle vært moro å sett ett bilde med alle ved siden av hverandre…

Siden andre svarte her så forsøker jeg meg med ett bilde av de 6 forskjellige størrelsene jeg har:

Fra venstre mot høyre:
Belville adult
Technic figure
Jack Stone
Fabuland
Minifigure
Belville baby (sittende)

Hvilke andre figurer finnes? Friends, Scala, Microfigs, Maxifigs, noen fler?
Har faktisk hodet og skulderpartiet til en Maxifig, men hvilken høyde blir standard for disse?

Har ett par bortimot komplette maxifig liggandes, og skal poste bilde i morga. Meina på dei vil havne ganske midt imellom technics og jack stone


bricklink.com/catalogItem.asp?S=200-1
Er disse å regne som LEGO figurerer ?.
:confused:

Figurene i sett #200 er de jeg kaller maxifig. Men er litt vanskelig å bestemme standard størrelse på dem. Kroppen på de bygges jo opp av vanlige klosser og man kan da selv velge hvor høy de skal være slik at man kan bygge alt fra små barn, ungdom, voksne og gamle slik som på bildet du viste. Og de er alle i forskjellige høyder…

OK, nytt bilde. Denne gangen med en bakvegg hvor hver rekke er 1 brikke høy.
Har også lagt til en Maxifig selv om den er litt “handicappet” med bare ett øye og en og en halv arm…
Størrelsen på maxifigen er bygget etter damen i sett [set]200[/set].

Mangler Scala, Belville Youth, Friends og microfigs. Noen som kommer på noen flere?

Edit: nytt bedre bilde med flere figurer som jeg glemte at jeg hadde…

Morn Du!

Husker Du den figuren som sto utafor Fornebu?

Den som skylte i land på flere strender?

Dem som står i butikkhyllene som dekorasjon?

Hagrid, Trollene, Yoda og barn.

Scala og Belville voksen og barn.

Yoda og Darth Maul og Liberty statuer.

Hilsen
Micha

Jeg skjønner at jeg var for lite flink til å spesifisere mitt spørsmål:
Altså jeg tenkte på figurer som skal ligne på mennesker og figurer som man kan få kjøpt i en vanlig butikk. Helst som en del av ett sett og ikke noen obskur lommelykt eller kosebamse eller and i tre…
Dermed utgår de tre første der Michael :slight_smile:
Hagrid kjenner jeg ikke til da jeg ikke har den figuren. Trollene er jo ikke mennesker…
Minifig Barn og Yoda er vel samme men med forskjellige hoder. Statuene er jo ikke noen figurer og ville jo ikke telle her. Scala har jeg ikke noe av men Belville voksen og baby er jo med på bildet. Belville ungdom derimot har jeg ikke og mangler følgelig på bildet.

Er det ingen her som har flere forskjellige figurer som jeg ikke har som kan ta bilde av dem på samme måte som jeg tok, da blir det lettere å sammenligne flere forskjellige størrelser.

Morn Du!

Æ kom tel å tenke på lommelykter i forskjellige høyder.

Den politimannen di er Jack Stone?

Troll er ikkje mennesker?

E Du troillat?

Sitat slutt.

Æ meiner at bruken av dette sitatet viser at, om ikkje troll er mennesker, så kan ihvertfall mennesker være troll. a=b og b=a.

Ka med de store dyrelignende figurer fra Orient ekspedisjonene?

E ikkje den ene en Yeti?

Dem e med i de fleste minifig-lister. Som trollene.

Ka med galionsfigurene?

Du burde få deg en tusj med fast blekk i svart og forbedre make-up’en på den Tykkhodede.

HIlsen

Micha

Tror nesten jeg må abonnere på dette emnet!

Hva om vi tar utgangspunkt i denne listen fra Bricklink og sier vi skal bare liste opp menneskefigurer?

Noen som har andre enn jeg har og vil ta jobben å fotografere dem satt opp sammen eller bare med en bakgrunn som gjør at man lett kan sammenligne størrelsen?

Jeg har iallefall ikke flere varianter enn det som er på det siste bildet…
Har jo Bionicle, men dem går IALLEFALL ikke med i det jeg kaller menneskelige LEGO figurer. Aper? Tja? Tvilstilfelle :slight_smile:
Troll/mennesker? Tja, enda ett tvilstilfelle… Men hvilke troll har man da? Vet bare om de fra Rock Riders. Finnes det noen fler? Come ann give oss some hint! :=

Den “Jack Stone” figuren jeg har er en politimann fra Jack Stone serien ja.

Gallionsfigurer?? Aldri hørt om. Kom med noen eksempler da?

Tusj på LEGO, å-fy-å-fy! Man besudler da ikke LEGO’en :wink:
Men jo, det er vel mer som å “fikse”/“reparere” den?