Stor tysker!

Ting skjer igjen, å endelig har jeg fått til fronten på DB robel`en. Jeg har tidligere bygget en stor tysker, men jeg var ikke fornøyd med fronten. Nye endringer hele tiden :smiley:

Denne skal bygges IRB etterhvert, bare jeg blir ferdig og fornøyd med den i LDD.

-V

Fint arbeidstog :slight_smile:
Jeg tror jeg ville brukt trans black og ikke trans clear på vinduer, da de er mørke på orginalen. Nedtrappingen på sidevinduene ville jeg kanskje testet ut med bruk av slope (cheese) for å få en finere skråkant.

Jeg tror jeg ville brukt trans black

Det er Trans black bare bildet som ikke viser det :stuck_out_tongue:

Hva mener du med slope (cheese)

Jeg tar gjerne imot ideer til sidevinduene! De har vært vanskelig hele tiden

Det krever litt “fikling” både på siden det er skråvindu og det gule, men denne: bricklink.com/catalogItem.asp?P=54200

Og for å utbrodere litt på det Morty skriver, så tror jeg, uten å se veldig nøye på modellen din, at det kan fungere å bygge vinduene opp-ned, da får du lett festet cheese slope til studsene på panelet, og så kan de passe ned i gule cheese som er montert studs-up på veggen til førerhuset. Litt mer herk om du vil ha jevn kurve, men uansett burde det bli bedre enn trappetrinn med plates.

Eller kanskje bygge alle vinduer med klossene “liggende”, det gir mulighet for bare 1 plate med gul mellom vinduene osv som et feks…

Da har jeg bygget meg et nytt vindu, en test type :smiley:

Tror denne kan fungere om jeg får den siste delen helt øverst gjennomsiktig

Nå begynner det å skje litt :smiley: Litt annerledes vinduer skal skje! :smiley: