Startgrunnlag fribygging

Hei! Har funnet igjen gleden med Lego og etter å ha bygd en del sett så tenkte jeg nå å begynne med fribygging. I den forbindelse; er det noen som har tips til gode startsett mtp klosser?

finn.no, loppemarked, bricklink.com og lekebutikker :slight_smile:

1 Like

Enig med forrige melding, eventuelt så kan man kjøpe i en Lego Store i løsvekt om du er heldig nok til å besøke en slik. Dessverre er jo det ingen slike her hjemme.

1 Like

Takk for forslag :+1:

1 Like

Takk for innspill/forslag :+1:

1 Like

Sett i samme “sjanger” som du ønsker å fribygge i på 40/50% salg er ganske kurant, da får du et bredt utvalg anvendelige deler. Akkurat nå er Pick-a-brick på LEGO sin nettbutikk delvis stengt, men der kan du normalt supplere med spesifikke klosser du trenger til det du bygger. Du får det samme på Bricklink, men der er det litt mer styr med å finne selgere, fraktpriser varierer stort, og du må passe på mva-grense/gebyr

1 Like

Takk for forslag :+1: Jeg har allerede gått på “moms-fella” på Bricklink :smiley:

Du kan også besøke CF Bricks i Oslo - som har store rotekasser hvor du kan plukke fakkurat hva DU er på jakt etter. Mange har funnet lykken her og de slipper også kjøpe på finn o.lign hvor man ofte blir sittende igjen med mye man ikke trenger - og kanskje også mye fake lego.

1 Like

Det skal jeg sjekke ut, takk!

sånn irriterende tillegsinfo fra eikern :stuck_out_tongue:
løsvekt kan du kjøpe i LEGOLAND, mens man kjøper per boks (2 størrelser) i LEGO Store :stuck_out_tongue:

2 Likes